• Anonym (oh)

Illa mående som kommer och går?

Har fått illamående nu i ca 1 vecka. Det är inte konstant utan dyker upp 1-2 ggr / dag. Har ingen aning om vad det kan vara. Brukar vara bra på att komma på vad som är felet men inte den här gången.

Käkar inga mediciner, inte ätit något annorlunda än vad jag brukar förutom att jag saltade maten under 3 dagar för ca 1 vecka sen..
    Maten har inte gått ut. 

Magen känns "tung" och jag blir bara hungrig 1 gång på 24h. Har varit så senaste 3-4 dagarna. 

Jag fattar verkligen inte vad det är ??

Har börjat röka cigg lite igen.. kanske rökt 2 stycken senaste veckan. Dumt och jag ska inte fortsätta med det men.. kan väl inte bero på det? 

Rökte förr men slutade och höll det nästan 2 år.

Någon som har någon vettig gissning?

Bestick är rent och jag har dragit ner på min favorit krydda till ca 95% 
    Men det gjorde jag redan för 2 månader sedan typ. 

Blir inte klok på det här! 

• Svar på tråden Illa mående som kommer och går?
  • Anonym (oh)

Har dragit ner på matmängden med senaste månaden Men magsäcken känns fortfarande stor fast jag har minskat ner med kanske hälften. Så jag borde ju vara hungrig hela tiden! Men känner bara hunger en gång per dygn som sagt. 

• Anonym (oh)

Juste, jag är en man. Så nej, jag är inte gravid. 

• Anonym (Allis)

Det finns långsamma magsjukevirus också, inte bara vinterkräksjuka.

Små barn blir rejält sjuka och får kräkningar av dem. Vuxna har ett skydd och då kan det bli som du beskriver- man mår illa, kanske någon lös mage eller en kräkning men det kan också bara hålla sig som obehag som kommer och går, och ingen aptit.

Det går i så fall över på ca en vecka.

Jag har haft det flera gånger och det blir typiskt "en veckas ofrivillig diet" eftersom man bara inte vill ha mat.

• Anonym (oh)
    Anonym (Allis) skrev 2025-02-14 07:33:31 följande:

Det finns långsamma magsjukevirus också, inte bara vinterkräksjuka.

Små barn blir rejält sjuka och får kräkningar av dem. Vuxna har ett skydd och då kan det bli som du beskriver- man mår illa, kanske någon lös mage eller en kräkning men det kan också bara hålla sig som obehag som kommer och går, och ingen aptit.

Det går i så fall över på ca en vecka.

Jag har haft det flera gånger och det blir typiskt "en veckas ofrivillig diet" eftersom man bara inte vill ha mat.

Jag blir aldrig sjuk på det sättet, är aldrig förkyld typ. Sist jag var det var för 14 år sen och 2 ggr som barn. Aldrig varit sjuk med virus eller nåt sådant utöver det. 

Men intressant det du skrev.. Då jag aldrig hade hört talas om det så tack för att du skrev! 

Idag mådde jag illa när jag gick promenad. Men det har gått över nu igen. Sitter väl i ca 30 min-2 h per gång.  Magen känns.. tät? 

Behöver alltså inte gå på toa, men märkt att jag har svårt att få ut fisen eller rapen. Sitter så långt inne båda två och kan göra lite ont i magen 10 minuter innan jag får ut det. Men ja, har varit lite lös i magen ändå fast jag knappt ätit någonting ca 1,5ggr per dag nu ett tag. 

Något stämmer inte, känner inte igen det här alls. 

Ska kolla upp det du skrev om, tack så mycket! 

• Anonym (Ida)

Alltså låter lite som om du är lite nervös för nåt.
    Det kan man må illa av.

Svar på tråden Illa mående som kommer och går?