• Anonym (Dannie)

Hur gör ni för att upprätthålla energin i dejtingfasen?

Jag nätdejtar, dock bara en åt gången eftersom jag inte känner att jag står ut med flera bollar i luften. Märker att jag har svårt att upprätthålla energin och glädjen i dejtandet. Drar mig undan och tappar energin vid minsta lilla bakslag eller om jag bara känner att hoppet tillfälligt tryter. Kanske är jag inte gjord för detta? 

Har nu mött en kille som behandlar mig väl, beter sig intresserat osv, men det är likadant ändå. Kanske är jag bara trött efter en lång arbetsdag och så startar det en process av grubblande och jag börjar inbilla mig att det ändå inte ska leda någon vart. Så drar jag mig undan och känner att orken att prata eller ses inte riktigt finns där från min sida, trots att jag börjar bli förälskad i honom. Andra dagar är det hur bra som helst. 

Är det normalt att det fluktuerar såhär? Ibland vill jag liksom bara slita i allt för att slippa bli sårad. 

• Svar på tråden Hur gör ni för att upprätthålla energin i dejtingfasen?
  • Anonym (Rob)

Hur länge har du varit singel?  

• AlterEgon

Hej, säj som det.är bara. Då kanske han kan föreslå att ni gör något som passar dagarna då du har låg energi?

Bjuda på middag direkt efter jobbet med transport o inget mer, så att det blir avlastning istället för besvär?

Åka.o handla tillsammans så att det blir tidsbesparande istället för någon krävande date?

• Anonym (Linda)

Det låter som att du krånglar till det för mycket. 

Dejting ska vara kul, lagom kravlöst, grädde på moset liksom. Det ska ge dig pirr , fjärilar och fniss och vara spontant.  No worrys liksom.

Att dejta betyder inte att du ska gifta dig med honom imorgon eller känna dig tyngd av massa hitte-på-krav .

Släpp taget lite och se det som något kul. Det finns ingen motsättning I att vara både seriös och halvt ansvarslös....

Känns dejting som ett krav som ska bockas av på nån duktighetslista så är det dags att omvärdera din syn på dejting. 

• Anonym (Dannie)
    AlterEgon skrev 2025-02-13 16:22:16 följande:

Hej, säj som det.är bara. Då kanske han kan föreslå att ni gör något som passar dagarna då du har låg energi?

Bjuda på middag direkt efter jobbet med transport o inget mer, så att det blir avlastning istället för besvär?

Åka.o handla tillsammans så att det blir tidsbesparande istället för någon krävande date?

Vi bor inte så nära att vi kan hålla på med dagliga aktiviteter såhär, plus att jag även har barn. Det handlar inte om aktiviteterna när vi väl ses utan att jag tappar energin med allt de dagar vi inte träffas. Jag vill inte introducera honom för barnen än heller. 
  • Anonym (Dannie)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-13 16:06:01 följande:

Hur länge har du varit singel?  

Tillräckligt, men inte jättelånge. 
  • Anonym (J)

Känns som du letar för mycket. 

• Anonym (Dannie)

Verkar som att vissa missförstått min TS lite. Det handlar inte om att jag är trött utan att jag tappar energin med att dejta alls, blir liksom nere för att jag tänker att det är lönlöst och att det ändå inte kommer att leda någon vart. Att jag inte orkar ge av mig själv. 

• Anonym (Dannie)
    Anonym (J) skrev 2025-02-13 18:44:54 följande:

Känns som du letar för mycket. 

Jo, men söker jag inte så träffar jag ingen heller. Han jag dejtar nu hittade jag inte ens på en dejtingsajt. 
  • AlterEgon

Säj bara som det är. Är han något att ha så fixar han det helt enkelt.

Om inte så är han kanske inte en keeper, så kastar man tillbaka honom i sjön.

• Anonym (M)
    Anonym (Dannie) skrev 2025-02-13 18:48:42 följande:

Verkar som att vissa missförstått min TS lite. Det handlar inte om att jag är trött utan att jag tappar energin med att dejta alls, blir liksom nere för att jag tänker att det är lönlöst och att det ändå inte kommer att leda någon vart. Att jag inte orkar ge av mig själv. 

Då ska du kanske ta en paus med dejtandet. Lyssna på din kropp. Dejtandet ska ge dig energi, inte ta energi. 
  • Dexter dot com

Om man är redo för en ny relation och träffar rätt person känner man inte som du beskriver. Du är nog inte redo eller så är han inte rätt.

Svar på tråden Hur gör ni för att upprätthålla energin i dejtingfasen?