Du som flyttat till Stockholm, vad har överraskat dig?
Vad är det som du inte visste, och vad var annorlunda? Vilka överraskningar har du bjudits på?
Jag menar inte bara innanför tullarna utan större Stockholm då..
Vad är det som du inte visste, och vad var annorlunda? Vilka överraskningar har du bjudits på?
Vad skulle det vara för överraskningar att bo i Stockholm?
Förutom alla inflyttade lantisar som tror att dom blir nollåttor bara för att de flyttar till huvudstaden.
En sak jag blev varse, eller egentligen är det många saker som var annorlunda än jag trodde, är att södra Stockholm på något sätt är så anonymt o undanskymt. ?Det finns nästan inte?. Det är lite som det där syskonet som gått sin egen väg som ingen låtsas om..
Människor i allmänhet är trevliga men upptagna.
Saker fungerar också ganska dåligt i Stockholm. Växte upp i en mindre stad och upplevde att på den tiden funkade livet. Bussen kom på tid, sopbilen kom varje tisdag. På den tiden i alla fall, idag vet jag inte. På flera platser jag bott i Stockholm har det varit stökigt i soprum, lampor är trasiga och det är en känsla av att ingen bryr sig.. Det överraskade. Men det är möjligt att saker blivit sämre i min hemstad också..
Finns såklart mer..