• KlasBanan

Vad är fulast på män? Feta eller skalliga?

Och nu utgår vi alltså ifrån att männen i övrigt är likvärdiga. Det här handlar BARA om utseendet.

Med "fet" menar jag inte någon jättevalross, men kulmage typ.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är fulast på män? Feta eller skalliga?
  • Anonym (Frank)

Minns en Zappa-låt från 60-talet:

Whats the ugliest part of your body?
    Some say your nose
    Some say your toes
    But I think it´s your mind...

• Ezmeraldah

Vad ska man rösta på om man gillar både kraftiga och skalliga män, gärna i kombination? 

• Mayjel

Fetma är värst eftersom det är både hälsofarligt och kontrollerbart. Något som inte kan sägas om skallighet. Åtminstone inte det där om hälsofara.

• Anonym (F. Lintisar)

Har tyvärr väldigt svårt för tunnhåriga män. Och ännu mer tyvärr så håller min man på att bli tunnhårig.

• Ezmeraldah

Att män tappar hår är naturligt och nåt som de flesta män förr eller senare drabbas av mer eller mindre. Ungefär som att de flesta kvinnor får mens och utvecklar bröst i samband med puberteten. Har man problem med mäns skallighet tycker jag att man ska gå i terapi och jobba med sig själv.

Nej, det är inget fel med att som man ha komplex eller önska sig mer hår, använda hårerssättning eller genomgå kirurgisk behandling om man vill det. Det är givetvis upp till var och en. Och nej, det är inget fel att som kvinna ha preferecs för eller föredra män med mycket hår eller en viss frisyr eller hårtyp. Smaken är olika. Men man behöver inte starta trådar om naturligt håravfall som om det vore nåt hemskt och man behöver inte uttrycka sig i termer som "usch" och liknande. Jäkligt barnsligt. 

Jag vet inte vad du menar med "fet". Sjukdomen obesitas kan förstås innebära hälsoproblem för individen. Men det är ju inte det det handlar om här. Är man bekymrad över andras hälsa så hjälper man knappast till genom att starta trådar söm den här eller genom att svara och uttrycka sig nedlåtande. Det är givetvis helt okej att ha preferens för eller föredra en viss kroppstyp men återigen - det finns ingen anledning att uttrycka sig nedlåtande om andras kroppar. 

Uppsök psykolog om ni besväras så av andra människors kroppar. 

• Ezmeraldah
    Anonym (F. Lintisar) skrev 2025-02-10 22:57:23 följande:

Har tyvärr väldigt svårt för tunnhåriga män. Och ännu mer tyvärr så håller min man på att bli tunnhårig.

Så tråkigt att du känner så. Du får jobba med dig själv och hitta en lösning på ditt problem. Steg 1 är att inse att det är du som är problemet och att lösningen ligger hos dig. Att din man tappar hår är inte "tyvärr" utan en naturlig del av livet. Det som är "tyvärr" är dina känslor. Och tur är väl det! För det innebär att du har möjlighet till förändring. Lycka till! 
  • Ezmeraldah

Sorry, ser att du förklarar vad du menar med ordet fet. Men dåså, inga bekymmer. 

• Anonym (F. Lintisar)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-10 23:13:56 följande:
    Så tråkigt att du känner så. Du får jobba med dig själv och hitta en lösning på ditt problem. Steg 1 är att inse att det är du som är problemet och att lösningen ligger hos dig. Att din man tappar hår är inte "tyvärr" utan en naturlig del av livet. Det som är "tyvärr" är dina känslor. Och tur är väl det! För det innebär att du har möjlighet till förändring. Lycka till! 
    Att jag attraheras av vissa saker, som tjockt hår, är inget jag behöver jobba med. Men tack, eller nåt Tungan ute
  • Ezmeraldah
    Anonym (F. Lintisar) skrev 2025-02-11 13:41:30 följande:
    Att jag attraheras av vissa saker, som tjockt hår, är inget jag behöver jobba med. Men tack, eller nåt Tungan ute
    Du skrev att du "har väldigt svårt för tunnhåriga män" och att din man "tyvärr" börjar bli tunnhårig. Att "ha väldigt svårt för" ett drag hos den man lever med tycker jag låter lite besvärligt. Men om det inte är nåt bekymmer för dig så är det förstås jättebra. 
Svar på tråden Vad är fulast på män? Feta eller skalliga?