• Anonym (Anonym2222)

Har ni upplevt "elektricitet i luften" med någon ni knappt känner?

Ni vet den där känslan av att det är "något där". Lite spänning, lite intresse, något. Man klickar bra, kemin är där, något är på gång. 

Men ponera nu att du knappt känner personen, ni har pratat väldigt flyktigt och vet inte så mycket om varandra egentligen. Men ni råkar upprepade gånger sätta er nära varandra eller stå i kön till kaffeautomaten. Blickarna möts och slåss ner. Det finns inte mycket att gå på, men det finns något där. Eller inbillar man sig bara? Är det bara i den enes huvud?

Där är jag just nu. Och visst har jag känt attraktion förut, antingen för någons utseende eller personlighet. Den här gången känner jag honom knappt. Och visst ser han ok ut, men det är långt ifrån vad jag normalt brukar tycka är attraktivt. 

Någon som känner igen sig och vill dela sina tankar?

• Svar på tråden Har ni upplevt "elektricitet i luften" med någon ni knappt känner?
  • Anonym (Hon)

O ja! Det har jag varit med om. Och nu har vi levt tillsammans i över 20 år. :) 

• Anonym (Anonym2222)
    Anonym (Hon) skrev 2025-01-31 22:25:40 följande:

O ja! Det har jag varit med om. Och nu har vi levt tillsammans i över 20 år. :) 

Vad härligt, vill du berätta mer? 

Jag är osäker om jag vill agera på något av det här, av olika anledningar, men är ändå nyfiken vad som kan bli ur sådant... nästan ingenting egentligen, "bara" det där "något" i luften ;) 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Anonym2222) skrev 2025-01-31 22:32:27 följande:
    Vad härligt, vill du berätta mer? 

Jag är osäker om jag vill agera på något av det här, av olika anledningar, men är ändå nyfiken vad som kan bli ur sådant... nästan ingenting egentligen, "bara" det där "något" i luften ;) 

:) Starten på vår relation var väldigt main stream. Vi var unga, träffades hos en gemensam kompis och ja, det fanns någonting där nästan direkt. Vi var singlar, unga och fria, så det var ju bara att agera på den känslan. Och det gick ju bra! 

Svar på tråden Har ni upplevt "elektricitet i luften" med någon ni knappt känner?