Varför överskattar många män sin attraktionsnivå?
Min 20-åriga dotter skulle på fest häromdagen och konstaterade krasst att alla killar som skulle vara där var rätt fula. Hon tyckte dom kunde bry sig mer om sitt utseende och gå på gymmet och anstränga sig lite. Hon menade att dessa fula killar stöter på tjejer som är väldigt mycket snyggare än dom och självklart får dom inte napp då. Kunde inte låta bli att tänka på dom singlar som är män runt 50 år som jag har i min närhet och ser precis samma mönster där. Singelmännen är antingen rent ofräscha eller har nackdelar som kort längd och tunnhårighet emot sig men tycker ändå att den som ev kontaktar dom på dejtingappar inte duger medan dom själva klagar på att alla kvinnor (som är på tok för snygga för dom) inte svarar dom.
Eftersom dottern och jag trots vår stora åldersskillnad upplever samma sak kan man inte låta bli att undra varför ingenting hänt på den tiden. Män oavsett ålder verkar sakna självinsikt i på vilken nivå deras egen attraktionsnivå ligger eller är det bara så enkelt att dom lever på hoppet att om dom försöker få intresse från 1000 kvinnor som är för snygga för dom så ska nån ändå en dag ha ett svagt ögonblick och gilla dom, vilket händer väldigt sällan. Vad tror ni andra anledningen är?