• Anonym (Ts)

Varför är det så många gen z som röstar på Sd?

Hej! Jag kommer ihåg när för länge sedan när jag gick i gymnasiet att det var vanligt för millenium generationen att de flesta var feminister och miljöpartiet vänstern och sossarna var populära. Nu verkar det som att det har vänt iaf om man tittar på vad de yngre männen röstar.
    Är det en generations grej? de som är 50+ är var de mer traditionella medan de som är runt 29-50 fokuserade mer på mångkultur, feminism och global utveckling. De yngre idag verkar dras mer åt högern eller Sd, likt den äldre generationen, kommer det gå tillbaka mer som det var förr?

• Svar på tråden Varför är det så många gen z som röstar på Sd?
  • KillBill
    Anonym (Ts) skrev 2025-02-08 23:09:00 följande:
    Varför är det så många gen z som röstar på Sd?

Hej! Jag kommer ihåg när för länge sedan när jag gick i gymnasiet att det var vanligt för millenium generationen att de flesta var feminister och miljöpartiet vänstern och sossarna var populära. Nu verkar det som att det har vänt iaf om man tittar på vad de yngre männen röstar.
    Är det en generations grej? de som är 50+ är var de mer traditionella medan de som är runt 29-50 fokuserade mer på mångkultur, feminism och global utveckling. De yngre idag verkar dras mer åt högern eller Sd, likt den äldre generationen, kommer det gå tillbaka mer som det var förr?

Visst finns det vissa skillnader men i den senaste partisympatiundersökningen från SCB så skulle majoriteten i gruppen 18-24 år rösta rödgrönt.  Faktum är att en majoritet i alla åldersgrupper i undersökningen skulle rösta rödgrönt. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Frida)

Politik går i cykler. Det har det gjort i alla tider och än idag. Att göra uppror mot det de äldre generationerna tror på hör ungdomen till. Om samhället fortsätter gå längre och längre mot höger kommer ungdomarna i framtiden slå tillbaka med radikala åsikter. Upprepa om och om igen.

• Anonym (Mannen)

Många menar att det mångkulturella experimentet misslyckats i västvärlden. Vi ser också i Sverige hur många problem är kopplade till invandring och integration.

Svar på tråden Varför är det så många gen z som röstar på Sd?