Livrädd för att bli smittad av magsjuka!?
Jag kom in på AMF för möte, det var en som öppnade dörren åt mig så tog aldrig i några handtag, satte mig direkt i väntrummet, dörren in till ett av grupprummen var öppen så jag överhörde en kille som sa att han var dålig i magen och kände sig yr. Precis när han reste sig och skulle gå började han hulka två gånger, men kräktes inte. 5min efter han gått gick vi in i samma rum han hade varit i för att ha möte, och jag satte mig på andra sidan bordet från där han satt, tog inte i nåt förutom när jag drog ut stolen och skulle skriva mina uppgifter på en lapp, så la jag ju handen mot bordet men bara på den sidan jag satt, sen när vi va klara öppnade nån dörren ut åt oss så tog inte i handtaget då heller.
Enda jag kan tänka på är ju att man behövde portkod o sen väl inne ringa på ringklockan, så det är ju ifall jag blivit smittad av att trycka på samma knappar som honom?
Jag tvättade händerna när jag kom hem, tog handsprit, tog alcowipes o torkade händerna och handtagen på ytterdörren som jag tagit i, tirkade även mobilen med alcowipes. Sen tvättade jag händerna igen, tog handsprit och torkade mig med alcowipes återigen.
Tror ni jag kan ha blivit smittad av att vara i samma rum som denhär killen? Att det kanske spred sig vinterkräksjuka i luften när han hulkade? Jag har grov emetofobi och är livrädd tyvärr, det har gått 12h nu och jag känner inte av något än. Alla jag rådfrågat hemma säger att risken är så liten och att dom är 99% säkra att jag inte blivit sjuk. Vad tror ni?