Playstation 5
Är det kul? Behöver en hobby.
Tycker det låter dyrt med typ 700 spänn för varje spel. Hur lång tid spelar man ett spel? Tänker mest på typen ?Until Dawn? och liknande. äventyr och strategi.
Är det kul? Behöver en hobby.
Tycker det låter dyrt med typ 700 spänn för varje spel. Hur lång tid spelar man ett spel? Tänker mest på typen ?Until Dawn? och liknande. äventyr och strategi.
Nu har jag ingen koll på spelen, men en del spel går spela hur länge som helst.
Och då om man kör online främst.
En populär där är call of duty, själv spelat det på PC och tyckt det var riktigt roligt.(Dock var det många år sedan nu.)
Men egentligen handlar väl det mest om vad du gillar för spel och deras hållbarhet.
Jag tycker att de tär kul att spela tv-spel. Har gjort det i snart 40 år. Playstation 5 är DYR dock, men personligen älskar jag playstation, så...
Spel kostar någonstans mellan 250 och 900 kr, beroende på vilket och vilken upplaga. Finns faktiskt ännu dyrare, men då är det oftast collectors edition med prylar till. Om det är värt priset beror alldeles på vad det är för spel.
Det finns också Playstatin Plus, i tre upplagor, Essential, Extra och Premium. Tänk Netflix, fast tv-spel. Där har du hundratals spel för 180 kr i månaden.
Hur länge man spelar ett TV-spel beror på spelet. Om man gillar det och hur långt det är. Exempel från mitt bibliotek kan vara till exempel, Rainbow Seige Six, som inte är ett spel för mig så jag har spelat det kanske en timme. Until Dawn, som du själv tar upp, spelade jag igenom hela en gång när det släpptes för 10 år sedan, det tog mig ungefär 10 timmar. Sedan har jag spel som Persona 5, 200 timmar för att spela igenom det en gång, och Dragon Age Inquisition, som jag har spelat igenom flertalet gånger, med längsta sparfilen på 350 timmar (det är inte alls så långt egentligen, utan snarare kanske 60-80 timmar för en normalffuntad).
Jag har massor av playstationspel. Jag borde kanske sätta mig och räkna dem någon dag....
Det är superkul med TVspel. Until Dawn är bra, tar väl drygt 8 timmars spelande om du vill gå igenom alla olika delar och får flera slut. Finns även pusselspel med olika skräkfaktorer om du gillar det, Resident Evil serien och Silent Hill är några. Gillar du lugnare spel så har du typ Skyrim där du kan spela i ett år och bygga ett helt liv.
Ha så kul nu!