• Anonym (HJÄLP)

HJÄLP!!Blöder rikligt 10 dagar innan mens

Hej, 

Jag har hela mitt vuxna liv haft regelbunden mens och en cykel på 28 dagar med mens 5 dagar, lite rikligare första 2 dagarna och sparsamt resterande 3. Aldrig haft en mellanblödning i hela mitt liv. 

Förra torsdagen tog jag vaccin mot hpv under min ägglossning. Dagen efter när jag var på toaletten kom det brunt blod på pappret och senare under dagen lite färskt blod, tänkte inte så mycket på det utan lät det va då det var så lite. 

Igår när jag vaknade så blödde jag rikligt med färskt blod, mer än en vanlig mens och blödningen har fortsatt sen dess och det verkar som att den blir rikligare. 

Vad kan det bero på? Jag blir ju såklart lite orolig då det blöder så mycket och det är 8 dagae kvar tills jag ska få min mens. 

Jag har pratat med min barnmorska som sa att hon inte kan se någon logisk förklaring till varför jag skulle blöda så rikligt men sa att jag skulle avvakta till nästa mens och se om det stabiliserar sig då. Känns väldigt oklar.

Har någon varit med om liknande tidigare?

• Svar på tråden HJÄLP!!Blöder rikligt 10 dagar innan mens
  • Lynx123

Hur gammal är.du? Kan vara klimakterierelaterat. Kan vara polyper. Finns säkert andra förklaringar också men kanske.bra att kolla upp?

• Anonym (HJÄLP)
    Lynx123 skrev 2025-02-13 10:43:28 följande:

Hur gammal är.du? Kan vara klimakterierelaterat. Kan vara polyper. Finns säkert andra förklaringar också men kanske.bra att kolla upp?

Jag är 26 år gammal. Ja det känns iallafall inte ?normalt? med tanke på att jag aldrig haft mellanblödningar tidigare eller så. Jag har fött 3 barn och min cykel har aldrig blivit rubbad heller så ja, märkligt är det iallafall.
  • Anonym (Kolla upp)

Av erfarenhet från familjemedlem så vet jag att livmodercancer ger rikliga blödningar. Kolla upp, bums, är mitt råd. Man ska inte gå och dra på sånt där.

Svar på tråden HJÄLP!!Blöder rikligt 10 dagar innan mens