Uthängd i affär - får man göra så?
En fråga till er som jobbar i affär...
I dag var jag på ett köpcentrum där jag bor och hade handlat lite grejer i en butik där (tänk Jula eller liknande). Jag hade en egen tygväska med mig som jag la varorna i.
På vägen ut kom jag på att jag skulle köpa ett par saker från en mataffär intill. När jag hämtat dem ser jag att köerna är jättelånga och med välfyllda kundvagnar, och jag orkar inte stå i kö bara för detta lilla som inte var akut så jag lägger tillbaka dem i hyllan och ska gå ut.
Då SKRIKER två kassörskor på mig, så att alla i kön hör, att jag ska stanna, att jag är en snattare och pekar på min väska. Jag blir helt ställd men svarar att det har jag köpt i en annan butik. De kräver att jag visar kvitto, vilket jag självklart gör. Kvittot ligger längst ner i väskan så jag får leta en stund, vilket gör mig stressad - och under tiden tittar kassörskorna och ALLA typ 20 pers eller fler i kön på mig. Jag får fram kvittot men då fräser ena kassörskan åt mig att det vill inte hon ha, utan jag får vänta på en annan i personalen som tillkallas och ska "ta hand om" mig. Jag får stå och vänta på den personen medan alla glor på mig och har bestämt sig för att jag är en tjuv.
En annan tjej kommer och jag visar henne kvitto och väskans innehåll, som väldigt uppenbart inte är från denna butik. Hon konstaterar att kvittot stämmer och jag får gå. Kassörskorna ber inte om ursäkt för att de haft fel, däremot fräser en av dem att "du fattar väl att du inte kan ta med dig varor från andra butiker hit!".
Det måste väl hända HELA tiden i ett köpcentrum...?
Jag kände mig otroligt förnedrad och ledsen.
Får man som butikspersonal verkligen göra så?