• Anonym (Carro87)

Älskare pratar om andra kvinnor

Jag har en form av relation med en man. Då vi starta detta för ett halvt år sen så diskutera vi helt i början att detta är bara sex och båda hade just blivit lämnade av tidigare respektive. Nå, med tiden har de blivit annat som middag, film, sova tillsammans, hotellnätter och så vidare.. men vi har inte diskuterat nej om det skall ändå bli allvarligt detta. i början kom vi också överens att man får ligga med andra. 
    Nu till problemet. Han pratar emellan om att han sett på andra kvinnor och funderat att bjuda hem dem på one night stand, men säger sen att han gjorde inte. Han kan också ibland säga att då han skall nånstans på nåt evenemang att kanske han hittar någon kvinna.
    jag märker att detta stör mig, fast det borde ju inte få det med tanke på överenskommelsen vi gjorde i början.
    Det jag kanske funderar på är att varför säger han detta åt mig? Jag skulle aldrig säga åt honom om det skulle vara tvärtom, utan hålla det för mig själv.

• Svar på tråden Älskare pratar om andra kvinnor
  • Anonym (Uppenbart)

Han försöker göra dig svartsjuk.

• Anonym (Jorå)
    Anonym (Carro87) skrev 2025-02-20 21:41:35 följande:
    Älskare pratar om andra kvinnor

Jag har en form av relation med en man. Då vi starta detta för ett halvt år sen så diskutera vi helt i början att detta är bara sex och båda hade just blivit lämnade av tidigare respektive. Nå, med tiden har de blivit annat som middag, film, sova tillsammans, hotellnätter och så vidare.. men vi har inte diskuterat nej om det skall ändå bli allvarligt detta. i början kom vi också överens att man får ligga med andra. 
    Nu till problemet. Han pratar emellan om att han sett på andra kvinnor och funderat att bjuda hem dem på one night stand, men säger sen att han gjorde inte. Han kan också ibland säga att då han skall nånstans på nåt evenemang att kanske han hittar någon kvinna.
    jag märker att detta stör mig, fast det borde ju inte få det med tanke på överenskommelsen vi gjorde i början.
    Det jag kanske funderar på är att varför säger han detta åt mig? Jag skulle aldrig säga åt honom om det skulle vara tvärtom, utan hålla det för mig själv.

Kan ju vara så att han vill se och höra din reaktion. Kanske hoppas han på att du ska säga att du inte gillar det. Who knows
  • Tukt

Han tror att ni har en mer känslolös relation än du uppfattar den.
    Kommunicera! 

• Anonym (Carro87)

Jag vet absolut att vi borde kommunicera. Och det går att kommunicera om allt annars, men han har svårt att diskutera känslor nog och jag känner inte att det är läge än. 

jag kan inte avgöra om han försöker kolla min reaktion eller om han verkligen ärligt tänker på andra.

• Anonym (Hu)

Antagligen för informera dig om att seriösare än så här blir det inte. Håller dig på avstånd liksom.

• Anonym (Carro87)

Jag fråga honom för en vecka sedan om han söker efter någon ny och då svara han att han inte gör det och jag är den enda han haft kontakt med av andra könet sedan vi börja.

• Anonym

Jag tror han vill in få in mer känslomässig distans. 
    Av ts beskrivning lever de i något som låter som en relation.

• Eurydike

Jag tror han är rädd att du ska få känslor och försöker markera var ni står.

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Eurydike skrev 2025-02-20 23:35:59 följande:

Jag tror han är rädd att du ska få känslor och försöker markera var ni står.

Precis så tror jag också.
  • Anonym (Betty)

Tycket du bara helt odramatiskt kan säga:

"Vi har en överenskommelse om vilken relationen vi har. Jag är fine med den uppgörelsen och vill inte ändra nåt, du får träffa vilka du vill och det får jag också. Men det är inget du behöver berätta. För att för mig är det så att när vi ses vill jag fokusera på oss oavsett vad du eller jag gör annars"

• Anonym (Fia)

Bettys förslag är klockrent.

Det är omöjligt för oss att avgöra om han försöker skapa distans för att han är rädd för att du ska få känslor, eller om han försöker göra dig svartsjuk för att locka fram känslor hos dig. (Jag hade gissat på det senare - att han kanske utvecklar känslor - men det är lika mycket gissning som de andras.) Du får gå på hur han beter sig i övrigt, se om det ger några signaler.

• Anonym (K)
    Anonym (Carro87) skrev 2025-02-20 21:49:30 följande:

Jag vet absolut att vi borde kommunicera. Och det går att kommunicera om allt annars, men han har svårt att diskutera känslor nog och jag känner inte att det är läge än. 

jag kan inte avgöra om han försöker kolla min reaktion eller om han verkligen ärligt tänker på andra.

Något av dom två. Jag gissar på det senare. Hade en sorts relation där överenskommelsen var exklusivitet men där det kunde kommenteras andra kvinnor på gatan osv. Rätt kasst imo. Vi träffades inte så mkt mer efter sånt, jag gick vidare eftersom det gjorde ont.
  • Anonym (Sannolikt för att)

Sannolikt för att han älskar dig och vill ha en riktig exklusiv relation med dig, och i ett futtigt dumt försök att få till det hittar han på sådana saker i förhoppning om att du skall tänka till och säga nej.

Been there done that. Det verkar som kvinnor ser igenom sådant och att man behöver lämna KK-relationen och börja träffa en annan istället för att det skall funka. Men inte som en slags plan, de ser ni igenom det med, utan det skall vara på riktigt.

• Anonym (Carro87)

Han har nog inte tagit upp om andra kvinnor nu och vi har fortsatt som tidigare. nu hamnar vi väl snart ta den allvarliga diskussionen att var vi står då detta pågått nu över ett halvt år och vi ses alla dagar som är möjliga för oss..

• Wayward
    Anonym (Carro87) skrev 2025-03-16 18:01:13 följande:

Han har nog inte tagit upp om andra kvinnor nu och vi har fortsatt som tidigare. nu hamnar vi väl snart ta den allvarliga diskussionen att var vi står då detta pågått nu över ett halvt år och vi ses alla dagar som är möjliga för oss..

Hur känner du för honom nu, det är väl ändå viktigare än, "den viktiga diskussionen om var ni står", eller?
Svar på tråden Älskare pratar om andra kvinnor