• Anonym (IVF HELP)

hur har era IVF resa sett ut?

hej, har påbörjat min IVF procedur, men tycker den gör en mer förvirrad än klarhet. vill höra lite för er, har ni fått NEG graviditetstest när ni skulle testat och sen fått ett positivt? har vi folk här som är låg hormonare?  

jag är nämligen i min IVF resa och gjorde embryoåterföring 17jan ,den 25e januari började ja blöda som en mens i ca 3 dagar. 28e januari tog jag clearblue graviditetstest ultratidigt och den visade "gravid" . men då börjar mitt huvud snurra, för jag har precis haft riklig mens blödning, är det missfall? och att graviditetstestet visat "falskt positivt" . nu kommer det som är mest förvvirande. 3e feb tog jag CB vecko indikatior som visade "ej gravid" 
    dagen efter 4feb tog jag clearblue ultratidigt igen som visade "gravid" 
    är jag låg hormonare? dessa graviditetstester spelar ett spratt i huvudet :(

jag tycker att det har ändå gått rätt många dagar att CB vecko indikatior borde visa positivt också? eller är jag ute och cyklar.

hur hade ni tolkat detta?

• Svar på tråden hur har era IVF resa sett ut?
  • Kronärtskocka

Jag skulle misstänka att det är ett embryo som inte riktigt fäst tyvärr. Utifrån att det inte ökat på så många dagar mellan det första och andra testet. Samtidigt är min erfarenhet av tidiga plus att nivåerna också brukar sjunka snabbt därefter. Vad säger din klinik? Vid ett av mina ivf försök plussade jag tolv dagar efter insättning av ett 3 dagars embryo, men sedan var det negativt på testdagen. Då tog kliniken ett hcg prov för säkerhetsskull, som var negativt.

Hoppas du snart får klarhet i vad som skett. Och att ni mår er dröm framöver. 

• ignjatov

Kliniken säger ingenting dom bara vi bokar in dig på ett ultraljud om 3 veckor så ser vi då, ja bara men det är något som inte står rätt till ja är mer övertygad att ja inte är gravid istället för tvärtom, men du skrev något klokt också kan dom ta hcg prov hos dom kanske ska be dom göra det istället än å vänta i onödan när man hade kunnat planera runda 2 i ivf turen . Då dom planerat ultraljudet 4 dagar efter (min förväntade mens) min mens har alltid varit på klockan så ska egentligen på mensen en tisdag så har dom bokat in ultraljud en fredag , tycker liksom om ja börjar blöda då igen så kunde man startat andra rundan ivf istället för att gå miste om den månaden också om du förstår va ja menar ! Super tack för ditt råd å input

• Kronärtskocka

Hoppas kliniken går dig tillmötes och kan ta provet så du kan få klarhet. Skulle de inte vilja det kan man ta proverna privat via ex testmottagningen, werlabs eller dylik tjänst.

Lycka till!

Svar på tråden hur har era IVF resa sett ut?