• Anonym (-)

Nakna flickor vs nakna pojkar på bild

Sitter och kollar på bilder på människor på Pexels.

Någon som slog mig var att när det är flickor så är bilderna väldigt seriösa, dvs man skyddar barnet från att vara med naken på bild. Vilket kan vara förståeligt. Men man gör inte detta med pojkar. 

Där går det bra att pojken står i bara t-shirt och helt naken på underdelen och man ser allt. 

Varför? Varför är det inte lika viktigt att skydda en pojke som kanske är 5 år från att visas naken på bild som det är att skydda en flicka på 5 år ?

Det jag menar på är, att det är ju konstigt att man enbart skyddar det ena könet men inte det andra? 

Jag tycker att båda ska skyddas ifrån det. 

Vet en person som tog bild på mig som barn där gylfen var öppen. Denna bild har personen ramat in och ska jämt prata om den för att det är 2 andra med på bilden. Men jag tycker att den bilden är jobbig, och speciellt när personen ska titta på den bilden och hela tiden prata om den bilden.

• Svar på tråden Nakna flickor vs nakna pojkar på bild
  • Tecum

Vem är förvånad, manlig nakenhet har alltid varit något att skratta åt, gulligt när det är barn, löjligt när det är vuxna. Att pojkar/män också kan känna sig utlämnade bryr sig ingen om "lite får man tåla".
    Så fungerar jämställdheten i Sverige.

• Anonym (:))
    Anonym (-) skrev 2025-02-18 13:46:06 följande:
    Nakna flickor vs nakna pojkar på bild

Sitter och kollar på bilder på människor på Pexels.

Någon som slog mig var att när det är flickor så är bilderna väldigt seriösa, dvs man skyddar barnet från att vara med naken på bild. Vilket kan vara förståeligt. Men man gör inte detta med pojkar. 

Där går det bra att pojken står i bara t-shirt och helt naken på underdelen och man ser allt. 

Varför? Varför är det inte lika viktigt att skydda en pojke som kanske är 5 år från att visas naken på bild som det är att skydda en flicka på 5 år ?

Det jag menar på är, att det är ju konstigt att man enbart skyddar det ena könet men inte det andra? 

Jag tycker att båda ska skyddas ifrån det. 

Vet en person som tog bild på mig som barn där gylfen var öppen. Denna bild har personen ramat in och ska jämt prata om den för att det är 2 andra med på bilden. Men jag tycker att den bilden är jobbig, och speciellt när personen ska titta på den bilden och hela tiden prata om den bilden.

Personligen skulle jag ha skyddat könet på mitt barn oavsett om det var en flicka eller pojke, om bilden ska läggas ut någonstans alltså. Skulle dock inte lägga ut en bild på mitt barn utan kläder överhuvudtaget.  
Svar på tråden Nakna flickor vs nakna pojkar på bild