• Anonym (Avis)

Blir avundsjuk på dejtens så kallade kompis

Asså, jag måste fråga det här. Jag brukar inte vara avundsjuk. Men har så svårt att hantera det här. 

Jag har dejtat en man i ca. 4 månader. Vi är inget par än, men jag skulle gärna vilja. Vi umgås nästan alltid när jag är barnfri.  Han har träffat min dotter vid 3 tillfällen, varav 2 hemma en kväll hos mig. Aldrig sovit över då. Annars sover vi alltid ihop. Ses alltså flera dagar i veckan.

När vi umgås beter vi oss som ett par gör. Kramas, pussas, även om vi är ute på stan ihop. Jag har nämnt att jag gärna blir ihop men har respekterat att han vill vi lär känna varandra ordentligt innan. Känner inte för att stressa heller, och vi har det väldigt bra när vi ses. Hörs på telefon varje kväll annars. Och vi säger att vi tycker om varandra. 

Men, han har ej tjejkompis som han umgås med ibland. Väldigt sällan. Men dem dejtade i somras. När han är hos henne så svarar han inte mig. Brukar dock inte skriva något heller för vet vart han är. Det sker mitt i veckan. Och han umgås med henne och hennes son, och sover där. Vet ju om att dem legat med varandra, han säger att dem inte gör det nu men förstår då inte varför han måste sova över där då. Här skulle han inte sova en vardag när jag har mitt barn. Och jag blir så nedrans avundsjuk! Han gillar inte att jag blir det, det vet jag. Men jag tycker inte det är speciellt roligt. Är jag knäpp?! 

• Svar på tråden Blir avundsjuk på dejtens så kallade kompis
  • Xenia

Avundsjuk? Det rätta ordet är svartsjuk, och det har du fog för att vara.

Varför har han inte berättat för henne om dig om de verkligen är "bara vänner"? Varför svarar han inte henne i telefon när hon ringer när han är hos dig? Varför känner bara några få till henne?

Nej, jag tycker inte det låter som han är pålitlig.

• Anonym (Avis)

Jag hör och ser vad ni skriver. 
    Har inga problem med att prata om saker, mina känslor etc. Och jag kommer prata med han imorgon för orkar inte gå och "vänta" på han heller. Tycker ändå att efter den här tiden borde man veta om man ser någon framtid eller ej. Behöver veta för orkar inte känna så. Då får det va. Han skall inte sova där inatt i alla fall. 

• Anonym (Ebbot Lindberg)
    Anonym (Avis) skrev 2025-02-12 20:50:39 följande:

Har inga problem med att prata om saker, mina känslor etc. Och jag kommer prata med han imorgon för orkar inte gå och "vänta" på han heller. Tycker ändå att efter den här tiden borde man veta om man ser någon framtid eller ej. Behöver veta för orkar inte känna så. Då får det va. Han skall inte sova där inatt i alla fall. 

Varför ska HAN bestämma DIN framtid?  

Om du tycker detta känns skit så ta den känslan på allvar och STÅ för det.   

Varför är hans känslor viktigare än dina?  
  • Fjäril kär

Även om du kan .prata känslor så är problemet att du sväljer hans skit och  att han viftar bort dina känslor som att dom inte räknas.
    För han kommer givetvis svara dig en massa gulligt imorgon , du köper hans förklaring och så är allt bra igen några dagar framåt. Tills du inser att han det han säger inte stämde nu heller. 

Varför gör du så här mot dig själv? 
  • Olsdotter

Varför vill du satsa på en man som du redan vet lurar dig när det ger honom det han vill ha? En som struntar i hur relationen är för dig?
  • Ezmeraldah

Om de är så goda vänner kan ni väl bjuda över henne på middag och umgås alla tre en kväll? Föreslå det och se hur han reagerar!

Tänk om det är så att de bara är vänner?

Har han träffat ditt barn? Varför vill han inte sova hos dig när du har ditt barn?

Jag brukar inte lita på nån man i onödan. Det vet nog alla som läst mina inlägg i olika trådar. Jag brukar snarare uppfattas som en bitter, cynisk manahatare. Och ja, jag är ganska misstänksam mot män, minst sagt. Jag brukar vara den som tycker att andra kvinnor är naiva och lättlurade. Men i det här fallet så ser jag inte varför det är så uppenbart att han ljuger...? Han är ju ärlig och berättar för dig att han sover över. Och de ses inte särskilt ofta. Han kanske inte svarar dig för att inte göra henne ledsen. Han kanske tänker att hon skulle bli sårad över att han har ny flickvän. Det behöver ju inte innebära att han har nåt intresse för henne. 

Det jag reagerar på är att han efter fyra månader inte vill att ni ska vara ett par trots att du vill det. Om han var kär i dig skulle han ju vara rädd att förlora dig och inte vilja ta risken att du träffar nån annan. Om man är kär så vill man binda sig och inte "ta det lugnt och vänta och se vad som händer". Då vill man skrika "hon är min!" (Kanske inte rakt i ansiktet på nån som man har sårat. Det kan ju kännas lite jobbigt.) Detta får mig att fundera på om han egentligen vill ha dig... 

Men alltså, han ska berätta om dig för henne idag. Då kan ni ju ses ikväll alla tre, med ditt barn och hennes barn, och äta middag ihop! Då får du lära känna henne och förhoppningsvis märker du att det inte är nåt mellan dem. Ring honom nu och föreslå det! 

• Xeedy

Alltså jag känner igen detta beteende i mig själv. Har gjort som han flera gånger.

Just att han inte vill binda sig är ju ett sätt att skydda sig själv mot att kunna "umgås" med den andra tjejer..

Jag kan ju bara säga hur jag tänkte. Om jag verkligen varit intresserad och kär i min dejt så skulle jag inte våga sova över hos någon annan som han gör. Eftersom jag då kan mista min dejt som jag bry mig om.

Detta tycker jag är lite konstigt. 

Men oavsett så har det hänt faktiskt att jag gjort precis som han gör nu och sen har dejten/relationen jag haft. vuxit fram mer och då senare bestämt mig för att satsa på det.

Så jag tycker inte du ska göra som många andra säger här att skita I honom. Jag tycker du ska vara tydlig precis som du varit och se om han är beredd att ta relationen framåt. Ställ lite krav liksom. Så han förstår att han kan förlora dig. 
    Ändras inget inom en snar framtid.
    DÅ är det inget att satsa på.

Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
  • Anonym (nope)
    Anonym (Avis) skrev 2025-02-11 18:48:13 följande:
    Blir avundsjuk på dejtens så kallade kompis

Asså, jag måste fråga det här. Jag brukar inte vara avundsjuk. Men har så svårt att hantera det här. 

Jag har dejtat en man i ca. 4 månader. Vi är inget par än, men jag skulle gärna vilja. Vi umgås nästan alltid när jag är barnfri.  Han har träffat min dotter vid 3 tillfällen, varav 2 hemma en kväll hos mig. Aldrig sovit över då. Annars sover vi alltid ihop. Ses alltså flera dagar i veckan.

När vi umgås beter vi oss som ett par gör. Kramas, pussas, även om vi är ute på stan ihop. Jag har nämnt att jag gärna blir ihop men har respekterat att han vill vi lär känna varandra ordentligt innan. Känner inte för att stressa heller, och vi har det väldigt bra när vi ses. Hörs på telefon varje kväll annars. Och vi säger att vi tycker om varandra. 

Men, han har ej tjejkompis som han umgås med ibland. Väldigt sällan. Men dem dejtade i somras. När han är hos henne så svarar han inte mig. Brukar dock inte skriva något heller för vet vart han är. Det sker mitt i veckan. Och han umgås med henne och hennes son, och sover där. Vet ju om att dem legat med varandra, han säger att dem inte gör det nu men förstår då inte varför han måste sova över där då. Här skulle han inte sova en vardag när jag har mitt barn. Och jag blir så nedrans avundsjuk! Han gillar inte att jag blir det, det vet jag. Men jag tycker inte det är speciellt roligt. Är jag knäpp?! 

Nope, du är inte knäpp. Helt berättigat att känna svartsjuka i en sådan situation. Han låter som en riktig player. Finns säkert en tredje kvinna också. Du är värd bättre, dem där två är GARANTERAT inte bara kompisar.

Du skriver att du inte brukar vara svartsjuk. Att du är det nu är för att din magkänsla anar att han inte är att lita på. Han vill inte definiera er relation och fortsätter att träffa andra. Dra dig ur, TS.
  • Anonym (nope)
    Anonym (Avis) skrev 2025-02-11 18:57:39 följande:

Att tillägga. Hon vet ej om mig. Ringer hon när vi är så svarar han dock inte henne. Denna gången har dem planerat in datumet för ca. 1 månad sedan. Men frågar jag om att planera in en helg att göra något på, eller några dagar innan så är det jättesvårt för honom att bestämma sig. Hans bästa vän vet om mig, är nog den enda jag vet i hans närhet. Och hans exfru vet jag finns men inte mer än så. Så känns som jag skall vara hemlig? Han har barn i tonåren som ej vet om mig. 
    Han har träffat flera av mina vänner och även något syskon. Och då visat kärlek öppet. Så blir så rörigt i mitt huvud...

Hade inte ens läst detta, TS. Men tänkte tom, hon lär ju inte ens veta om dig. Och det faktum att han inte svarar när hon ringer - han träffar er båda samtidigt. Och du får inte träffa någon i hans familj. Bara en kompis som säkert vet om det fuffens han har. LÄMNA!
  • Ezmeraldah
    Anonym (nope) skrev 2025-02-18 12:19:37 följande:
    Hade inte ens läst detta, TS. Men tänkte tom, hon lär ju inte ens veta om dig. Och det faktum att han inte svarar när hon ringer - han träffar er båda samtidigt. Och du får inte träffa någon i hans familj. Bara en kompis som säkert vet om det fuffens han har. LÄMNA!
    Han lovade att berätta för kompisen om TS i lördags. Förhoppningsvis löste det sig då. 
  • Anonym (nope)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-18 17:10:19 följande:
    Han lovade att berätta för kompisen om TS i lördags. Förhoppningsvis löste det sig då. 
    Tvivlar på det...
Svar på tråden Blir avundsjuk på dejtens så kallade kompis