Socanmäld för nålstick i armar
Jag har blivit socanmäld för "misstänkta nålstick i armarna". Inte hört av soc än, men vad kan jag vänta mig? Det är ju en väldigt seriös anklagelse.
Jag har blivit socanmäld för "misstänkta nålstick i armarna". Inte hört av soc än, men vad kan jag vänta mig? Det är ju en väldigt seriös anklagelse.
Läkarna skickar inga provresultat någonstans. Transportstyrelsen skickar ett föreläggande till en person som t ex innehar körkort med tung behörighet som är registrerad med NPF-diagnos eftersom de behandlas med narkotikaklassade läkemedel. Att de har följsamhet i sin behandling och Jada Jada. De skickar även till de som förlorat körkortet i alkohol eller drograttfylla. Då kräver de ett provpaket på x antal gånger samt ett intyg från psykiatriker att personen har lämnat negativa test och resonerar klokt kring att gå tillbaka eller ta om körkortet. Det skickas allt endast på begäran av annan myndighet. Soc kan med lagstöd begära ut lablista eller enskilda prov om sina klienter.
Läkaren skickar iväg papper till polisen om att kolla licens och vapeninnehav om personen är rejält suicidal. Det är i princip info till polisen och det är dem som beslutar ev beslag av vapnen.
Vad har det för betydelse vem som tagit proverna? Det är läkarens jobb att skriva intyg som socialen ber om det, det ingår i deras ordinarie arbetsuppgifter.
Läkare får enligt lag inte rapportera till någon myndighet att det tagits drogtester.
Vad har det för betydelse vem som tagit proverna? Det är läkarens jobb att skriva intyg som socialen ber om det, det ingår i deras ordinarie arbetsuppgifter.
Läkare får enligt lag inte rapportera till någon myndighet att det tagits drogtester.
Hur har det gått, TS?