Skulle du bli upprörd?
Om du får höra att din partner köpte en present till dig, något du verkligen behöver, men sen bestämde sig för att behålla den själv?
Om du får höra att din partner köpte en present till dig, något du verkligen behöver, men sen bestämde sig för att behålla den själv?
Nej, om jag "verkligen behöver" något, köper jag det själv. Tar aldrig för givet att någon annan ska köpa saker åt mig.
Nej, om jag "verkligen behöver" något, köper jag det själv. Tar aldrig för givet att någon annan ska köpa saker åt mig.
Min partner får köpa vad som helst till sig själv. Varför skulle jag bli upprörd för det?
Nej, jag skulle inte bli upprörd alls.
En hälsosam pryl, luftrenare/Tempurkudde köps av din partner som du ej är sammanboende med.
Du är nu sur över att du net fick den.
Köp en egen eller säg rakt ut att du gärna vill ha en likadan.
Vet din särbo om att du behövde den här saken? Har du varit tydlig med det?
Sen fattar jag inte, hur fick du reda på att partnern köpt det till dig i julklapp och sedan ångrat sig och behållt den själv?
Jag hade blivit obekväm över gåvan först och undrat inombords om han har någon baktanke med det hela. Typ förväntar sig nånting i utbyte.
Har ingen erfarenhet av givmilda män precis, varken som barn, ungdom eller i nutiden.
Skulle han sen behålls gåvan själv så hade jag blivit besviken men samtidigt vore det väntat så ingen överraskning direkt.
Detta går inte att fatta efter hur du beskriverTS.
Hade du önskat dig exakt den grejen och sen köper partnern den men ångrar sig och behåller? För hur vet du annars vad den har köpt?
Och om ni inte skulle fira jul, varför förväntar du dig presenter då? Har du gett present till hen men inte fått nåt tillbaka?
Det är ju fullt okej att ångra sig. Om nu särbon behövde saken själv, för sin hälsa, måste väl hen få behålla och använda den? Det känns ju som en onödig sak att sura om.
Sen kan du väl också få låna den när du är hos särbon, så då kan du ändå nyttja saken ibland? Jag förstår verkligen inte varför du är upprörd? Din särbo är ju inte skyldig att ge dig den, bara för att du vill ha en.
Det bör väl inte heller vara allt för svårt att spara ihop till en egen om du verkligen vill ha en? Är den väldigt dyr hade den kanske varit opassande som en gåva i vilket fall i er situation? Jag vet inte.
Även om du har en låg inkomst bör du väl ändå kunna lägga upp en plan för att köpa en inom närmsta månaderna? Om den är så viktig för din hälsa alltså.