Utvecklas sexuellt?
Hur är det för er, nu som kanske är 40 år och uppåt? Har eran utveckling sett ut så, eller helt annorlunda? Var är ni nu? Är du man eller kvinna?
Jag hade en viss utveckling kanske fram till jag varit 30, sen efter det så bryr jag mig inte ett dugg längre.
Jag har inte utvecklats ett dugg sexuellt, känns det som. Det är mycket som jag vill göra och prova på.
Nepp nu utvecklar ja mig inte mer de är nog färdigt med de, mellan 20 och 35 testa utforska man de mesta , nu över 40 känner man att man e klar man tänder inte längre.
Finns inte så mycket att utvecklas i. Sex är väl sex och det vanliga, naturliga sättet är det enda som ev. kan intressera mig. Tycker detta räcker mer än väl och jag behöver inga tvungna, utstuderade beteenden i sexlivet som inte känns naturliga för fem öre.
Ser det lite som en redflag rentav med folk som pratar om att "utvecklas" sexuellt. Det är ofta såna som är gränslösa och vill hålla på med en massa störda grejer som de sett i random p-rulle.
Jag var inställd på att jag inte ville ha mer sex i mitt liv för 6 år sedan, var klar med den biten trots att jag har ett förhållande och han vill ha sex. Men min lust var slut.
Testade få orgasm några gånger varje år för att bara se "om jag funkade" under de åren. Men harde inget behov av det alls...
Men så hittade jag en gammal chattkompis, och han tyckte det var skittråkigt läge för mig och uppmuntrade mig att köpa lite leksaker till mig själv.
Gjorde det, och nu är jag sugen 2-3ggr/vecka.
Så för mig behövdes lite leksaker som krydda.
Jag var inställd på att jag inte ville ha mer sex i mitt liv för 6 år sedan, var klar med den biten trots att jag har ett förhållande och han vill ha sex. Men min lust var slut.
Testade få orgasm några gånger varje år för att bara se "om jag funkade" under de åren. Men harde inget behov av det alls...
Men så hittade jag en gammal chattkompis, och han tyckte det var skittråkigt läge för mig och uppmuntrade mig att köpa lite leksaker till mig själv.
Gjorde det, och nu är jag sugen 2-3ggr/vecka.
Så för mig behövdes lite leksaker som krydda.
Vi är 60+, har legat med varann i 27 år. Det händer fortfarande saker i sängen, mest på mitt initiativ. Jag kan lägga mig med ögonbindel, det nappar hon på. Eller be henne slicka mina bröstvårtor. Jag berömmer henne för hur skönt hon suger mig. Sedan några år tillbaka lyssnar vi på erotiska noveller när vi har förspel. Jag har introducerat smisk, spegel i sängen, sexleksaker till henne och till mig.
Jag tror att man kan fortsätta utveckla sexet hela livet, jag vill göra det för att behålla lusten och spänningen. Tyvärr ligger det i stort sett helt på mig att ta initiativ. En fördel med det är å andra sidan att jag får prova saker jag drömt om. Ibland säger hon nej, ibland ja. Jag gillar att dominera.
Jag har aldrig haft någon stor sexlust. Men vid 40+ och två barn blommade jag ut och ?upptäckte? att jag föredrar kvinnor. Och nu som 42 år och lesbisk är det på topp. Inget jag någonsin upplevt med en man kommer i närheten av detta. Har aldrig tidigare varit en sexuell person men det är jag verkligen nu.
Jag har aldrig haft någon stor sexlust. Men vid 40+ och två barn blommade jag ut och ?upptäckte? att jag föredrar kvinnor. Och nu som 42 år och lesbisk är det på topp. Inget jag någonsin upplevt med en man kommer i närheten av detta. Har aldrig tidigare varit en sexuell person men det är jag verkligen nu.
Jag blir rädd när jag läser tråden i början. "Sex är sex, jag vill inte utvecklas, efter 25 är det kört när det gäller sex"
Tänk att inte prova ny mat efter 25, inte byta jobb, inte träffa nya vänner, inte byta bil. Varför är det okej att gå i stå när det gäller sex men i övrigt kan man utvecklas och få reda på vad det finns för möjligheter till nya insikter?
Ge inte upp livet efter 25, det finns mycket kvar att upptäcka på alla plan.
I 20 års åldern så lektes det med fast partner och man utforskade nya saker. Men sen kom barnåren och sex kändes inte som någon prioritet och var mest "nödvändigt ont" för att hålla relationen igång och för att stilla den lilla kåthet som fanns. Efter 45 när förklimakteriet kom igång så kom lusten tillbaka med ränta. Nu som 50+ så är sex en viktig del i en ev relation och leklusten högre än den någonsin varit. närhetsbehovet lika så.
men samtidigt så har jag rätt bra koll på vad jag gillar sen tidigare och det är inte så att jag helt bytt spår på likes (då jag redan provat mig fram som ung), det är bara det att lusten blivit högre och att jag är mer avslappnad och lekfull nu. Jag kan och vill låta sexet ta mer tid än förr.
ironin va? När sexlusten och leklusten ligger på topp så är jag som mest ointressant för män i samma ålder.
Under åren så har man gått från rätt så blyg till att ha sex bredvid kompisen i soffan vid baren.
Utforskat vilka fetisher man har och deltagit på evenemang i världar som man inte trodde fanns.
Visst utvecklas man fortfarande men man har rätt bra koll på vad man gör och vad man gillar.
Har utvecklats i alla mina förhållanden men mest i mitt andra förhållande där det var mycket lack, läder, flogging och en del shibari.