Otrogen
Hur gör en som är otrogen slut?
Ni som blivit lämnade för en annan, hur gick det till och hur betedde sig personen innan?
Ni som blivit lämnade för en annan, hur gick det till och hur betedde sig personen innan?
Såg små tecken under en längre period. Vi hade alltid haft en bra relation, bra kommunikation och mycket sex, så jag såg inte signalerna direkt då han fortsatte att ha sex med mig. Men kommunikationen förändrades lite, han skyllde ofta på att han var trött och inte orkade prata.
Började komma hem lite senare än vanligt, inte mycket men 30-40 minuter senare. skyllde på att det var mycket på jobbet.
Blev hemligare med sin mobil, la hellre undan den helt eller stängde av den. Senare bytte han kod till den vilket var det som gjorde att jag började pussla ihop ett och ett. Vi har aldrig varit hemliga med våra telefoner och jag upptäckte att han bytt lösen när jag skulle ta fram sonens match-schema. Han kom åter igen med nån dum förklaring att det var säkrare med fingeravtryck än kod osv.
Först precis innan jag konfronterade honom så slutade han ta i mig. Ingen affektion visades över huvud taget. Ingen puss, kram eller sex längre. Han var helt kall.
Till slut så ställde jag honom mot väggen. Han erkände, men berättade att han försökt avsluta relationen en längre tid men att älskarinnan hotat med att berätta allt för mig om han lämnade henne. Han kunde visa sms om dessa konversationer där hon hotar att förstöra hans liv. Han var glad över att sanningen kom fram oss emellan och att han faktiskt nu kunde avsluta det med den andra kvinnan. Men jag slängde ut honom, kunde inte se på fanskapet. Nu skild sedan snart 3 år.
Vi gick i samarbetsterapi i 1,5 år för att inte låta något gå ut över barnen. Där kunde vi bråka och gnäbba, men hemma höll vi masken och var bästa vänner trots att vi inte längre levde ihop. Idag är vi goda vänner, jag har träffat en ny men han lever som singel.
Såg små tecken under en längre period. Vi hade alltid haft en bra relation, bra kommunikation och mycket sex, så jag såg inte signalerna direkt då han fortsatte att ha sex med mig. Men kommunikationen förändrades lite, han skyllde ofta på att han var trött och inte orkade prata.
Började komma hem lite senare än vanligt, inte mycket men 30-40 minuter senare. skyllde på att det var mycket på jobbet.
Blev hemligare med sin mobil, la hellre undan den helt eller stängde av den. Senare bytte han kod till den vilket var det som gjorde att jag började pussla ihop ett och ett. Vi har aldrig varit hemliga med våra telefoner och jag upptäckte att han bytt lösen när jag skulle ta fram sonens match-schema. Han kom åter igen med nån dum förklaring att det var säkrare med fingeravtryck än kod osv.
Först precis innan jag konfronterade honom så slutade han ta i mig. Ingen affektion visades över huvud taget. Ingen puss, kram eller sex längre. Han var helt kall.
Till slut så ställde jag honom mot väggen. Han erkände, men berättade att han försökt avsluta relationen en längre tid men att älskarinnan hotat med att berätta allt för mig om han lämnade henne. Han kunde visa sms om dessa konversationer där hon hotar att förstöra hans liv. Han var glad över att sanningen kom fram oss emellan och att han faktiskt nu kunde avsluta det med den andra kvinnan. Men jag slängde ut honom, kunde inte se på fanskapet. Nu skild sedan snart 3 år.
Vi gick i samarbetsterapi i 1,5 år för att inte låta något gå ut över barnen. Där kunde vi bråka och gnäbba, men hemma höll vi masken och var bästa vänner trots att vi inte längre levde ihop. Idag är vi goda vänner, jag har träffat en ny men han lever som singel.
Var nog inget särskilt i hans beteende innan, iallafall inget som då startade varningsklockor. I efterhand kunde jag väl se att vi inte sågs lika mycket längre, kanske att han var lite mer kortfattat i samtal samt lite disträ- men inget direkt övertydligt.
Han gjorde slut genom att han berättade vad som hänt och att han önskade avsluta. Han bad om ursäkt på ett för mig genuint sätt och tog 100% ansvar för det som hänt - vilket jag kanske inte där och då tog in och brydde mig om (var kanske inte så överraskande ganska upprörd) men i efterhand har jag uppskattat det. Önskar såklart att han kunde ha varit ärlig och avslutat innan han hamnade i säng med någon annan - hade sparat oss båda massor med onödig smärta.
Nu blev det inte direkt något med den andra kvinnan - varför vet jag ej då jag inte direkt ville ha uppdateringar gällande deras relation.
Jag såg henne hos honom när jag åkte dit en kväll. Han smög runt med mobilen innan då jag anade det ändå. Gick ut och pratade telefon osv.
Ena stunden erkände han och nästa inte, så höll han på, för han velade om vem han ville ha. Sen fick han inte välja längre, för jag drog när jag åkte till honom en kväll utan att säga nåt innan och mkt riktigt var hon där. Skönt att ha sett det, var lättare att gå vidare då.
En annan var också otrogen och han betedde sig precis likadant. Smög med mobilen. Skrev SMS, tog samtal i smyg. Var ibland upptagen på ett märkligt sätt. Sen ritade ena barn en teckning med alla oss på en och samma teckning.
Hans tjejs kompis kontaktade mig och skällde ut mig att han minsann var upptagen. Vilket jag inte visste. Men då lämnade jag ju såklart honom.
Han ringde, bad om ursäkt. De är tillsammans än.
Det här med hemligheter med mobilen är en klassiker som alla hållt på med.
Mitt ex behövde inte säga något att det var slut utan jag kom på honom med min bästa vän i sängen.
Mitt ex behövde inte säga något att det var slut utan jag kom på honom med min bästa vän i sängen.
TS frågar ju om erfarenheter där den otrogne gjorde slut och lämnade för den nya, om jag fattar rätt.