Tredje misslyckade återföringen - känner mig helt förstörd inombords
Hej!
Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 3 år. Såhär ser vår IVF-historia ut hittills:
IVF 1:
Får ut 11 ägg
6 befruktas
2 ägg utvecklas normalt. 1 sätts in på dag 2 och en långtidsodlas till blastocyst dag 5.
1 ET - mensen kom innan TD och testat minus
1 FET - mensen kom innan TD och testat minus
IVF 2:
Får ut 10 ägg
7 befruktas
6 utvecklas normalt och blir blastocyster som fryses in
1 FET - mensen kom inte innan TD men har precis testat minus
Andra IVFen har alltså gått mycket bättre, där vi nu har 5 blastocyster kvar i frysen efter den senast misslyckade frysåterföringen och det känns ju bra, men jag känner mig samtidigt så himla ledsen över att det inte gick vägen denna gången heller, eftersom det var ett toppenembryo enligt läkaren, liksom de har sagt de tidigare gångerna också.
Hur ska man ta sig uppåt igen och våga tro att det kan gå nästa gång, när det enda jag ser på stickan bara är minus varje gång?? Och att mensen dessutom försenades med en vecka, vilket den inte tidigare gjort trots att jag tagit progesteron gjorde det ju nästan ännu värre eftersom hoppet var ännu högre att det skulle gå vägen denna gång, men då var det bara progesteronet som tydligen bromsade upp allt.
Det blir inte bättre av att typ alla man känner blir gravida medans man själv kämpar år efter år...
Jag har en känsla av att problemen egentligen inte ligger i äggkvaliteten utan snarare i min livmoder, att den stöter bort allt. Och jag har tydligen även väldigt varierande sköldkörtelvärden med ett TSH som pendlar från 0.02 till 4.0, men läkarna på IVF-kliniken tycker inte att det är ett problem... känner mig liksom fast och vill göra allt jag kan för att optimera chanserna för resterande embryon som jag har kvar i frysen, men jag känner inte att jag får den respons jag önskar från vården. Kan man söka hjälp utomlands med att kolla upp miljön i livmodern och ändå göra IVF i Sverige?
Från en som känner sig ganska vilse och ledsen just nu... :(