Fler än jag som har de svårt i vissa sociala sammanhang?
Hej!
Jag tänkte skriva kort om min situation. De jag söker är egentligen andra som är eller har varit i samma sits och som kan berätta lite om det.
Jag har på senare år märkt att jag har det svårare med det sociala, jag blir lätt obekväm och kan inte känna eller tänka ordentligt i sällskap med andra. Jag får inte fram min personlighet helt enkelt, vilket gör mig otroligt frustrerad. För att inte bli allt för obekväm håller jag mig i bakgrunden men jag vill gärna kunna vara med och drömmer om att kunna slappna av och bara vara mig själv. Problemet är ju då att har jag inte kontakt med sina känslor vet jag inte hur jag ska bete mig, annars har man ju en känsla för de. Jag har inte alltid varit sån här utan det är dom 3 sista åren. Jag misstänker att relationen till mig själv har ändrats pga att jag att jag stressat sönder mig själv med vissa livsval och hamnade lite snett för några år sedan vilket förstörde en del av mina relationer, vilket jag beskyller mig själv mycket för än idag. Jag är på rätt bana igen och har fortfarande kvar relationerna vilket jag är tacksam för men de är inte som de kunde varit om jag hade skött mig. En annan anledning jag kan tänka mig är att jag har låtit folk köra med mig i vissa delar av livet, därav aktar jag mig för att komma nära nya människor. Att tuffa till sig ligger såklart på mig men jag känner mig lite lost där också.
Är det någon som varit med om liknande och kom ni ifrån den sociala klumpigheten/blygheten på något vis?
Jag är snart 30 så är lite stressad över att de är sån här jag kommer vara resten av livet. Känner mig som ett barn i en vuxen dräkt ibland.