Är jag gravid?
Så jag blir inte riktigt klok på min situation och gör detta inlägg för att ventilera lite samt få eran input om vad ni tror och/eller om egna erfarenheter.
Jag var tvungen att sluta med p-piller då de inte fungerade för mig mer efter att vi fått vårt första barn. Jag och fästmannen har då kört avbrutet samlag då kondomer inte fungerat för honom. Vi vill inte ha ett till barn just nu (om ens alls, vi har inte bestämt oss än). Vi är medvetna om att det inte är en 100% säker metod men den har känts tillräckligt säker då vi skött det väl, så det är inget som behöver diskuteras här.
Min mens är dock 9 dagar sen nu och jag har upplevt några konstiga symptom:
- tjocka vita flytningar, mycket större mängder än vanligt i kanske en vecka nu
- svagt illamående (vet ej om detta är påhittat pga graviditetsnervositet)
- uppsvälld känsla i magen (som jag inte brukar ha. Senaste graviditeten kände jag mig dock uppsvälld konstant varav jag direkt tänker på det)
MEN samtliga graviditetstester visar negativt. Tar ett varje dag nu men alla är negativa.
Jag slutade med p-pillerna ganska nyligen (har bara haft två menscykler sedan dess, men dessa har varit extremt punktliga) och har aldrig haft problem med oregelbundna menscykler/sen mens tidigare. Men det kan kanske vara att allt inte är helt regelbundet än efter p-pillerna? För hur sannolikt är det att graviditetstester visar fel så här sent efter befruktning? Har någon varit med om det? Men var är min mens?