• Anonym (Hjälp)

Gravid vecka 7 men inga symptom alls!

Är gravid i vecka 7 men har inga symptom alls. Börjar bli lite orolig. 

Finns de någon som har varit gravid och inte haft några symptom? Hur gick det för er? Gick allting bra? 

• Svar på tråden Gravid vecka 7 men inga symptom alls!
  • Anonym (Hjälp)

Ingen? 

• Mossgrön

Jag hade inga symptom under hela första och andra trimestern med första, förutom att mensen var sen. Vid v. 7 visste jag inte ens att jag var gravid, ut kom en frisk pojke efter 41 veckor.

Jag är också gravid i vecka 7 nu, och har inte heller några symtom. För några fortlöper graviditeten så bara. Har du skrivit in dig hos bm än?

• Anonym (Hanna)

Jag hade inga symtom i min första graviditet som blev ett MA. Så för mig var det inte positivt, men det är också många som inte har symtom som det går jättebra för. Samma sak som att vissa blöder och det är en ofarlig blödning, men vissa blöder och det är missfall. 

Du får ha is i magen och hålla tummarna att allt är bra! Och med stor sannolikhet är det ju det ❤️

• Anonym (Hjälp)
    Mossgrön skrev 2025-02-25 07:15:05 följande:

Jag hade inga symptom under hela första och andra trimestern med första, förutom att mensen var sen. Vid v. 7 visste jag inte ens att jag var gravid, ut kom en frisk pojke efter 41 veckor.

Jag är också gravid i vecka 7 nu, och har inte heller några symtom. För några fortlöper graviditeten så bara. Har du skrivit in dig hos bm än?

Nej det har jag inte, jag har tid för inskrivning den 7/3 och jag har tid för ultraljud den 4/3. Är jätte orolig för vad läkaren kommer att säga😩 

Hoppas verkligen att allting går bra. Har kämpat såååå länge med att bli gravid. 
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-02-25 09:38:03 följande:

Jag hade inga symtom i min första graviditet som blev ett MA. Så för mig var det inte positivt, men det är också många som inte har symtom som det går jättebra för. Samma sak som att vissa blöder och det är en ofarlig blödning, men vissa blöder och det är missfall. 

Du får ha is i magen och hålla tummarna att allt är bra! Och med stor sannolikhet är det ju det ❤️

Jag hoppas verkligen att du har rätt❤️ Ska på tidigt ultraljud den 4/3☺️
  • Anonym (Hjälp)
    Mossgrön skrev 2025-02-25 07:15:05 följande:

Glömde skriva grattis till graviditeten🥰 

Vad roligt att du också är i v. 7☺️
  • Anonym (Symptomfri)

Mina första symptom (förutom utebliven mens) har kommit runt v 10-12 varenda gång, och då enbart med trötthet och lätt ömma bröst på morgonen. Det är allt. 

Sen runt v 18-20 så har man börjat skymta en liten mage också och i samma veva även fosterrörelser.

• Fjellmyran

Varit gravid 4 gånger, aldrig haft symtom mer än trötthet som kommit efter några veckor. Mina systrar har inte heller haft symtom. För vissa är det bara så :)

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Symptomfri) skrev 2025-02-27 15:42:25 följande:

Mina första symptom (förutom utebliven mens) har kommit runt v 10-12 varenda gång, och då enbart med trötthet och lätt ömma bröst på morgonen. Det är allt. 

Sen runt v 18-20 så har man börjat skymta en liten mage också och i samma veva även fosterrörelser.

Min mage har redan blivit rundare o jag är i v.8 nu😅

Jag har typ mensvärk/växtvärk och trötthet, men inga ömma bröst och inget illamående eller något. Därav är jag lite orolig. När jag va gravid med ett ex så fick jag missfall i V.14 men bebisen hade slutat utvecklas i V.9-10 men min kropp hade inte fattat det. Hade inga symptom alls då heller och min mage växte ändå 🙁
  • Anonym (Hjälp)
    Fjellmyran skrev 2025-02-27 16:02:57 följande:

Varit gravid 4 gånger, aldrig haft symtom mer än trötthet som kommit efter några veckor. Mina systrar har inte heller haft symtom. För vissa är det bara så :)

Jag hoppas verkligen att det är så för mig också och att det är därför jag inte har några extrema symptom🥰
  • cosinus

På fyra barn har jag provat allt ifrån att må så dåligt så jag kräkts till att inte känna något alls.

trean kändes inte alls, fyran kräktes jag av. 1 och 2 där mellan.

• Anonym (Hjälp)
    cosinus skrev 2025-02-28 18:22:26 följande:

På fyra barn har jag provat allt ifrån att må så dåligt så jag kräkts till att inte känna något alls.

trean kändes inte alls, fyran kräktes jag av. 1 och 2 där mellan.

Ja jag har börjat förstå att det kan vara olika från graviditet till graviditet.🥰
  • Anilewe

jag hade enormt ont i bröstet ca v.9-11 och var otrolig trott v.5-6 ( men jobbade mycket också) 

Nu är jag i vecka 17 och har inga symptomen.

• Anonym (Hjälp)
    Anilewe skrev 2025-03-07 01:28:57 följande:

jag hade enormt ont i bröstet ca v.9-11 och var otrolig trott v.5-6 ( men jobbade mycket också) 

Nu är jag i vecka 17 och har inga symptomen.

Var på tidigt ultraljud och fick se hjärtslag🥰 

Har fortfarande inga symptom och jag är nu i V.9.
Svar på tråden Gravid vecka 7 men inga symptom alls!