• Anonym (Enälskadpojkvän)

Blir många kvinnor mer pilska under ägglossningen?

Jag har tänkt mycket på hur kvinnor förändras vid ägglossning. Min flickvän är alltid kelig, kramgo och söker närhet, men betydligt mer när hon har ägglossning. Då vill hon alltid hålla om mig, att jag ska hålla om henne, pussas, kyssas, ta på mig betydligt mer än vanligt, säger till mig att hon tycker att jag är söt, attraktiv och luktar gott. Hon vill också att vi ska ta av oss på överkroppen när vi kysser och håller om varandra. Hon andas då ofta tungt av upphetsning och när hon har haft bar överkropp så har jag sett att hon har haft styva bröstvårtor. Hon frågar också mer än vanligt om jag tycker att hon är attraktiv, ja, hon är väldigt förändrad helt enkelt. Förändras många kvinnor på det här sättet eller är min flickvän ett undantag? Blir många kvinnor mer pilska under ägglossningen?

• Svar på tråden Blir många kvinnor mer pilska under ägglossningen?
  • Anonym (Människan)

Är som det ska vara skyller jag säga. Vi är en art som alla andra arter när det kommer detta.

Människan är en av ytterst få arter (kanske enda) som har sex för nöjes skull men det betyder inte att vi inte påverkas av vår ägglossning (i regel) lite extra. 

• Anonym (I)

Ja meningen med ägglossning är ju att vi ska ha sex då och föröka oss. Flytningarna blir mer gynnsamma för spermier. Och ja många kvinnor känner sig mer attraktiva och kåta då. Naturens sätt att säga att nu är det bra läge att ligga för att bli gravid.

• Anonym (Oja)

Det kan jag skriva under på. Jag kan typ inte låta min karl vara då. Vill ha honom nära och vill ju helst ha massa sex då med. Tyvärr blir man dum i huvudet då också. Jag vill inte ha barn, men under ägglossning skiter jag fullständigt i det och vill bli befruktad. Har gjort en del aborter pga det. :(

• Anonym (Njaeee)
    Anonym (Människan) skrev 2025-02-13 22:35:00 följande:

Är som det ska vara skyller jag säga. Vi är en art som alla andra arter när det kommer detta.

Människan är en av ytterst få arter (kanske enda) som har sex för nöjes skull men det betyder inte att vi inte påverkas av vår ägglossning (i regel) lite extra. 

Det finns flertalet arter förutom människan som har sex för nöjes skull. Hyenor (honorna har en jättestor klitoris de juckar på sina favorithanar med) delfiner, sjölejon (de hanar som inte får para sig försöker ha sex med pingviner), babianer,  bonobos, schimpanser (mer sällan än bonobos men det förekommer), grisar (de försöker ibland vad man tror är medvetet ha analsex med suggan istället för vaginalt så att de får chansen att para sig med henne fler gånger- vilket tyder på en väldigt hög intelligens och sexualdrift som inte bara är kopplad till fortplantning hos vissa av galtarna.
  • Anonym (Jag)

Jag känner faktiskt inte så mycket, jag skulle inte säga att jag blir extra kåt. Och då har jag ändå nyss (snart 2 veckor sen) fått mitt fjärde barn så jag är hyfsat säker på att allt funkar som det ska. Nu var det ju av förklarliga skäl ett bra tag sen jag hade ägglossning iförsej. Kände verkligen inte av den alls förrän efter tredje barnet, då kunde jag få lite ont men inte varje gång. 

• Anonym (Moi)

Det stämmer på mig i alla fall, men har förstått att det kan vara väldigt olika. 

• Aliona

En del blir, andra märker ingenting och för ytterligare en del är det motsatt. Jag har alltid fått ont i magen, huvudvärk och lätt pms vid ägglossning och inte en chans att jag velat ha sex eller ens kela då. 

Svar på tråden Blir många kvinnor mer pilska under ägglossningen?