• Anonym (Ingen avelskossa)

Ska kvinnor bara föda barn?

Ok, att detta kom från en person i SD var ju inte helt oväntat. Då dessa höger människor och högerextremister har en unken kvinnor.

Kvinnor bör undantas från lumpen, anser SD-toppen Mattias Karlsson ? i strid med partiets linje.
    Detta eftersom kvinnor redan gör en ?ovärderlig insats? för samhället genom att föda barn.
    ? Det blir en dubbel börda på kvinnor om de också ska behöva göra värnplikt, säger han.

Tala om att sätta press på kvinnor som kanske inte vill ha barn. Eller tror Mattias att alla kvinnor bara vill föda barn. "Ovärderlig insats" kan ju  lika bra översättas till tack för din insats som avelkossa, och att du ser till att få fram en löneslav till, till samhället  Tycker det börjar bli väldigt likt USA och deras syn. Blir äcklad av sådant här. Är 29 år. Och sådant här får mig ännu mindre sugen på att föda barn. Varför ska män bestämma över kvinnors liv? Det här är så jävla sjukt. Vilken rutten kvinnosyn. Kanske kvinnor vill göra båda. Eller föder man inte barn. Då ska man straffas med lumpen. Matthias borde skickas tillbaka till sin egen tid. Uppenbarlige lever han i fel sådan. Hans gelikar detsamma. Skulle aldrig bli attraherad av en man medan sådan syn på kivnnor. Känner bara äckel, rent sagt.

Citatet är tagen ifrån expressen, och är en låst premium artikel. 

Mattias Karlsson (SD): Kvinnor bör inte göra värnplikt ? de föder barn
  • Svar på tråden Ska kvinnor bara föda barn?
  • Anonym (Mozart)
    Tecum skrev 2025-02-09 20:38:10 följande:
    Jag läser bara det du skriver...
    Varför baserat du inte dina raddor på det jag skriver då? Du hittar ju på saker. Det är förbannat irriterande. 
  • Anonym (Ingen avelskossa)

Ska tala om att det just nu startats en tråd på Flashback nyligen 

Där män öppet diskuterar om man ska ta till diktatur metoder för att tvinga kvinnor att skaffa barn. 

Jag tänker ju att detta måste vara psykfall, psykiskt sjuka diverse pack som samlas där.

Förmodligen förstår dom inte att kvinnor bara tar mer avstånd och känner sig äcklade.

Och att det förhoppningsvis inte speglar män i det riktiga livet. 

Fortsätter det så här kommer ett verkligen bli ett krig emellan män och kvinnor. Kan vara bland det absolut sjukaste jag sett. Men FB är okänt för att ha sunkiga män som inga friska kvinnor vill ha i alla fall.  Mycket våldsamma och hatiska män med. 

• Anonym (Vad är problemet med det då?)
    Anonym (Ingen avelskossa) skrev 2025-02-13 09:30:13 följande:

Där män öppet diskuterar om man ska ta till diktatur metoder för att tvinga kvinnor att skaffa barn. 

Jag tänker ju att detta måste vara psykfall, psykiskt sjuka diverse pack som samlas där.

Förmodligen förstår dom inte att kvinnor bara tar mer avstånd och känner sig äcklade.

Fortsätter det så här kommer ett verkligen bli ett krig emellan män och kvinnor. Kan vara bland det absolut sjukaste jag sett. Men FB är okänt för att ha sunkiga män som inga friska kvinnor vill ha i alla fall.  Mycket våldsamma och hatiska män med. 

Det är fakta att det är bara kvinnor som kan hjälpa samhället med fler barn. 
  • molly50
    Anonym (Vad är problemet med det då?) skrev 2025-02-13 13:56:17 följande:
    Det är fakta att det är bara kvinnor som kan hjälpa samhället med fler barn. 
    Och om kvinnorna inte vill?
  • Tecum

Det är väl bara provokation, som vanligt...

Men jag förstår att kvinnor blir förbannade.
  • Anonym (Nä)
    molly50 skrev 2025-02-13 14:50:02 följande:
    Och om kvinnorna inte vill?
    Dom kvinnor som inte vill kommer inte föra sina gener vidare, enkelt.
  • molly50
    Anonym (Nä) skrev 2025-02-13 18:47:28 följande:
    Dom kvinnor som inte vill kommer inte föra sina gener vidare, enkelt.
    Nej,självklart inte. Men tänkte mer på de män som anser att kvinnor ska tvingas att skaffa barn,som det skrevs om i den där tråden på FB.
  • Anonym (Nä)
    molly50 skrev 2025-02-13 19:00:18 följande:
    Nej,självklart inte. Men tänkte mer på de män som anser att kvinnor ska tvingas att skaffa barn,som det skrevs om i den där tråden på FB.
    Min spontana gissning skulle vara att det inte finns speciellt många män som anser att kvinnor ska tvångsinsemineras. 
  • molly50
    Anonym (Nä) skrev 2025-02-13 21:08:59 följande:
    Min spontana gissning skulle vara att det inte finns speciellt många män som anser att kvinnor ska tvångsinsemineras. 
    Jag hoppas verkligen det. 
  • Anonym (Jo)

Skrämmande
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Nä) skrev 2025-02-13 21:08:59 följande:
    Nej, dom flesta män är bra män.
Svar på tråden Ska kvinnor bara föda barn?