• Anonym (Sänyrb (man) 50)

Att hitta någon.

När jag skillde mig så trodde jag att hitta någon borde vara enkelt. Då jag är skötsam , dricker inga mängder. Har en ordnad ekonomi, Är helt klart en familjefar. Tycker om att primera kvinnan jag är med. Så hon får känna sig lite speciell.  Men så var inte fallet. Att hitta någon att dela sitt liv verkar vara omöjligt. Antingen är det gamla pensionärer som stöter på mig eller så är det trach kvinnor. Dom kvinnor som jag fastnar för, faller inte för mig. Eller lägger tid på annat, eller har gett upp att hitta någon. 
    Nu ligger jag i sängen och är jävligt ledsen och känner att är det sådant här liv det blir eller kommer att vara. Att känna sig oälskad. 
    Vad ska man göra? 

• Svar på tråden Att hitta någon.
  • Anonym (Jäkligt)
    Anonym (Sänyrb (man) 50) skrev 2025-03-03 04:44:00 följande:

Att jag siktar högt. Ska en man inte har krav vi också? Är det bara kvinnor som ska ha krav? Jag tänker ett längre perspektiv. 

Du håller ju på och snyftar och tycker synd om dig för att du inte får exakt det du begär.

Så jävla störigt. Varenda man ska porträttera sig själv som ett offer. Ha vilka krav du vill, sluta gnäll för bövelen.
  • Anonym (Jäkligt)

"Är det bara kvinnor som ska ha krav"
    Offermentaliteten går djupt rotad. Finns så många som det är så synd om nuförtiden på grund av kvinnor tydligen.

• Anonym (Malin)

Hur länge har du varit singel, TS?

Jag har varit singel i 3.5 år. Sedan har jag en kort period umgås intensivt med en kvinna. Men det är nu ett tag sedan. 

• Anonym (Thaistyle 4 u?)

Hur primerar man en kvinna?

• Anonym (Yepp)

Det känns på ett sätt bortkastat att ha varit en bra pappa till en tjej och en kille. Har tagit hand om sin familj, jobbat och varit borta ibland men varit den närvarande föräldern hemma. 
    När man läser vad många kvinnor skriver känns det som att det var inget värt. att vara pappa
    Vad mer kunde jag gjort?
    Trösten är att båda mina barn var "mina" barn när de var små och att vi fortfarande har riktigt bra kontakt.
    Min särbo är mer morsa på olika sätt än deras respektive bio-mammor.
    Men jag vägrar att bli sedd som den frånvarande föräldern bara för att jag är man.
    Mina barns mammor har verkligen brytt sig och bidragit till att barnen blivit vad de är. Full respekt för det, absolut.
    Jag har trots allt bidragit och lagt en väldig massa engagemang i mina barn.
    Två misslyckande förhållanden men två fantastiska barn!

• Anonym (Jäkligt)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-03-03 22:37:12 följande:

Det känns på ett sätt bortkastat att ha varit en bra pappa till en tjej och en kille. Har tagit hand om sin familj, jobbat och varit borta ibland men varit den närvarande föräldern hemma. 
    När man läser vad många kvinnor skriver känns det som att det var inget värt. att vara pappa
    Vad mer kunde jag gjort?
    Trösten är att båda mina barn var "mina" barn när de var små och att vi fortfarande har riktigt bra kontakt.
    Men jag vägrar att bli sedd som den frånvarande föräldern bara för att jag är man.
    Mina barns mammor har verkligen brytt sig och bidragit till att barnen blivit vad de är. Full respekt för det, absolut.

Är du ute efter en medalj från kvinnor? Du klassas som en frånvarande förälder enbart beroende på din närvaro. Inte pga ditt kön.
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (Jäkligt) skrev 2025-03-03 23:45:51 följande:
    Är du ute efter en medalj från kvinnor? Du klassas som en frånvarande förälder enbart beroende på din närvaro. Inte pga ditt kön.
    ?
    Hur tänker du?
  • Anonym (Jäkligt)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-03-03 23:51:39 följande:
    ?
    Hur tänker du?

Vad mer kunde jag gjort?

Vill du ha en medalj av kvinnor? bli hyllad? Kanske en veckodag tillägnad åt dig? En parad för att du enbart varit pappa. För annars så är det bortkastat. Kvinnor tycker att ditt eventuella föräldraskap är inget värt.

Vad är det för fel på vissa män? Satans vilka offerkoftor det finns. Skäms.
  • Lynx123

Vad mer kunde jag gjort?

Bortkastat att ha varit en bra pappa? Allvarligt?

Och att vägra bli sedd som en frånvarande förälder har väl inget att göra med att vara man - det handlar väl om bristen av närvaro???

Jag är en närvarande pappa. Jag har barn på heltid. Barn ska aldrig känna sig oönskad. Jag har hjälpt barn I utsatthet.

• Anonym (Jäkligt)
    Lynx123 skrev 2025-03-04 07:18:18 följande:
    Bortkastat att ha varit en bra pappa? Allvarligt?

Och att vägra bli sedd som en frånvarande förälder har väl inget att göra med att vara man - det handlar väl om bristen av närvaro???
    Sen så skriver även denne att han varit borta. Alltså inte ens närvarande, på plats. Jäkligt störigt. Vad har hans inlägg med tråden ens att göra för den delen.
Svar på tråden Att hitta någon.