Vad göra? Sonens flickvän har ett självskadebeteende
Är jätteroligt då jag fått veta att sonens flickvän skurit sig själv i armarna tidigare. De har setts i ett år och hon har verkat psykiskt stabil vad jag sett
Jag har ingen erfarenhet av självskadebeteende men är nu djupt oroad då jag är rädd att min son blir påverkad negativt av att vara ihop med någon som kanske mår så dåligt att den skadar sig?
De är bara 22 år och inre vuxna. Jag vet inte hur ofta det hänt men enligt källor så hände det för något år sen alltså innan hon och min son träffats.
Jag känner henne knappt då vi inte bor i samma stad, min son och hon bor inte ihop men ses dagligen.
Jag behöver råd från er som har erfarenhet av att skära er i armar eller vet hur detta kan utvecklas. Kan det vara en engångsföreteelse eller gör man så här om man passerat en gräns? Krävs det alltid professionell hjälp för att bli frisk. Vad för råd kan jag ge min son? Det är hans första tjej och jag vill inte skrämma upp men vill också att han ska vara stark i sig själv och inte hamna i en osund relation och bli medberoende.
Jag kan inte prata med henne eftersom vi knappt känner varandra