• Anonym (Kajsa)

Vän som alltid klagar och hämtar sina problem till mig

Har en tjejkompis på universitetet som är trevlig och vi har varit vänner i ca 1 år. Men när vi är ute och exempelvis käkar buffé klagar hon alltid och slänger maten som leder till att jag alltid får problem pga henne, personalen slängde ut oss pga henne men jag åt ju upp hela min mat. När hon får problem med sina dejter och blir sparkad av sitt jobb ringer hon alltid mig och gnäller med fula ord. Jag och mitt tidigare ex har ju kommit tillbaka till varandra och han har en tendens att ringa mig på dolt ibland och jag vet ju att det är han då jag känner igen hans röst då vi pratat med varandra. Men hon säger att det inte är mitt ex som ringer men det är han då han är den enda killen som har mitt nummer. Hennes ex var otrogen mot henne för 1 år sedan så jag tror att hon kanske inte är på humör. Summan av kardemumman så har det fått mig att fundera på att avsluta min vänskapsrelation med henne. Borde jag? 

• Svar på tråden Vän som alltid klagar och hämtar sina problem till mig
  • Anonym (Kajsa)

Det som dock gör mig osäker är att hon säger helt andra saker om mitt ex.

Jag har ju tagit tillbaka honom men innan jag tog tillbaka honom så frågade jag henne om hon tror att det är han som ringer på dolt då han har gjort det tidigare. Hon säger att hon tror att det är mina tjejkompisar men mina vänner ringer aldrig på dolt. 

Varför tror ni hon säger så? 

• Anonym (Kajsa)

Han är ju den enda killen som har mitt nummer och mina tjejkompisar skulle aldrig ge ut mitt nummer till någon kille då jag känner de rätt länge. 

• Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Kajsa) skrev 2025-02-11 12:21:54 följande:

Det som dock gör mig osäker är att hon säger helt andra saker om mitt ex.

Jag har ju tagit tillbaka honom men innan jag tog tillbaka honom så frågade jag henne om hon tror att det är han som ringer på dolt då han har gjort det tidigare. Hon säger att hon tror att det är mina tjejkompisar men mina vänner ringer aldrig på dolt. 

Varför tror ni hon säger så? 

Hon föredrar om du är singel för då kan du ha mer tid för henne. Om du tror att det är ditt ex som ringer (då, innan ni blev ihop igen) så skulle du kanske hoppas på att han har känslor kvar med risk för att ni går tillbaka till varandra.
  • Anonym (Kajsa)

Ja jag tror också det. 

Då verkar det som att han fortfarande gillar mig. Kanske bara hon som gnäller som vanligt. 

• Maggena
    Anonym (Kajsa) skrev 2025-02-11 13:28:45 följande:

Ja jag tror också det. 

Då verkar det som att han fortfarande gillar mig. Kanske bara hon som gnäller som vanligt. 

Fråga honom. För mig verkar det inte som att ni har hittat tillbaka till varandra 
  • Anonym (Kajsa)

Han verkar fortfarande intresserad. Vi pratade senast nu i onsdags  när han ringde på dolt nummer. 

• Anonym (Kajsa)

Har tagit bort henne nu. Känns som att jag blivit hennes reserv kompis to go hon kan skriva till vid behov. Kommer inte tillåta henne att höra av sig till mig när det passar henne och att hon sen ska slänga kommentarer angående min kille som jagat i flera månader med dolt nummer men hon säger att det inte är han. 

• Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Kajsa) skrev 2025-02-11 14:12:21 följande:

Han verkar fortfarande intresserad. Vi pratade senast nu i onsdags  när han ringde på dolt nummer. 

Varför ringer han från dolt nummer?
  • 1omtänksam

Hej TS. Hur gammal är du och din sk vän? 

Nej. Verkar inte vara någon bra vänskap. Det går ju att avläsa väldigt snabbt av det du skriver iaf. 
    - När ni är ute och äter buffé blir hon uppkäftig mot personalen och tillslut börjar hovmästaren skälla ut henne och ni blir utslängda. 
    - Hon ringer alltid dig när hon dejtar problematiska killar eller får problem på jobbet. 
    Tänker sluta att gå ut och ät med någon som är så gränslös. Eller som verkar ha dig som en "slasktratt" eller "reservkompis" Ni är inte kompatibla. Som någon annan skrev så bör du nog avbryta den här sk vänskapen. Hon verkar ha stora problem. Dessutom undrar jag. Är hon ekonomisk oberoende på något sätt? Eller kanske skuldsatt upp över öronen? Du skriver att hon är ute och festar varje helg (inte helt billigt nöje om det sker VARJE helg) och utöver det ska hon "förstora sina bröst och fixa näsa och läppar för 
    100 000 kr"  
    Nej ts. Det låter som hon har stora problem. (Som du inte heller kan hjälpa henne med) Problem framförallt med sin självkänsla och "social kompetens" så att säga. Hon borde jobba lite med sig själv och sin inre självkänsla istället för att lägga pengar på sitt yttre utseende. Visst det kanske gör henne finare om hon tycker så. Men hur en människa beter sig och uppför sig inför andra kan en skönhetsoperation inte ändra på. Däremot kan professionell hjälp i form av samtal vara något som är bra för den här personen tänker jag. 
    Hursomhelst. Det låter inte som en schysst och bra vän att lita på helt enkelt. Hoppas det ska lösa sig med ditt ex. 
  • 1omtänksam

Går inte att göra radbyten för mig. Ber om ursäkt över lång text. Hoppas den är begriplig iallafall :) 

• Anonym (CNN)

Är ni säkra på att ni går på universitet?

• Anonym (Kajsa)

Ja jag håller med 1omtänksam. 

• Anonym (Kajsa)

Ja. Jag har däremot stabilt umgänge till skillnad från henne. 

• Anonym (Mumligt)

Varför ringer han från dolt nummer? Ska du inte veta vad han har för telefonnummer så du kan ringa honom själv? Det låter ju normalt. 

Svar på tråden Vän som alltid klagar och hämtar sina problem till mig