• Anonym (Hmm)

Bo i liten tvåa?

Hej, 
    Jag har ett barn som bor hos mig 50% av tiden. Jag har efter min separation bott i en hyresrätt av "låg standard" (2a) men överväger nu att flytta till en hyresrätt med "högre standard". Hur länge kan man bo i en liten tvåa med barn? Tänker att barnet ändå bara är hos mig halva tiden så kanske inte gör så mycket att bo trångt några år. Tveksamt om jag ens någon gång skulle lyckas ta mig in på marknaden för bostadsrätter.

• Svar på tråden Bo i liten tvåa?
  • Anonym (d)

Hur länge som helst om du sover i vardagsrummet i exempelvis en bäddsoffa. Iaf tills barnet är tonåring.

Det finns rumsavdelare om du så önskar.

• Anonym (Lily)

Beror ju på planlösning och yta med hur bekvämt det blir. Men klart att det går. Barnet bör få sovrummet, men kan du möblera vardagsrummet på ett schyst sätt och sova där funkar det ju. 

• Spucks

Jag ser inget problem med det, då ni bara är två personer. Barnet kan ha sovrummet, du kan sova i vardagsrummet.

• fornminne

Dela av vardagsrummet och använd ena delen som sovrum, antingen till dig eller till barnet. Då funkar det hur länge som helst om det bara är du och ett barn på halvtid. Visst blir det lite trångt, men det går.

• Anonym (L)

Du kan sova i rummet den veckan du inte har barnet. Är barnet litet och det får plats två sängar i sovrummet kan ni dela till att börja med.

• Anonym (Kalle)

Det är väl inget problem alls tänker jag. Ni kan bo där så länge det funkar.

• Anonym (Jo)

Tills barnet är gammalt nog att flytta hemifrån.

• Anonym (Hmm)

Tack för era svar  
    Jag ska sikta på högre standard men ändå bo litet (så det inte blir alltför dyrt). Känner att bostadsmarknaden med bostadsrätt är för långt bort och mår dåligt av den dåliga lägenhet jag bor i nu.. tack

Svar på tråden Bo i liten tvåa?