Syster fast i missbruk
Hej . Hoppas nån orkar ta sig tid att läsa , det hade betytt mycket , Min syster har ett alkoholberoende samt ett Benzo beroende . Ibland tar hon det ena , ibland det andra , ibland tar hon båda och då blir det katastrof Detta har pågått i ca 9 år . Hon lider också av ångest och har nog minst en diagnos som inte är utredd . Vi var förr otroligt tajta och har varit under hela uppväxten . Bästa vänner . Men nu har missbruket trasat sönder det . Hon har varit på 2 behandlings hem sökt sig till kyrkan , in och ut på psykakuten men är i dagsläget fortfarande fast i samma missbruk. Hon har pga detta dålig relation med mina barn , vår pappa som är skör har tagits så illa vid sig under dessa år och varit så orolig ständigt . Han har åldrats 40 år snabbare tack vare henne och jag hatar henne för det . Hon har en son som också haft ett helvete efter all fylla han sett och han bor nu hos sin pappa och hos mig när pappan arbetar kvällar och nätter . Efter varje fylla kommer de gråtande samtalen , hon hatar sig själv då och ber om förlåtelse, denna gång var den sista säger hon , men nej . Missbruket har gjort att hon förlorat sina vänner , sin son , sitt körkort , sin partner . Nu finns bara jag och mina föräldrar kvar . Under åren som gått har hon bara förstört mer och mer , sårat, stulit saker från mig i mitt hem som betydde mycket för mig . Jag vet att jag borde stötta henne och peppa och tro mig det har jag gjort . De första 5 åren . Jag ringde runt , kollade behandlingar berättade för henne hur värdefull hon är och kramade henne . Men nu vill jag bara slå till henne när jag ser henne .Jag är så otroligt trött på det Samtidigt saknar jag henne , drömmer om den tid som var , innan missbruket. Du är kall som is mot mig säger hon och det är sant . Jag har stängt av henne på nåt sätt och vet inte vad jag ska göra varken för mig själv eller för henne .