Anonym (man) skrev 2025-02-10 19:52:02 följande:
Nej, för att du är så dum så att klockorna stannar. Men du har ingen aning om det själv.
Upplevelsers, tyckande och åsikter trumfar aldrig saklighet och fakta.
Utan den sakliga och fakta grunden, så är det bara nonsens istället om det saknas.
Och det är just vad polariseringen går ut på, jag har rätt fast jag vet jag har fel.
Anonym (Fa) skrev 2025-02-11 08:51:38 följande:
Det gick så fort att vända ryggen till när nya idéer visade sig vinna mark
För 10-15 år sedan var det fint hos vänstern att skryta med hur woke man var.
2025 låtsas samma vänster att woke egentligen är någonting som högern har hittat på och bara är v¨¨art att hånas
Skiftet i det offentliga samtalet från det första till det andra skedde över mindre än ett år
"10 resons why I am proud to be Woke"
theinclusionsolution.me/the-buzz-10-reasons-why-i-am-proud-to-be-woke/har aldrig ens en gång brytt mig om woke, tog mig flera år ens bry mig om och ta reda på vad det var.
Men då insåg jag det mesta dels var högern som ropade om att de hemska kvinnorna och annan hud/hårfärg gjorde något bra eller hade en anställning.
Woke i vänstern är sällsynt, men det är en snuttefilt och en slags omvänd projicering av rasism.
Och jag står alltid bakom folk rättigheter oavsett vem dom är, men det är det man försöker göra woke och säga att lika rättigheter är något vi ska förstöra och igen snuttefilten från högern.
Finns inget mer ointressant än woke för mig, främst för det är inget att bry sig om, däremot får man bry sig om människors rättigheter.
Anonym (Fa) skrev 2025-02-11 13:26:44 följande:
Så du tror att det går att argumentera rationellt med en individ som är tydligt deklamerar att "det är Hammarbyarnas fel och jag har rätt"?
Du tror inte att det tvärsäkra uttalandet i sig omöjlig en rimlig kommunikation?
Själv tror jag att den typen av "samtals-öppning" är döfödd för allt utom tjafs men det är jag det.
Mmm, visst är det så, men varför pratar denna extremhöger då på detta vis tror du?
De har ju aldrig fel, det är deras enda utgångspunkt oavsett hur fel de har.
Och ibland är det så illa att de ska bryta ned det till enskilda ord, och för försöka undvika att de har fel.
Den som alltid berättar jag har alltid rätt, komiskt nog har den fler fel än de flesta.
Och det är en rätt bra sätt och veta att den man pratar om är havererad och när de berättar jag har aldrig fel.
Anonym (Typen) skrev 2025-02-11 14:03:57 följande:
Har aldrig sett Hammarbyarna startat en trollfabrik
Inte heller aktivt ljugit om dess existens i över ett decennium 

Och sen får de frispel på TV4 för att de blivit avslöjade, det är bara än mer komik på högen