Allt är bara katastrof just nu med barn och familj
Hejsan jag är styvfar och min tjej har en son på 6 år , jag kom in för 1 år sen och nu är även min tjej gravid i 7de månaden.
vi lever i ett totalt helvete för stunden där ingenting går våran väg som familj. Sonen på 6 år går i förskoleklass och han slåss , kan inte sitta still , koncentrera sig eller nånting. han lider av grov ångest där han börjat säga att han skall döda andra eller dö själv. Som exempel nej spring inte ut på gatan , det kan komma bilar så får man som svar LÅT MIG DÖ DÅ! .
Bråkade i skolan så man får hämta sonen tidigare så slutade det med att han fick ta en dusch så sitter han i badkaret med duschslangen och gråter och slår sig själv och säger att allt är hans fel konstant. Vi försökte få ut vad han mår dåligt över och det enda vi fick ut var att han verkar ha nån typ av ångest över att han gjort fel ( Vilket han ofta gör om felen) och att dom som älskar han exempelvis farmor/mormor mm kommer dö av ålder nån gång ( inte ens pensionärer än så inget som kommer ske vad vi vet på många år )
Vad jag hört så började detta i slutet av dagis tiden då dom bytte massor av lärare och som jag förstått så lider sonen av extrem separations ångest. Men inte i denna nivå som är nu.
Skolan har nu haft kontakt och anmält till socialen då sonen sagt att vi slår han vilket vi inte gör. socialen har möte där har han sagt ytligare att vi slår han och låser in han på rummet med mera? och allt blir bara ytligare mera kaos. Han går friviligt till sitt rum för spela PS4 eller leker med leksaker, gillar att rita och pyssla . hjälper till med laga mat ihop. Men så fort nått inte passar exempelvis läggdags tider för Vuxna får ju vara vaken eller vid matlagningen då man tar bort kokande vatten så är han för ung för hantera det så kan han få världens utbrott och säger orättvist och att han är bättre död och stänger in sig själv i rummet cirka 1 minut för lugna sig sen ut igen som inget har hänt.
Är orolig över både sonen och nu då socialen vad tusen kommer hända och definitivt inte vad som behövs just nu är att bli tvingad till tusen möten med dom. Som troligtvis bara är tidskrävande från hela familjen .
Behöver tips , råd , vad hade ni gjort i denna situationen?