• Anonym (Melodi)

Vill ni veta vad som hände?

Du och din partner gör slut (ni bor inte ihop), men inser efter några veckor att ni inte vill leva utan den andra och försöker igen.

Vill du då veta vad hen gjorde under tiden ni inte var tillsammans? Och tycker ni att man har skyldighet att berätta sånt?

• Svar på tråden Vill ni veta vad som hände?
  • Anonym (Anonym)

Jag hade velat veta. Skulle inte gå tillbaka till någon som legat med någon annan under den tiden. Då är jag nog inte så viktig ändå, att jag är så lätt utbytbar,

• Anonym (Melodi)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-24 18:15:43 följande:

Jag hade velat veta. Skulle inte gå tillbaka till någon som legat med någon annan under den tiden. Då är jag nog inte så viktig ändå, att jag är så lätt utbytbar,

Sex kan vara ett sätt att hantera ångesten av separationen också, så behöver absolut inte vara att man är utbytbar.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Melodi) skrev 2025-02-24 18:19:14 följande:
    Sex kan vara ett sätt att hantera ångesten av separationen också, så behöver absolut inte vara att man är utbytbar.
    Då kan man sköta det själv. För mig är det en dealbreaker. Andra får själv bestämma sin egen gräns. 
  • Anonym (Melodi)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-24 18:22:19 följande:
    Då kan man sköta det själv. För mig är det en dealbreaker. Andra får själv bestämma sin egen gräns. 
    Sköta vad själv? Dealbreaker som i att du inte hade brytt dig om vad som ledde dit eller om det bara var en enda gång?
  • Anonym (Victoria)

Vi var förvisso ifrån varandra längre än några veckor, men vi kom överens om att inte berätta vad vi gjort under tiden när vi sen blev tillsammans igen. Nog har jag funderat ibland, men samtidigt så är det faktiskt inte min ensak eftersom vi inte var tillsammans. Så här 12 år senare, skiter jag fullkomligt i vad han gjorde under den tiden.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Melodi) skrev 2025-02-24 18:25:37 följande:
    Sköta vad själv? Dealbreaker som i att du inte hade brytt dig om vad som ledde dit eller om det bara var en enda gång?
    Ja, en kille kan t ex runka. 

Hade inte tagit tillbaka någon som legat med en annan samtidigt som hen säger att hen vill fortsätta med mig. Betyder man något för varandra så tar det tid innan man kommer över varandra. Att så lätt ta chansen att ligga med någon annan är ingen egenskap jag uppskattar. 
  • Anonym (Melodi)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-02-24 18:29:59 följande:
    Ja, en kille kan t ex runka. 

Hade inte tagit tillbaka någon som legat med en annan samtidigt som hen säger att hen vill fortsätta med mig. Betyder man något för varandra så tar det tid innan man kommer över varandra. Att så lätt ta chansen att ligga med någon annan är ingen egenskap jag uppskattar. 
    Vi ser det tydligen väldigt olika. Sex behöver öht inte betyda något av det där.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Melodi) skrev 2025-02-24 18:35:16 följande:
    Vi ser det tydligen väldigt olika. Sex behöver öht inte betyda något av det där.
    Nej, det betyder ju olika för olika människor. Nu frågade du efter andras åsikter, så du fick min.
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Melodi) skrev 2025-02-24 18:12:00 följande:
    Vill ni veta vad som hände?

Du och din partner gör slut (ni bor inte ihop), men inser efter några veckor att ni inte vill leva utan den andra och försöker igen.

Vill du då veta vad hen gjorde under tiden ni inte var tillsammans? Och tycker ni att man har skyldighet att berätta sånt?

Om man kommer på att man inte vill leva utan den andre får man ju helt enkelt acceptera att något kanske eller kanske inte hände under veckorna man var singel. 

Jag känner att man absolut inte har någon skyldighet att berätta om man träffade någon annan under tiden som singel. Man var inte längre i ett förhållande och hade ingen skyldighet att inte gå på dejter, inte ha sex eller vad som. 

Det blir väldigt barnsligt att göra slut, vara singel, försöka bli ihop igen men börja sura för att ens partner hade sex med någon annan efter förhållandet tog slut. Herregud. 
  • Anonym (a)

Nej, behöver inte egentligen veta men då ev test av könssjukdomar är viktigt om någon legat med en annan kan det vara svårt att dölja

• Lynx123

Hade inte velat fortsätta med någon som redan hunnit få ihop det med någon annan så snabbt. 

Svar på tråden Vill ni veta vad som hände?