• Anonym (F)

Besiktning lgh

Vad kollar de vanligtvis på avflytt besiktning hyres? Jag frågade men fick ett drygt kort svar att jag skulle släppa in honom det datumet annars blir det jobbigt för honom, ej ens sagt ej ska släppa in?!

Står att det ska ta 20 min och jag bor i en liten 1a. Kommer ej vara hemma och känns obehagligt att han ska gå runt här. De hade haft en månad på sig att göra allt de vill i april då jag betalar hyra med redan flyttat men de ska brommt göra det direkt.

• Svar på tråden Besiktning lgh
  • Anonym (M)

De tittar på allt kan man säga. Det är en lååååååång lista så jag tänker inte rabbla upp allting för dig, men kom ihåg att torka golvlisterna och ovanpå dörrlisterna också. Även under och bakom kyl/frys. Under badkar, rensa ur avloppet till bad/dusch. Bakom toalettens vattentank, under handfatet vid toan. Mellan fönstren. Spisfläkten och filtret. Utsuget för ventilation. Självklart ugnen. Det är väl de saker som folk brukar glömma annars.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Skador)

De kollar helt enkelt om lägenheten har några skador.

Skador som uppstått på grund av normalt slitage blir man inte ersättningsskyldig för, men annat kan man åka på att betala för, om man inte åtgärdar före utflytt.

Om du vet att det finns skador så är det bra om du ser till att de inte döljs av möbler och annat, så att ni kan ta eventuella diskussioner om vems ansvar det är redan nu. 

• Anonym (F)
    Anonym (M) skrev 2025-02-07 23:01:47 följande:

De tittar på allt kan man säga. Det är en lååååååång lista så jag tänker inte rabbla upp allting för dig, men kom ihåg att torka golvlisterna och ovanpå dörrlisterna också. Även under och bakom kyl/frys. Under badkar, rensa ur avloppet till bad/dusch. Bakom toalettens vattentank, under handfatet vid toan. Mellan fönstren. Spisfläkten och filtret. Utsuget för ventilation. Självklart ugnen. Det är väl de saker som folk brukar glömma annars.

Besiktning av städning kommer senare detta kallar de för förbesiktning
  • Anonym (M)
    Anonym (F) skrev 2025-02-08 12:29:29 följande:
    Besiktning av städning kommer senare detta kallar de för förbesiktning
    Isf är det för ev. skador i lägenheten och om något behöver fräschas upp.
Svar på tråden Besiktning lgh