• Lugnoro

Vad ska den nya prinsessan heta?

Prins Carl Philip och prinsessan Sofia har fått sitt fjärde barn - en dotter. 

Deras andra barn heter 
    Alexander Erik Hubertus Bertil
    Gabriel Carl Walther 
    Julian Herbert Folke 

Jag tror att barnet kommer heta 
    Isabella Marie Renate

Isabella för att de tycker att det är fint, Marie efter Sofias mamma och Renate efter drottning Silvia. 

Vad tror ni att hon kommer heta?

• Svar på tråden Vad ska den nya prinsessan heta?
  • Anonym (Louise)

Alice är en god tanke om det inte är för "enkelt" med Alexander, Gabriel och Julian. Sibylla skulle kunna vara ett andra namn eller Helene, Matilda, Margareta, Charlotta, Augusta, Nora eller Louise om man ser på Carl Philips anor. 

Louise kanske inte är helt otänkbart ändå. Louise Sibylla Marie.

De har säkerligen inte alls samma tän som mig,  men killarnas namn är i bokstavsordning och alla namn har l och i i sig och med det ligger Louise ganska bra till. Nackdel är väl att det om än är ett klassiskt namn så är det inte "modernt idag". 

Hade varit coolt med ett rejält namn typ Wilhelmina men tror mer på namn i stil med Alice. 

• AndreaBD
    Mrs Moneybags skrev 2025-02-07 20:42:14 följande:

Jag tänker Desirée Victoria Sofia. 

Det var vackrast! Definitivt. Men jag gillar också särskilt Desirée.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Louise) skrev 2025-02-08 00:10:05 följande:

Alice är en god tanke om det inte är för "enkelt" med Alexander, Gabriel och Julian. Sibylla skulle kunna vara ett andra namn eller Helene, Matilda, Margareta, Charlotta, Augusta, Nora eller Louise om man ser på Carl Philips anor. 

Louise kanske inte är helt otänkbart ändå. Louise Sibylla Marie.

De har säkerligen inte alls samma tän som mig,  men killarnas namn är i bokstavsordning och alla namn har l och i i sig och med det ligger Louise ganska bra till. Nackdel är väl att det om än är ett klassiskt namn så är det inte "modernt idag". 

Hade varit coolt med ett rejält namn typ Wilhelmina men tror mer på namn i stil med Alice. 

Louise är superfint, lite omodernt nu men annars kanske Lovisa kan ligga bra til.  Alice ör fint men de verkar ha olika första bokstav på barnens namn.
    Desiree är fint men upptaget av kungens systers barnbarn? .Tror därför inte de kommer välja det .Lilian är fint men osäkert med tanke på att Leonora heter det i andranamn . Kanske Lily som en blinkning?
    Annars tror jag även ingrid ligger bra till då det är kungligt, ligger i tiden samt finns på både mammans och pappans sida i släkten . Sibylla ,verkar måmga tipppa på , men jag tror inte på det som förstanamn iiallafall. Hoppas på ett fint namn  
  • Lugnoro

Har läst era svar. Tror Lovisa nu. Louise är fel generation så tror inte de tar det. Men Lovisa är väl lite mer modernt nu iaf. 

Så kanske 
    Lovisa Marie Renate

Ingrid tror jag inte på. Inte heller Alice. De verkar gilla namn med minst tre stavelser. Sibylla sticker ut för mycket för att de ska välja det som tilltalsnamn. 

• Anonym (Louise)

Ines - snacka om högoddsare! 

Övriga namn var väl hyfsat förväntade ändå. 

• Krocko
    Lugnoro skrev 2025-02-10 11:27:11 följande:

Nu ser jag att vissa skriver Inse och andra Ines. 

Inse 
  • Anonym (jadu)

Hade ni blivit glada/fått ångest om er lilla dotter heter Ines nu när nya prinsessan heter det? Lär ju stiga i popularitet och vara ett namn, ofta förknippat med prinsessan...

• Lugnoro
    Anonym (jadu) skrev 2025-02-10 12:05:14 följande:

Hade ni blivit glada/fått ångest om er lilla dotter heter Ines nu när nya prinsessan heter det? Lär ju stiga i popularitet och vara ett namn, ofta förknippat med prinsessan...

Jag hade inte fått ångest, men jag hade sett det som en nackdel då det lär bli vanligare. Jag vill inte att mitt barns namn ska vara för vanligt. Men om jag redan hade en dotter som heter Ines så finns det inget att göra. 
  • Mia448
    Lugnoro skrev 2025-02-10 11:24:02 följande:

Ingen här hade rätt på tilltalsnamn. 

INSE Silvia Marie Lilian 

Haha han bara läste fel. Är Ines
  • Anonym (xxx)
    Mia448 skrev 2025-02-10 12:34:20 följande:
    Haha han bara läste fel. Är Ines
    Och inte bara en gång utan två. Han borde hört det själv första gången. 
  • Anonym (())

Jag hade inte valt det namnet, oavsett om en kunglighet bär det eller inte. Går inte efter sånt. Har inte mycket till övers för kungahuset eller monarki överhuvudtaget och gillar varken Estelle eller Ines som namn.

Läste att en av prinsarna heter Gabriel och det namnet gillar jag däremot. Får mig att tänka på änglar. Definitivt en namnkandidat till en son, om jag haft en sådan. 
  • Mrs Moneybags

Ines är ju redan superpopulärt och ligger på topplistorna, så det blir nog ingen större skillnad.

Men INSE - vilket bra namn! 

Jag tycker de ska byta till Inse. Prinsessan Inse blir jättegulligt. Särskilt som hon är "döpt" av farfar kungen själv. 
  • Lugnoro
    Mrs Moneybags skrev 2025-02-10 13:31:06 följande:
    Ines är ju redan superpopulärt och ligger på topplistorna, så det blir nog ingen större skillnad.

Men INSE - vilket bra namn! 

Jag tycker de ska byta till Inse. Prinsessan Inse blir jättegulligt. Särskilt som hon är "döpt" av farfar kungen själv. 
    Jag tycker också att Inse är fint. 
Svar på tråden Vad ska den nya prinsessan heta?