• Anonym (Hon)

Plötsligt tänd på någon annan

Jag har under en längre tid känt att jag inte tänder på min pojkvän längre... vilket känns så sorgligt, då vi hade det fantastiskt på det området innan...

Jag går igenom mycket tungt just nu och tänkte att det kanske hänger ihop med det, att jag helt enkelt inte har lust nu... men så hände nåt sjukt ikväll.
    Fick meddelande från en gammal kompis som jag var lite på g med innan jag träffade pojkvännen. Från ingenstans skrev han om hur mycket han saknar och längtar efter mig och min kropp och MIN KROPP svarade!? Jag har inga känslor för honom alls och blev både paff och generad över att jag blev så påverkad... nu har jag plötsligt en rastlöshet i kroppen och kan omöjligt sova... hur? Varför? Snälla någon som förstår och kan förklara?

• Svar på tråden Plötsligt tänd på någon annan
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-02 18:22:02 följande:
    Lusten är ju uppenbarligen inte borta, bara till honom.
    Jag menade lusten till just honom.

Sen behöver man investera i en relation för att den ska fungera på sikt. Om man bara låter det rulla på så tappar man nästan alltid en känslomässiga kopplingen och även lusten.

Med investera menar jag att man aktivt engerar sig i varandra och i sexlivet. Det kan vara en dejt varje vecka eller liknande. Att man ger närhet till varandra varje dag och inte bara går efter vad man känner för.

Din gamle vän borde du för övrigt inte skriva med eftersom han inte är en vän längre utan något mer när det finns ett intresse från minst en av er.
  • Anonym (J)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-01 13:17:22 följande:
    Jag älskar honom, men tänder inte på honom längre... vi har en fin relation, men vet inte hur man får tillbaka attraktionen...
    Genom att säga som det är och PRATA
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-03-03 05:29:24 följande:
    Jag menade lusten till just honom.

Sen behöver man investera i en relation för att den ska fungera på sikt. Om man bara låter det rulla på så tappar man nästan alltid en känslomässiga kopplingen och även lusten.

Med investera menar jag att man aktivt engerar sig i varandra och i sexlivet. Det kan vara en dejt varje vecka eller liknande. Att man ger närhet till varandra varje dag och inte bara går efter vad man känner för.

Din gamle vän borde du för övrigt inte skriva med eftersom han inte är en vän längre utan något mer när det finns ett intresse från minst en av er.
    Vi har inte träffats på länge, vi har distansförhållande, så går det inte över telefon är det svårt att få till något alls. Vi har det känslomässiga, men kroppsligt har jag ingen längtan efter honom alls längre. Inte mer än till kramar eller så då.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (J) skrev 2025-03-03 05:32:20 följande:
    Genom att säga som det är och PRATA
    Det skulle krossa honom. Han är extremt känslig på den punkten.
  • Anonym (J)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-03 05:38:04 följande:
    Det skulle krossa honom. Han är extremt känslig på den punkten.
    Och då lär han väl såklart vara ännu känsligare om han inte får veta / fattar ändå men du inte berättar 
  • Anonym (J)

Lögnen är värre än själva grejen 

• Anonym (J)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-03 05:37:32 följande:
    Vi har inte träffats på länge, vi har distansförhållande, så går det inte över telefon är det svårt att få till något alls. Vi har det känslomässiga, men kroppsligt har jag ingen längtan efter honom alls längre. Inte mer än till kramar eller så då.

Säg det då. 

Men det kan ju också bero på att ni ses så sällan. 

• Anonym (Hon)
    Anonym (J) skrev 2025-03-03 05:41:43 följande:
    Och då lär han väl såklart vara ännu känsligare om han inte får veta / fattar ändå men du inte berättar 
    Hur skulle han fatta det? Han tror det är mitt mående som gjort det.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (J) skrev 2025-03-03 05:41:57 följande:

Lögnen är värre än själva grejen 

Vilken lögn? 
  • Anonym (J)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-03 05:45:26 följande:
    Vilken lögn? 
    Genom att du inte säger som det är så blir det ju en lögn.
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-03 05:44:27 följande:
    Hur skulle han fatta det? Han tror det är mitt mående som gjort det.

Okej. 
  • Anonym (J)

Tror det ändå kan vara distansen som skapar det här problemet. för du gillade väl din pojkvän från början eller? Du kan lika gärna egentligen omedvetet sakna pojkvänmen vilket gör att din kropp suktar efter den andre (någon).

Fundera på vad du vill. Och varför det är som det är. Det är bara du som vet 

• Anonym (J)

Och gillar du inte din pojkvän, lämna honom då.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-03 05:37:32 följande:
    Hur gamla är ni?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-03-03 08:18:16 följande:
    Hur gamla är ni?
    Vuxna med råge. Jag har tonårsbarn, hans är vuxna.
Svar på tråden Plötsligt tänd på någon annan