• Anonym (Milla)

Intresserad av manlig kollega som just gjort slut

Hej!

Jag har själv gått ur en långvarig relation för inte så länge sedan (blev lämnad för 6 månader sedan). Försöker fokusera på jobb och självutveckling. Ej dejting. 

Nu är det dock så att en manlig kollega till mig som jag tycker är attraktiv, har lämnat sin relation. Han har varit öppen med detta och vi har pratat förtroligt med varandra som vänner. Ingen av oss har visat något öppet intresse för varandra. 

men jag misstänker att han kanske finner mig intressant . Han har bjudit på lunch etc. 

hur länge bör jag vänta innan jag initierar att jag är intresserad? hur skulle ni män reagera om kvinnlig kollega visar romantiskt intress? Vill inte förstöra vår vänskap heller . Tips och råd sökes 

• Svar på tråden Intresserad av manlig kollega som just gjort slut
  • Anonym (Den jagande Diana)

Jag hade gått rakt på för bra män är vanligen inte lediga länge.

Men först måste man fråga sig om man är bereddd att byta jobb om det blir ni, för det är bara inte bra att ha sin relation på jobbet, i 98% av alla fall.

• Anonym (Inez)
    Anonym (Milla) skrev 2025-02-22 18:29:33 följande:

Hej!

Jag har själv gått ur en långvarig relation för inte så länge sedan (blev lämnad för 6 månader sedan). Försöker fokusera på jobb och självutveckling. Ej dejting. 

Nu är det dock så att en manlig kollega till mig som jag tycker är attraktiv, har lämnat sin relation. Han har varit öppen med detta och vi har pratat förtroligt med varandra som vänner. Ingen av oss har visat något öppet intresse för varandra. 

men jag misstänker att han kanske finner mig intressant . Han har bjudit på lunch etc. 

hur länge bör jag vänta innan jag initierar att jag är intresserad? hur skulle ni män reagera om kvinnlig kollega visar romantiskt intress? Vill inte förstöra vår vänskap heller . Tips och råd sökes 

Hur länge har ni jobbat ihop först och främst?
  • burleskburkläsk
    Anonym (Milla) skrev 2025-02-22 18:29:33 följande:

Hej!

Skall du göra nåt försök så är det väl nu då innan npn annan gör det!
Svar på tråden Intresserad av manlig kollega som just gjort slut