• Anonym (förvirrad)

Clear blue ägglossningstest

Hej allihop!

Jag hade tidigt MF/kemisk graviditet i januari, vill nu ha koll på att kroppen kommer igång igen ordentligt.. Jag har använt CBS digitala tester för ÄL och haft den blinkande smileyn sex dagar i rad :/ ska det verkligen vara så? Eller har min kropp problem att få till en ÄL?

• Svar på tråden Clear blue ägglossningstest
  • Anonym (Ja)

Ja det kan vara så. Stickorna mäter hormonnivåer, det betyder inte att man har eller inte har ÄL. Vilken CD skulle du gissa att du är på?

• Anonym (förvirrad)
    Anonym (Ja) skrev 2025-02-10 08:21:47 följande:

Ja det kan vara så. Stickorna mäter hormonnivåer, det betyder inte att man har eller inte har ÄL. Vilken CD skulle du gissa att du är på?

Jag tempar och använder NC och ska idag vara på cykeldag 20, i min "statistik" i appen står det att jag brukar ha ÄL på Cekyldag 20+2 (antar att det menas plus/minus två?).

Jag har aldrig använt appen tidigare för att hitta ägglossning utan för att undvika graviditet.. så har inte koll på allt detta.. De ÄL jag haft tidigare har varit på CD 19 och CD20
  • Anonym (Ja)
    Anonym (förvirrad) skrev 2025-02-10 10:00:40 följande:
    Jag tempar och använder NC och ska idag vara på cykeldag 20, i min "statistik" i appen står det att jag brukar ha ÄL på Cekyldag 20+2 (antar att det menas plus/minus två?).

Jag har aldrig använt appen tidigare för att hitta ägglossning utan för att undvika graviditet.. så har inte koll på allt detta.. De ÄL jag haft tidigare har varit på CD 19 och CD20
    Då har du rätt långa cykler, 30 dagar minst? Annars brukar man generellt ha ÄL ca 14 dagar före mens. Det är bra att du tempar, det tycker jag ger en väldigt tydlig signal för om man verkligen haft ÄL eller inte.

Konstigt att appen säger 20+2, den kanske menar att du denna gång beräknas ha ÄL ett par dagar senare än vanligt. Berätta gärna om du får fast gubbe på stickorna eller om tempen visar att du haft ÄL!
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (Ja) skrev 2025-02-10 11:28:25 följande:
    Då har du rätt långa cykler, 30 dagar minst? Annars brukar man generellt ha ÄL ca 14 dagar före mens. Det är bra att du tempar, det tycker jag ger en väldigt tydlig signal för om man verkligen haft ÄL eller inte.

Konstigt att appen säger 20+2, den kanske menar att du denna gång beräknas ha ÄL ett par dagar senare än vanligt. Berätta gärna om du får fast gubbe på stickorna eller om tempen visar att du haft ÄL!
    Ja det stämmer, appen säger att jag har en cykellängd på 30 dagar :)

Jag checkar in och uppdaterar när jag tempar imorgon, borde ju troligtvis ha ÄL idag! 
  • Anonym (förvirrad)

7:e(!!!!) dagen idag med blinkande gubbe..lite högre temp än igår.

igår mådde jag väldigt illa och hade ont i magen under em/kväll? 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (förvirrad) skrev 2025-02-11 06:49:48 följande:
    7:e(!!!!) dagen idag med blinkande gubbe..lite högre temp än igår.

igår mådde jag väldigt illa och hade ont i magen under em/kväll? 
    Ja, kroppen verkar inte samarbeta helt enligt plan i alla fall, men det är förstås lättare att se ÄL via tempning när den väl har hänt, men det kanske är något på gång då? :) Det vore nog bra att ha sex idag om ni har möjlighet. Då ligger spermierna ändå och väntar.
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (Ja) skrev 2025-02-11 07:23:16 följande:
    Ja, kroppen verkar inte samarbeta helt enligt plan i alla fall, men det är förstås lättare att se ÄL via tempning när den väl har hänt, men det kanske är något på gång då? :) Det vore nog bra att ha sex idag om ni har möjlighet. Då ligger spermierna ändå och väntar.
    Vi har sex typ varje dag nu 😅 har blivit en cirkus det här.. vill bara att kroppen ska komma igång 
  • Anonym (förvirrad)

Idag på den åttonde dagen så blev gubben fast ☺️
  • Anonym (Ja)
    Anonym (förvirrad) skrev 2025-02-12 06:49:40 följande:
    Idag på den åttonde dagen så blev gubben fast ☺️
    Perfekt! :)
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (Ja) skrev 2025-02-12 08:17:31 följande:
    Perfekt! :)
    Tack för dina lugnande svar tidigare i tråden Hjärta
Svar på tråden Clear blue ägglossningstest