• Anonym (gra57)

Ja då var de slut äntligen!!

Då var Alla hjärtans dag slut för i år (Urk).

Vilken är nästa kommersiella jippo man ska gräva ner sig i sängen och sova bort.?

• Svar på tråden Ja då var de slut äntligen!!
  • Anonym (gra57)
    Anonym (Nydumpad) skrev 2025-02-15 19:52:35 följande:
    Inte jag som sitter här och bölar över Alla hjärtans dag.
    Oh.. Wow.. Om detta är ditt försök att spå över mitt liv.. så lägg ner, du var inte ens nära...
  • Anonym (Elisabet den smarta)
    Anonym (Elisa) skrev 2025-02-15 21:49:50 följande:
    Ja då var de slut äntligen!!Buhu..Stackars dig.
    Ta dig i kragen människa. Eller är du 5 år?
    Att du är ensam och förtvivlad under kommersiella jippon beror bara på dig själv.
    Bete dig som en normal människa så kommer du inte ha ngr problem med ensamhet. 
    Vilket är ditt största problem.Ensamhwt. Och inte något jippo!
    Du låter grym och elak! Usch!
  • Anonym (gra57)
    Anonym (Elisa) skrev 2025-02-15 21:49:50 följande:
    Buhu..Stackars dig.
    Ta dig i kragen människa. Eller är du 5 år?
    Att du är ensam och förtvivlad under kommersiella jippon beror bara på dig själv.
    Bete dig som en normal människa så kommer du inte ha ngr problem med ensamhet. 
    Vilket är ditt största problem.Ensamhwt. Och inte något jippo!
    Jag skiter väl i vad kvinnor vill ha den dagen, men jag ska behöva använda min energi för att sortera bort all skitreklam bara för att dom personer som delar ut den antingen är analfabeter eller rent av skitstövlar med skruvar lös som inte kan läsa en skyltjävel på en brevlåda.
  • Anonym (Nydumpad)
    Anonym (gra57) skrev 2025-02-15 22:04:51 följande:
    Oh.. Wow.. Om detta är ditt försök att spå över mitt liv.. så lägg ner, du var inte ens nära...
    Vet inte vad "spå över" betyder. Däremot har jag läst två trådar där du ondgör dig över alla hjärtans dag och hur jobbigt det är för dig. Tydligen måste du sova dig igenom dagen.
  • Anonym (Påfågel)

Jag har svårt för alla hjärtans dag.

Tänker att egentligen kan ju alla dagar vara det? Varför inte liksom?

• Anonym (A)
    Anonym (Påfågel) skrev 2025-02-15 22:12:50 följande:

Ja, skulle uppskatta en onsdag i november eller så.
  • Mayjel
    Anonym (Påfågel) skrev 2025-02-15 22:12:50 följande:

Jo, det är sant att denna högtidsdag inte är särskilt originell i sitt tema om kärlek. För det är väl numera kärleken till ens närmaste som firas i första hand och inte Valentin själv som var en helgonförklarad romersk präst. 

Å andra sidan så hade det blivit en dyr historia om man firade sina nära och kära varje dag på samma sätt som vid alla hjärtans  Solig
  • Anonym (gra57)
    Anonym (Nydumpad) skrev 2025-02-15 22:08:59 följande:
    Vet inte vad "spå över" betyder. Däremot har jag läst två trådar där du ondgör dig över alla hjärtans dag och hur jobbigt det är för dig. Tydligen måste du sova dig igenom dagen.
    Vet inte? Googla då..
  • Anonym (Påfågel)
    Mayjel skrev 2025-02-15 22:26:51 följande:
    Jo, det är sant att denna högtidsdag inte är särskilt originell i sitt tema om kärlek. För det är väl numera kärleken till ens närmaste som firas i första hand och inte Valentin själv som var en helgonförklarad romersk präst. 

Å andra sidan så hade det blivit en dyr historia om man firade sina nära och kära varje dag på samma sätt som vid alla hjärtans  Solig
    Jag tror dock inte att man inte behöver köpa saker för att fira alla hjärtans dag.

Gör något alla hjärtans dag aktigt varje dag, ord som handlingar.

Tycker bara hela dagen känns så inrutat. 

Vi har det ju inte så bra varje dag men nu är det 14:e februari så nu får du choklad.

Nu är 15:e... Nu kan vi bråka igen.
  • Mayjel
    Anonym (Påfågel) skrev 2025-02-15 22:49:28 följande:
    Jag tror dock inte att man inte behöver köpa saker för att fira alla hjärtans dag.

Gör något alla hjärtans dag aktigt varje dag, ord som handlingar.

Tycker bara hela dagen känns så inrutat. 

Vi har det ju inte så bra varje dag men nu är det 14:e februari så nu får du choklad.

Nu är 15:e... Nu kan vi bråka igen.
    Jo, men detta gör man väl redan? Tycker det känns mysigt att göra något speciellt ibland. Så har man kvar lite bilder och minnet sen efteråt också. För mig är alla hjärtans dag lite som en enklare variant av jul. En familjehögtid med lite gott att äta och kanske en present. 
  • Anonym (Borderlina)
    Anonym (Grinchen härjar visst på kärleksdagen också) skrev 2025-02-15 21:52:43 följande:
    Det ante mig att den högtidsdagen är skapad av män. Kollade just upp det hela. Skulle gissa på en eller flera, ganska unga upphovsmän. 
    Kanske det men jag gillar den dagen ändå :D Det är inte hela världen om han inte tar en semesterdag, det funkar ju ändå men det hade underlättat.
Svar på tråden Ja då var de slut äntligen!!