• Anonym (Paradox)

Kvinnors sexuella makt=Kvinnliga orgasmglappet

Att kvinnor har lättare att få en sexpartner bidrar troligen hel del till kvinnliga orgasmglappet. 
    Kvinnor behöver inte prestera lika mycket för att få sex jämfört med en man.
    Nu ska skulden vara på en man om han blir utan sex, om kvinnan blir utan orgasm vid sex och om mannen blev utan orgasm vid sex.. Ansvaret för kvinnors sexliv läggs på männen. 
    Är det inte dags att kvinnor vet vad de vill ha sexuellt?. 

• Svar på tråden Kvinnors sexuella makt=Kvinnliga orgasmglappet
  • burleskburkläsk

Jag är 45+, jag är singel, har aldrig haft engångsligg...just nu har jag inte haft en partner på ca tre år...så inte heller sex på tre år och att jag inte har sex är mitt egna fel, fel och fel är väl fel att säga då jag inte ser nåt fel i det.

Men om jag vore ute efter enbart sex skulle det varit noll problem.

Om kvinnan inte får orgasm så är hon troligen inte trygg med dig eller trygg i sig, för spänd eller tänker på annat...det är ingens fel oavsett om sexet var dåligt.

Hade ett kort förhållande när jag var ung, det sexet var så tafatt att ingen av oss kom...och det gjorde ingenting...vi hade det skönt ändå.

Sex är mer än prestation och orgasm.

• Tukt
    Anonym (Paradox) skrev 2025-02-13 12:16:48 följande:
    I så fall så blir det mer "rättvist" .......
    Kvinnor ska behöva prestera mera för att få sex som de uppskattar... 
    Man kan ju vända på det också och låta bli att skämma ut alla män. Det blir ju rättvist det med...
  • klyban
    Anonym (M) skrev 2025-02-13 12:24:36 följande:
    som kvinna är det jättesvårt att få sex som man uppskattar, de flesta män är nitlotter i sängen

En chansen att få bra sex, det är att man engagerar sig själv, inbilla sig att det är partnern som ger dig en orgasm och skön sex är bara för komisk.
    Det är du själv och du är den enda som kan fixa det.

Men visst kan partner förstöra för den andra, men 95% ligger helt hos dig själv.
    Och sure, partnern i sängen kanske är tråkig, men det ska inte hindra dig att ta det du behöver.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban

Nä, det behöver hon inte alls, det är så nog att de ska pretera mindre och istället lägga kraften på det dom tycker är skönt och itne sin partner.

Övrigt har dina trådar inte ökat i kvalitet, och man kan undra varför samma frågor ställs om och om igen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Deéeeooooddddeeeeoooooh)
    Rätt tröttsamt hela grejen med "stackars mig hon är dum"trådar.
    Livet är inte rättvist. Get over it!
    Lägg tiden på att flunsa på vad det beror på att livet är sexslöst och utgå ifrån dig själv och vad du kan förändra.
    Lägg inte skulden på andra.
  • Anonym (M)
    klyban skrev 2025-02-15 15:34:09 följande:

En chansen att få bra sex, det är att man engagerar sig själv, inbilla sig att det är partnern som ger dig en orgasm och skön sex är bara för komisk.
    Det är du själv och du är den enda som kan fixa det.

Men visst kan partner förstöra för den andra, men 95% ligger helt hos dig själv.
    Och sure, partnern i sängen kanske är tråkig, men det ska inte hindra dig att ta det du behöver.

Nej så funkar det inte för mig, jag är inte intresserad av att ?ta vad jag behöver från en tråkig sängpartner? det ger mig ingenting alls.
  • klyban
    Anonym (M) skrev 2025-02-15 15:55:35 följande:
    Nej så funkar det inte för mig, jag är inte intresserad av att ?ta vad jag behöver från en tråkig sängpartner? det ger mig ingenting alls.

Det enda du berättar är att du stundtals förnekar din biologiska funktion och kåthet.

Du är den enda som kan ge dig bra sex, och vill du inte så kommer du aldrig få det.

Och även med en tråkig partner, så är det enkelt att ge sig själv fantastisk skön sex.
    Sen i efterspelet så kanske man inte känner en tråkig partner är värd att pröva igen.

Men det är bara du själv som kan ge dig bra sex, och vill du inte, så får du inte detta.
    Något jag lärde mig i ung ålder att trigga mig till kåthet, är det enda sättet att få riktigt skön sex.

Den dagen du inser detta, så kommer du märka att allt blir så mycket bättre.

• Anonym (Paradox)
    klyban skrev 2025-02-15 15:36:08 följande:

Nä, det behöver hon inte alls, det är så nog att de ska pretera mindre och istället lägga kraften på det dom tycker är skönt och itne sin partner.

Övrigt har dina trådar inte ökat i kvalitet, och man kan undra varför samma frågor ställs om och om igen.

Då kan männen prestera mindre i så fall. 
  • Anonym (Paradox)
    klyban skrev 2025-02-15 15:36:08 följande:

Och hur mycket tid menar du att kvinnor lägger på att hitta män som de sedan är missnöjda med?
    Kvinnor ska alltså enligt dig behöva prestera ännu mindre än vad de gör? 
  • Anonym (Paradox)
    klyban skrev 2025-02-15 17:47:33 följande:

Det enda du berättar är att du stundtals förnekar din biologiska funktion och kåthet.

Du är den enda som kan ge dig bra sex, och vill du inte så kommer du aldrig få det.

Och även med en tråkig partner, så är det enkelt att ge sig själv fantastisk skön sex.
    Sen i efterspelet så kanske man inte känner en tråkig partner är värd att pröva igen.

Men det är bara du själv som kan ge dig bra sex, och vill du inte, så får du inte detta.
    Något jag lärde mig i ung ålder att trigga mig till kåthet, är det enda sättet att få riktigt skön sex.

Den dagen du inser detta, så kommer du märka att allt blir så mycket bättre.

Och nu plötsligt lägger du skulden på denna kvinna. 
    Du sa ju precis att kvinnor ska behöva anstränga sig ännu mindre. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Paradox) skrev 2025-02-20 15:45:51 följande:
    I så fall? Så att det blir rättvist i din värld? Och hämnd igen för mothugg du fått?
  • klyban
    Anonym (Paradox) skrev 2025-02-20 15:45:51 följande:

Nej, inte som så, men män har enklare nå sin sexualitet.
    Men sen är jag en som finner kvinnas njutning är mycket av njutningen i sexet.

Men såklart, bryr man sig inte om kvinnan, så kan man ju strunta i detta, men såklart då blir du snabbt irrelevant för mer sex.

Anonym (Paradox) skrev 2025-02-20 15:47:52 följande:
    Och hur mycket tid menar du att kvinnor lägger på att hitta män som de sedan är missnöjda med?
    Kvinnor ska alltså enligt dig behöva prestera ännu mindre än vad de gör? 

Min erfarenhet är att, jag blir missnöjd med kvinnor ibland, och kvinnor blir missnöjd med mig.
    Det är helt normalt, och frågan vad ens du trodde dig säga där.
    Det är helt normalt att man oftast går vidare.

Sen sure har vissa kvinnor och vissa män den tanken att alltid gå vidare, men vad man ska säga med det vet jag inte.
    Mer än att de är ute efter kicken och inte mer än så.
    Som en sade till mig som ung, man måste knulla runt för hitta den som passar dig.(Och visst kan det vara så man träffar rätt med en gång, och andrafår fortsätta leta.
    Men utan sexet fungerar, så blir det inget bra förhållande.

Komiskt du svarar på samma inlägg två ggr, sett detta innan och en som tyckte våldtäkt var okey och genom att samtycke var inget att bry sig om.

Anonym (Paradox) skrev 2025-02-20 15:48:52 följande:
    Och nu plötsligt lägger du skulden på denna kvinna. 
    Du sa ju precis att kvinnor ska behöva anstränga sig ännu mindre. 

Vilken kvinna, har inte ens adresserat en.

Och lägga orden i munnen på mig, är inget som funkar.

Och om jag ändå ska svara, så anstränger sig kvinnor mer och kvinnor anstränger sig mindre.
    Du vet att kvinnor är olika Solig
    Samma gäller män, vissa anstränger sig inget, andra gör.(Undrar vad du inbilla dig säga och genom lägga orden i min mun.)

Svar på tråden Kvinnors sexuella makt=Kvinnliga orgasmglappet