Blir avundsjuk på dejtens så kallade kompis
Asså, jag måste fråga det här. Jag brukar inte vara avundsjuk. Men har så svårt att hantera det här.
Jag har dejtat en man i ca. 4 månader. Vi är inget par än, men jag skulle gärna vilja. Vi umgås nästan alltid när jag är barnfri. Han har träffat min dotter vid 3 tillfällen, varav 2 hemma en kväll hos mig. Aldrig sovit över då. Annars sover vi alltid ihop. Ses alltså flera dagar i veckan.
När vi umgås beter vi oss som ett par gör. Kramas, pussas, även om vi är ute på stan ihop. Jag har nämnt att jag gärna blir ihop men har respekterat att han vill vi lär känna varandra ordentligt innan. Känner inte för att stressa heller, och vi har det väldigt bra när vi ses. Hörs på telefon varje kväll annars. Och vi säger att vi tycker om varandra.
Men, han har ej tjejkompis som han umgås med ibland. Väldigt sällan. Men dem dejtade i somras. När han är hos henne så svarar han inte mig. Brukar dock inte skriva något heller för vet vart han är. Det sker mitt i veckan. Och han umgås med henne och hennes son, och sover där. Vet ju om att dem legat med varandra, han säger att dem inte gör det nu men förstår då inte varför han måste sova över där då. Här skulle han inte sova en vardag när jag har mitt barn. Och jag blir så nedrans avundsjuk! Han gillar inte att jag blir det, det vet jag. Men jag tycker inte det är speciellt roligt. Är jag knäpp?!