Åsikter om onani?
Tycker ni det är bra eller dåligt?
Kan det ske för ofta?
Vilka negativa aspekter finns?
Min onani som man sker rätt ofta men vet att det beror på väldigt mycket från person till person.
Tycker ni det är bra eller dåligt?
Kan det ske för ofta?
Vilka negativa aspekter finns?
Min onani som man sker rätt ofta men vet att det beror på väldigt mycket från person till person.
svarar ja på dina frågor faktiskt.
det är ju inte så att jag går in i duschen o onanerar unna vi lägger oss för natten och kanske är kåta?. Nej nej då spar jag mig😂😂
jag tycker jag är kåtare med min man om jag bejakar min lust även på egen hand. Nu har han inte varit hemma på 10 dagar (han jobbar borta) och på lördag kommer han hem och oj vad han ska få åka. Jag fantiserar om vad vi brukar göra, hur skön han är, vad jag vill göra med honom? längtar att få suga honom det gör mig kåt. Både nu och då.. om jag ligger naken i sängen ikväll och smeker mig själv till orgasm njuter jag och jag är varm o våt när han kommer hem och jag kommer få känna hans kropp mot min, känna hur han tränger in i mig, känna hur han blir kåt av mig.
onani är inget istället för sex med min partner, det är något jag Mår bra av och ger mig mer lust som både min man och jag har glädje av.
det får inte heller misstolkas till att vi ligger i sängen o han har somnat,, att jag smyger iväg och onsnerar? nej i den situationen så kryper jag in till honom under täcket och myser lite och känner in om det finns en möjlighet till lite pill och sex med varandra. Skulle han mot förmodan säga nej inte nu, då är det så och vi somnar båda gott ändå.
onani frigör hormoner vi mår bra av💕
min man vet att jag onanerar och jag vet att han gör, men det är inget vi säger vid frukosten att nu lät jag dusch strålen smeka mig till orgasm. Det sköter man var för sig liksom annars blir det fel för oss/mig.
han gillar att jag är en kåt person och tro mig, han klagar inte att jag inte ger honom det han vill ha av och med mig
Kvinnor är på efterkälke när det gäller att onanera. Det är killar som onanerar väldigt mycket i tonåren, inte tjejer. De utvecklar empatin istället, och tränar det på sina husdjur. Detta för att de är fast i rollen att det är de som kommer att föda och uppfostra barn. Killar är på efterkälke gällande empatin, och tjejer är på efterkälken gällande onani. En ung man måste bli mer empatisk för att ha en chans där ute med tjejer, måste anpassa sig trots att det är lite svårt. Och kvinnor ska inte ställa upp för sex varje gång med en kåt mat. Det är viktigt att kvinnor onanerar på egen hand, utan en mans inblandning.
Man ber om stora problem om man inte låter kvinnor onanera varannan gång (självsex), och ha sex tillsammans varannan gång. Men sådant kan för många okunniga ses som förolämpande att kvinnor måste lära sig i lite högre ålder att kunna komma på egen hand, vara själva mycket, så kvinnor har svårt att våga.
Allt blir så knäppt om man inte väntar med sex tills bröllopsnatten. Sedan borde en man vara mycket yngre än kvinnan, 15+ år yngre, så hon kan tända på honom (tänk på alla relationer där kvinnan inte tänder på mannen och hon inte vill ha sex längre).
Alla borde bara ägna sig åt massa plugg, ända upp till högre ålder. Jag har läst studier att pengar ger mer lycka än att skaffa barn. Jag säger inte att jag håller med till 100%, men det ger något att tänka på. Det måste finnas någon dos sanning, annars skulle vi inte sett sånt.
När man har pluggat länge och är höginkomsttagare som kvinna så kan man skaffa sig en 15-20 år yngre man. Beroende på olika faktorer, så kommer man kanske behöva frysa in ägg också när man är 37 år. 37 år är max-ålder för detta. Det kostar flera tusen varje år att ha dem frysta, så att frysa in just då är toppen. I Polen får man göra ägginsättningen i högre åldrar än i Sverige, det är vanligt att 50-åringar blir gravida (som filmstjärnor, lol). I Sverige får man inte vänta så länge, och så är det dyrare i Sverige. Det är 60% chans att det fungerar att ägget gör en gravid. Frys in många! 15 st! Och sedan ska man frysa in befruktade embryon, då denna överlever lättare så det ökar chanserna ännu mer. Ett ägg är en enda cell och den är lite väl skör för att överleva alla gånger.
Så nu med lite bakgrund, så kan man ha nya åsikter om onani. Det är viktigt att vara självständig och säker på vad man vill. Kvinnor MÅSTE onanera varannan gång själva och ha sex med partner varannan gång. För att inte otrygghetskänslor ska uppstå i denna ovannämnda situation så väntar man med sex till bröllopsnatten. Jag har sett (vi alla har sett) på FL att kvinnor kan bli utforskande och elaka annars, så att cuckolding uppstår. Det blir så när kvinnor inte lämnas ensamma utan tvingas och tvingas och tvingas att ha gemensamt sex hela tiden, då blir de helt hämndlystna. Vem skulle inte blivit det? Det får inte bli gemensamt sex hela tiden, annars blir kvinnor onda av det.
Jag är 33 år och flörtar med någon med ett supersött tonårsansikte (här är en som blir kär i ansiktet & i personligheten). Det går bra för mig, jag lägger energi på självutveckling och energi på att hålla vikten. Jag sminkar inte, och jag gör inte speciella frisyrer. Håret är bara rakt. Jag oljar in topparna jättelite ibland så att det ska vara lätt att borsta, så att håret inte ser slitet ut (tips från makeup-artist). Jag är attraktiv och det fungerar för mig att flörta med tonåringar, jag har BMI som en modell.
Jag har goda chanser att i den kyrkliga kretsen (försök att tro på mig - den enda rätta vägen) att hitta någon som vill vänta med sex tills bröllopsnatten. Jag skulle blivit så förtjust om någon mycket yngre ville ha mig, så jag skulle låtit honom använda mig massor massor. Men risken skulle varit stor att jag (då jag är kvinna) bara kan få orgasm på egen hand. Kvinnofolket får så i majoriteten av fallen. De vill även inte bli använda för sex av en jämngammal, man mår inte bra psykiskt då, han måste vara mycket yngre. Så jag kommer känna mig trygg att ha självsex varannan gång och sex med min blivande man varannan gång. Jag blir äcklad till 100 när jag läser om hot att mannen vill sticka om inte kvinnan vill ha sex med honom varje gång. Eller annat pressande. Jag har läst liknande här inne också, ni måste verkligen sluta. Så ni inte slutar upp med någon som med all rätt blir hämndlysten... (Om ni ens får någon, antagligen inte).
Kyrkan har ju alltid sett sex före äktenskapet som något som en synd och även onani, har dom fortfarande den förlegade synsättet kvar? jag är dock inte förvånad?
Inget har väl ändrats där direkt, du kan ju jämföra lite själv, du skriver att du har en dotter , hur togs din graviditet emot av kyrkan?
Vart du befruktad av en äldre man innanför kyrkans dörrar?, eller var det något som hölls hemligt då det var sex innan äktenskapet?
Sex är något fint och är idag inte alls ovanligt bland män och kvinnor, även kvinnor med hög sexuladrift har krav på sex från män med behov att ha sex ofta inte allt för sällan flera dagar i rad.
Kyrkan har ju alltid sett sex före äktenskapet som något som en synd och även onani, har dom fortfarande den förlegade synsättet kvar? jag är dock inte förvånad?
Inget har väl ändrats där direkt, du kan ju jämföra lite själv, du skriver att du har en dotter , hur togs din graviditet emot av kyrkan?
Vart du befruktad av en äldre man innanför kyrkans dörrar?, eller var det något som hölls hemligt då det var sex innan äktenskapet?
Sex är något fint och är idag inte alls ovanligt bland män och kvinnor, även kvinnor med hög sexuladrift har krav på sex från män med behov att ha sex ofta inte allt för sällan flera dagar i rad.
Ja, den katolska kyrkan är ganska oföränderlig. Det är människor som byter åsikt fram och tillbaka, men Gud är densamma (ändras inte). Det händer att folk felar, katoliker också såklart. Man måste bikta sig med jämna mellanrum, berätta för prästen vad man har gjort fel, så att man kan bli förlåten. Man ska även tala om att man vill bli bättre, och så går man och ber en bön i bänken efter man fått Guds förlåtelse.
Olika synder väger olika tungt. Just att man onanerar verkar vara en väldigt "light" synd. Klart att man borde berätta i bikten om det, men det kan liknas vid att man inte orkar äta mindre under den kristna fastan. Det var då ett litet fel i livet! Tycker du inte? Därför är det något som jag personligen inte väljer att fokusera på, dessutom är onani så nyttigt biologiskt och psykiskt sett, man kände inte till allt detta förr i tiden, men nu vet man bättre. Därför bör man uppmuntra onanin.
Jag är osäker på vad du menar, talar du om våldtäkt? Det har aldrig hänt mig. Jag gick inte till kyrkan som omogen 17-åring då jag blev av med oskulden, och jag gick inte dit som 19-åring då dottern föddes. Jag var ung och dum. Idag vet jag bättre att man måste ha Gud att luta sig mot när det blåser. Annars bryts man i denna kalla ensamma värld.
Jag var även sociofobisk och valde en man på fel grunder. Jag var 17 år och han 27 år, och eftersom jag hade haft för lite erfarenhet utav människor (hade inga vänner på den tiden, o.s.v.), så trodde jag att jag gjorde rätt, men så var inte fallet, vi bråkade mycket. Det var självklart att det inte skulle hålla. Han var även givetvis för gammal för mig. Jag gillar livet mer som det är nu, och jag flörtar med han tonåringen i kyrkan och vill att han blir min föralltid. Jag vill få ett barn som ser ut som honom och som uppför sig som honom, det är alltså inte bara pervesioner.
Om kvinnor ställer krav om att ha sex från män och männen vill inte, så handlar det om att kvinnorna vill ligga still som döda sillar och vill inte röra vid honom egentligen. Därför slutar män vilja ha sex. Eller andra orsaker, som övervikt m.m.. Hur ska man få kvinnan att vilja anstränga sig mer? Jag tror inte att det går i ett förhållande med 2 jämngamla individer, kvinnor börja må dåligt psykiskt då... Vi måste nog vara menade för att kvinnan ska vara mycket äldre än mannen, och att man väntar med sex tills bröllopsnatten. Man mår annars så dåligt.
Reportaget, signerat Marcus Lundblad-Joons, väcker så många tankar i mig.
Ja, den katolska kyrkan är ganska oföränderlig. Det är människor som byter åsikt fram och tillbaka, men Gud är densamma (ändras inte). Det händer att folk felar, katoliker också såklart. Man måste bikta sig med jämna mellanrum, berätta för prästen vad man har gjort fel, så att man kan bli förlåten. Man ska även tala om att man vill bli bättre, och så går man och ber en bön i bänken efter man fått Guds förlåtelse.
Olika synder väger olika tungt. Just att man onanerar verkar vara en väldigt "light" synd. Klart att man borde berätta i bikten om det, men det kan liknas vid att man inte orkar äta mindre under den kristna fastan. Det var då ett litet fel i livet! Tycker du inte? Därför är det något som jag personligen inte väljer att fokusera på, dessutom är onani så nyttigt biologiskt och psykiskt sett, man kände inte till allt detta förr i tiden, men nu vet man bättre. Därför bör man uppmuntra onanin.
Jag är osäker på vad du menar, talar du om våldtäkt? Det har aldrig hänt mig. Jag gick inte till kyrkan som omogen 17-åring då jag blev av med oskulden, och jag gick inte dit som 19-åring då dottern föddes. Jag var ung och dum. Idag vet jag bättre att man måste ha Gud att luta sig mot när det blåser. Annars bryts man i denna kalla ensamma värld.
Jag var även sociofobisk och valde en man på fel grunder. Jag var 17 år och han 27 år, och eftersom jag hade haft för lite erfarenhet utav människor (hade inga vänner på den tiden, o.s.v.), så trodde jag att jag gjorde rätt, men så var inte fallet, vi bråkade mycket. Det var självklart att det inte skulle hålla. Han var även givetvis för gammal för mig. Jag gillar livet mer som det är nu, och jag flörtar med han tonåringen i kyrkan och vill att han blir min föralltid. Jag vill få ett barn som ser ut som honom och som uppför sig som honom, det är alltså inte bara pervesioner.
Om kvinnor ställer krav om att ha sex från män och männen vill inte, så handlar det om att kvinnorna vill ligga still som döda sillar och vill inte röra vid honom egentligen. Därför slutar män vilja ha sex. Eller andra orsaker, som övervikt m.m.. Hur ska man få kvinnan att vilja anstränga sig mer? Jag tror inte att det går i ett förhållande med 2 jämngamla individer, kvinnor börja må dåligt psykiskt då... Vi måste nog vara menade för att kvinnan ska vara mycket äldre än mannen, och att man väntar med sex tills bröllopsnatten. Man mår annars så dåligt.
Hu många män har du varit med? eftersom du haft sån otur?
Har en man fått dig att komma någon gång?