Jämför mig med ny väninna!
Jag är inflyttad i ett samhälle sedan 6år med min sambo som bott här sedan han var 20, vi är 37/38 idag.
Jag är av det introverta sorten och har lärt känna en vän här då vi fick barn ungefär samtidigt.. Hon är extrovert och avskyr att vara ensam och känner allt och alla, och dom är uppvuxna här och umgås med flera familjer som även dom är born and raised i byn.
Men vi har inte så stort umgänge alls medan dom umgås med folk precis hela tiden.. Och nu när vi har barn så har deras dotter maaaassor av kompisar redan, alltså vänners barn.
Medan vår dotter inte känner nåt annat barn än de på förskolan.
Jag känner mig så extremt ensam, men det är bara för att jag jämför mig med henne/dom. Till saken hör att barnen bara är snart 2 år så de har ju inget utbyte ännu av massa kompisar, och jag kommer göra allt i min makt för att uppmuntra till att träffa kompisar längre fram. Men vi har typ inga och dom har alla. Dom har barnvakt hela tiden av hennes mamma osv, och vi har ingen barnvakt alls och aldrig haft.
Samtidigt har jag inget behov av att fara och flänga, eller umgås med folk hela tiden men jag önskar att jag var mer extrovert då ensamheten samtidigt sårar mig..