Anonym (Balans) skrev 2025-02-21 21:08:01 följande:
Har ingen ork för intressen längre
Har ingen balans i livet. Har senaste året känt att dagarna bara går och att jag inte tar till vara på något längre. Orkar inte göra något som jag tycker är kul. Tänker att jag vill göra massor när det är helg men sen ligger jag bara i sängen och får inget gjort. Hushållssysslor går bra för det är sånt jag måste göra men allt det andra som jag faktiskt vill göra blir aldrig av. Om jag väl kommer igång med något intresse så kan jag inte njuta även jag borde. Får lixom ingen ro.
Har ADD och försöker hitta rätt medicin. Ska prova en fjärde medicin snart men känns så jäkla meningslöst när ingen fungerat hittils.
Första jag tänkte på var ADD...som jag också har.
Så här funkar det...kanske inte för alla.
Ligger du i sängen och tarbmedicinen då blir du dår.
Medicinen f0r dig inte att göra sysslorna av sig själv, man måste gå upp och när man sätter igång så blir fixandet med grejor så det flyter lättare.
Minns inte hela mitt resultat men kollegor tror inte att jag har det så jag kunde haft det värre...
Minns inte hela testet men hade 2 på H och vid anslutning av detta test gjorde jag ett intelligents test där jag fick en bra bit över normen för alla diagnoser där alla är inräknade även de utan diagnoser.
Mår jag bra så funkar allt och jag mår oftast bra, fokus, motivation och uppmärksamhet kan svaja men bara lite om jag inte mår bra och det påverkar alltid bara mig själv.
Hur går det med sånt som inte är intresse som att handla, slänga sopor, vakna i tid, somna tid (om man nu inte har vardagliga sysslor som intresse)
Vilka mediciner har du provat och till vilken effekt ??