• Anonym (tjej32)

Man utan sex/onani på flera år

Min sambo (kille) och jag har inte haft sex sedan vår 5-månaders blev till. Vi har inte haft något aktivt sexliv innan det heller utan egentligen bara samlag för att barnet skulle bli till. Konstigt men så är det. 

Han brukar skämt och kalla mig "nunna" för att jag aldrig haft speciellt hög sexlust. 

Tycker själv det är konstigt att han inte verkar ha något intresse för sex och misstänker att han onanerar när han är på jobbet. Han åker alltid tidigare för han är själv på morgonen. Jag VET att han inte träffar andra i verkligheten, jag känner mig helt säker för han har den uppfostran och är en fin kille på många sätt.

Men jag nämnde häromdagen om att det känns som att han lever ett "dubbelliv". Han blev helt vansinnig! Han vill inte bli jämfört med sånna svin. Dagen därpå frågade jag om det inte är så att han har ett eget sexliv på jobbet. För jag tycker han är konstig som inte verkar ha något intresse av sex längre och ändå kallar han mig nunna. (Snuskiga skämt mm älskar han dock). Han blev denna gången ännu mer arg och kallade mig allt möjligt fult. Att jag var sjuk i huvudet osv, minns inte allt elakt han sa. Jag tolkar det som en reaktion att han blev "påkommen". Varför kunde han inte bara säga lugnt att "Jag förstår om du tror det men jag har faktiskt ingen sexlust och runkar inte ens." Men han sa sedan när han lugnat sig att han tappat sexlusten för att vi har en sån hektisk vardag med barn osv. Är detta normalt för en kille mellan 35-40 år? Och varför denna kraftiga reaktion om jag inte hade rätt? Han var visserligen väldigt trött redan men ändå?

Jag sa att han verkar onormal för det finns inga killar som lever utan sex så länge. Inte ens jag "nunnan" är utan onani men det har jag inte hunnit berätta än. Så varför skulle han klara sig utan?

Jag misstänker att jag är lite autistisk på något sätt för det kanske var klumpligt att ens ställa frågan. Ibland kan jag inte riktigt fatta vad som är normalt att fråga och inte. Men jag vill så gärna veta. Tittar han på porr bakom ryggen på mig? (Han vet att det skulle äckla mig).

Jag går nämligen runt och tycker synd om honom som lever sexlöst, såpass att jag kan bli ledsen för hans skull, men det känns så onödigt att jag ska ha empati och gråta för honom om han ändå håller på med detta. Onani i sig har jag inget problem med, men jag klarar inte av att/om han ljuger om det. Vill att han ska vara ärlig även om sanningen svider!

Vad tror ni?
  • Svar på tråden Man utan sex/onani på flera år
  • Tecum

Tycker ni krånglar till det bägge två, ser ni på sex som något fult eller skamfyllt? Varför fråga om han onanerar när du ändå inte vill ha sex med honom? Du borde väl vara tacksam om han nöjer sig med det?

Och om du vill ha smeksex utan penetration, varför säger du inte det? Sexdrömmar är ju hett, det är en ingång till kommunikation. Får intrycket att du känner dig motsägelsefull, du vill egentligen ha igång sexlivet men inte med honom eller åtminstone inte på samma sätt som tidigare? 
    Tror din man har låg sexlust så det är tveksamt om han tittar så mycket på porr. Men enda vägen är att försöka prata om vad du vill och vad du tänker på ett icke krävande sätt, tex referera till en artikel du läst eller till något du hört. Kanske hänge rhan på och ni kan få igång någon form av gemensamt sexliv.

Att skylla på barnen håller inte, de absolut flesta har sex ändå. Vill man så går det.

• Anonym (tjej32)
    Tecum skrev 2025-01-29 17:31:18 följande:

Tycker ni krånglar till det bägge två, ser ni på sex som något fult eller skamfyllt? Varför fråga om han onanerar när du ändå inte vill ha sex med honom? Du borde väl vara tacksam om han nöjer sig med det?

Och om du vill ha smeksex utan penetration, varför säger du inte det? Sexdrömmar är ju hett, det är en ingång till kommunikation. Får intrycket att du känner dig motsägelsefull, du vill egentligen ha igång sexlivet men inte med honom eller åtminstone inte på samma sätt som tidigare? 
    Tror din man har låg sexlust så det är tveksamt om han tittar så mycket på porr. Men enda vägen är att försöka prata om vad du vill och vad du tänker på ett icke krävande sätt, tex referera till en artikel du läst eller till något du hört. Kanske hänge rhan på och ni kan få igång någon form av gemensamt sexliv.

Att skylla på barnen håller inte, de absolut flesta har sex ändå. Vill man så går det.

Möjligen skamfyllt, jag vet inte. Inte sex i sig men onani på egen hand kanske.

Jag frågade för att jag vill veta och även se om han kan svara ärligt på en sån fråga, men det är jag inte övertygad om att han kan. Då känns det som han döljer något för mig.  Och om så är fallet så sårar det mig. Om han döljer detta, vad mer kan döljas då? Jag vill känna tillit.

Frågade även för att jag inte fattar varför han kallar mig nunna om han ändå är en munk!
    Men han påstår att det är han inte. Men att jag är minsann en udda människa som inte gillar sex. Jag frågade då vilken tjej han jämför mig med och då sa han att han bara jämför med sig själv. Men jo jag kan ändå vara tacksam samtidigt att det inte är värre. Men jag vet ju egentligen ingenting eftersom jag tappar förtroendet om han ändå inte varit ärlig i denna frågan. 

Det är som när han kollade på en bil och såg rost på den. Han frågade säljaren om det fanns rost varpå säljaren svarade att nej det finns ingen. Då sa min kille till mig att "jag får ju inget förtroende för denna bilsäljaren". Exakt så känner jag med min kille.

Med tanke på hans kraftiga reaktion så tror jag att han ljuger. Jag vill inte anklaga honom, men om han har sexdrift så är det mer normalt ATT han onanerar. Och då ska han inte ljuga mig rakt upp i ansiktet. Så detta handlar väl mer om att kontrollera om han är en ärlig människa eller inte, men jag tror frågan är känslig för honom, kanske att han skäms, eller så är han aggressiv pga att han aldrig får till det, eller för att sexlusten är låg, eller om han har dåligt samvete, jag vet inte. Men varför denna överreaktion i så fall?

Saken är den att han gjorde ett blodprov (hälsotest med flera prover) för några år sedan som visade att han hade onormalt höga testosteronnivåer, de kan väl knappast ligga långt under normalt nu då vid 37 års ålder? Om han är så ointresserad av sex så borde han inte heller gilla sexskämt eller säga saker till mig som ändå visar att han har lust. 

Vårt förhållande är så infekterat just nu att något sexliv är ändå inte aktuellt för tillfället.
  • Anonym (4 kids)

Nja, låter konstigt. jag och min man har fyra ungar, varav den yngsta är två månader och vi ligger rätt ofta - för att vi har sexlust båda två. Trots att livet är lite hektiskt med jobb och ungar så finns alltid lite utrymme för mys?

• Anonym (tjej32)
    Anonym (4 kids) skrev 2025-01-30 09:33:35 följande:

Nja, låter konstigt. jag och min man har fyra ungar, varav den yngsta är två månader och vi ligger rätt ofta - för att vi har sexlust båda två. Trots att livet är lite hektiskt med jobb och ungar så finns alltid lite utrymme för mys?

Jo men vi har inte lika bra relation som ni tyvärr. Vi skulle aldrig skaffat en fyra... 
  • Tecum
    Anonym (tjej32) skrev 2025-01-30 09:38:14 följande:
    Jo men vi har inte lika bra relation som ni tyvärr. Vi skulle aldrig skaffat en fyra... 
    Så är det ofta, en dålig relation leder till sexbrist, inte tvärtom.

Om du (och kanske han) ser onani som skamfyllt är det inte så konstigt om han ljuger om det. Har du tänkt på det?
  • Anonym (Vänta va?)

Du skriver att du inte har speciellt hög sexlust, så jag tolkar det som att du inte har något särskilt intresse för sex?
    Eller? Du är väldigt otydlig i trådstarten om DU vill ha sex eller inte.

Om du inte har något större intresse för sex så vad spelar det då för roll om han möjligen onanerar och kollar på porr?

• Anonym (tjej32)
    Tecum skrev 2025-01-30 17:12:57 följande:
    Så är det ofta, en dålig relation leder till sexbrist, inte tvärtom.

Om du (och kanske han) ser onani som skamfyllt är det inte så konstigt om han ljuger om det. Har du tänkt på det?
    Låter rimligt.

Jo så kan det absolut vara. Men varför kan han inte erkänna? Jag har sagt i flera dagar nu att jag vill bara att han är ärlig. Men han undviker att kommentera det. Känner mig sårad bara. Trodde inte han satt o tittade på andra nakna kroppar... Han VET att jag skulle bli ledsen för att jag har låg självkänsla. Men jag vill hellre veta än att gå runt o tycka synd om honom helt i onödan. Det tar min energi det med.
  • Anonym (tjej32)
    Anonym (Vänta va?) skrev 2025-01-30 17:25:49 följande:

Du skriver att du inte har speciellt hög sexlust, så jag tolkar det som att du inte har något särskilt intresse för sex?
    Eller? Du är väldigt otydlig i trådstarten om DU vill ha sex eller inte.

Om du inte har något större intresse för sex så vad spelar det då för roll om han möjligen onanerar och kollar på porr?

Hans uppfattning är att jag inte är intresserad alls. För jag tar aldrig intiativ. Och är avvisande. Så jag förstår honom. Men jag har tappat lust varje gång han varit taskig mot mig. Men hade vi varit snälla mot varandra hade jag haft mer lust.

Det är äckligt om han tittar på porr. Jag vet att många accepterar det men det gör inte jag och det vet han mycket väl, även om vi inte pratat om det. Men han vet ju hur jag är. Det är ok att onanera, men måste man titta på andra människor? Kan man inte göra det utan? Jag har ALDRIG tittat på något eller tänkt på någon annan under dessa år. Jag tycker det är otrohet att hålla på att blanda in andra människor. Det är ett stort svek.

Min bror visade en gång sin nya telefon med stor skärm. Då skämtade de med varandra (båda är väldigt grova i sina skämt) om att min kille skulle låna den o han sa något i stil med "jag håller den i min vänstra hand" eller något sånt för att inte kladda ner mobilen typ. Jag fattade ju vad han menade men han tittade på mig som inte gillar sånna skämt o skrattade typ o var precis som att "det är ju ett SKÄMT" förstår du väl. Jo jag förstår att han inte ska låna min brors telefon. Men det var ändå ett tecken på att han gillar o titta. Att han gjorde det som yngre skiter jag i, men NU, när vi är tillsammans med fyra barn. Det är respektlöst. 
  • Anonym (tjej32)

Pratade ut med honom igår och han erkände att han runkar men sa att han tittar inte på porr. Först var jag dock övertygad om att han tittar på porr. Blev skitledsen men sedan sa han att han hade inte förstått att jag menade porr. Han tyckte det var skamfullt att han ens runkar utan mig. Han tycker man ska göra det med sin partner. Han har egentligen ingen sexuell lust längre men gör det för att han är rädd att få prostatacancer som sin farfar. Detta vet jag att han nämnde för några år sedan. Så jag tror på argumentet. Han sa att han gör det inte för njutningens skull utan för att få det "överstökat" när han känner att kroppen vill få ut det liksom. Att han gjorde det senast för en månad sedan. Och ibland några dagar i rad. Men väldigt sällan. Och enbart för att bli av med det som vill ut.

En morgon vaknade han med utlösning som kommit ut för att han inte runkat. Kroppen liksom löste det själv. Han sa också att han någon gång runkat i duschen. Jag frågade om han hade telefonen med sig då men han sa återigen att han behöver inte titta på något. Han gör det snabbt avklarat på nån minut. Han var ledsen (ser han aldrig gråta) och tyckte att han svikit mig/sårat mig för att han borde frågat om min hjälp. Men det kommer inte naturligt då vi inte har något sexliv sedan länge.

Jag antar att jag måste kunna lita på honom nu. Alla kanske inte tittar på porr? Han berättade att han har haft det jobbigt i början av sitt sexliv med en flickvän som pressat honom och att han därför har svårt med sex. Jag berättade då om mina problem för jag har liknande upplevelser som tyvärr gjort att jag inte heller kan ha ett normalt sexliv.

Jag kan ju välja att fortsätta tro att han tittar på porr, men jag vet inte om det är rätt väg att gå. Det är såklart tråkigt för mig OM han ljuger.

Men det är väl desto värre att jag anklagar honom? Han talar förmodligen sanning. Det är i så fall väldigt synd om honom att han hållit ut så länge för att han skäms över att runka i sin ensamhet. Att han inte ens tillåter sig att njuta.

Jag erkände att jag också onanerat men utan porr, och frågade om han inte var besviken på mig, varpå han svarade "jo lite" men vi pratade inte så mkt mer om det.

Först trodde jag att han erkände att han tittar på porr, men det var nog mest för att jag själv var så inställd på att han tittar. Jag blev helt nere och ledsen och jag tänker att han kanske ändrade sitt svar och sa då att han "runkar bara men kollar inte porr" men han sa att han fattade aldrig att jag menade porr. Jag sa det aldrig rakt ut utan pratade bara i gåtor så det blev tydligen ett missförstånd.

Är jag naiv som tror? Eller bara elak om jag fortsätter älta? Skulle du litat på svaret och gå vidare?

Känner att OM han skulle ljuga är jag djupt besviken, men talar han sanning så växer mina känslor för honom. Jag tycker synd om honom som stått ut såhär. Jag sa till honom att jag tycker det är bra att han runkar, att det är bra! Och att han bör fortsätta.

Jag VET att många tycker porr är ok i förhållande - men för mig sårar det! Han sa att han också skulle ogilla om jag tittade på porr.

• beli
    Anonym (tjej32) skrev 2025-01-31 11:56:50 följande:

Pratade ut med honom igår och han erkände att han runkar men sa att han tittar inte på porr. Först var jag dock övertygad om att han tittar på porr. Blev skitledsen men sedan sa han att han hade inte förstått att jag menade porr. Han tyckte det var skamfullt att han ens runkar utan mig. Han tycker man ska göra det med sin partner. Han har egentligen ingen sexuell lust längre men gör det för att han är rädd att få prostatacancer som sin farfar. Detta vet jag att han nämnde för några år sedan. Så jag tror på argumentet. Han sa att han gör det inte för njutningens skull utan för att få det "överstökat" när han känner att kroppen vill få ut det liksom. Att han gjorde det senast för en månad sedan. Och ibland några dagar i rad. Men väldigt sällan. Och enbart för att bli av med det som vill ut.

En morgon vaknade han med utlösning som kommit ut för att han inte runkat. Kroppen liksom löste det själv. Han sa också att han någon gång runkat i duschen. Jag frågade om han hade telefonen med sig då men han sa återigen att han behöver inte titta på något. Han gör det snabbt avklarat på nån minut. Han var ledsen (ser han aldrig gråta) och tyckte att han svikit mig/sårat mig för att han borde frågat om min hjälp. Men det kommer inte naturligt då vi inte har något sexliv sedan länge.

Jag antar att jag måste kunna lita på honom nu. Alla kanske inte tittar på porr? Han berättade att han har haft det jobbigt i början av sitt sexliv med en flickvän som pressat honom och att han därför har svårt med sex. Jag berättade då om mina problem för jag har liknande upplevelser som tyvärr gjort att jag inte heller kan ha ett normalt sexliv.

Jag kan ju välja att fortsätta tro att han tittar på porr, men jag vet inte om det är rätt väg att gå. Det är såklart tråkigt för mig OM han ljuger.

Men det är väl desto värre att jag anklagar honom? Han talar förmodligen sanning. Det är i så fall väldigt synd om honom att han hållit ut så länge för att han skäms över att runka i sin ensamhet. Att han inte ens tillåter sig att njuta.

Jag erkände att jag också onanerat men utan porr, och frågade om han inte var besviken på mig, varpå han svarade "jo lite" men vi pratade inte så mkt mer om det.

Först trodde jag att han erkände att han tittar på porr, men det var nog mest för att jag själv var så inställd på att han tittar. Jag blev helt nere och ledsen och jag tänker att han kanske ändrade sitt svar och sa då att han "runkar bara men kollar inte porr" men han sa att han fattade aldrig att jag menade porr. Jag sa det aldrig rakt ut utan pratade bara i gåtor så det blev tydligen ett missförstånd.

Är jag naiv som tror? Eller bara elak om jag fortsätter älta? Skulle du litat på svaret och gå vidare?

Känner att OM han skulle ljuga är jag djupt besviken, men talar han sanning så växer mina känslor för honom. Jag tycker synd om honom som stått ut såhär. Jag sa till honom att jag tycker det är bra att han runkar, att det är bra! Och att han bör fortsätta.

Jag VET att många tycker porr är ok i förhållande - men för mig sårar det! Han sa att han också skulle ogilla om jag tittade på porr.

Jag tycker nästan lite synd om er båda. I mina öron låter det som de där religiösa samhällena där onani kallas självbefläckelse och ses som en synd.

Jag kan överhuvudtaget inte förstå syftet med detta. Tvärtom ser jag det som direkt kontraproduktivt och destruktivt. Det låter helt förfärligt hur ni liksom skäms inför varandra för att ni gör nåt som är helt naturligt och som nog de flesta människor gör utan att ens reflektera över det. Hur kommer det sig? Är ni väldigt religiösa, är det därför? Religioner har ju förstört människors liv i alla tider. . .

I en annan tråd skrev jag nyss att många relationer skulle må bättre av en friare syn på saker och ting. Jag tog som exempel att en kvinna vars man inte vill ge oralsex kommer att bli mindre intresserad av sex, och då kan man öppna upp så att mannen tar till sig detta och lär sig att ge oralsex, eller att kvinnan får ha en slickvillig älskare. Eller att om den ena i relationen med tiden blir intresserad av leksaker, bdsm, trekant eller nåt annat så blir det en obalans om inte den andra är med på det, inte vill prata om det eller skammar sin partner.

Det här tycker jag är lite samma sak. Din man masturberar (vilket är HELT naturligt). Du onanerar, men kan trots det inte hantera din mans runkande på ett naturligt sätt, utan det blir en grej, vilket skapar en klyfta mellan er.

Jag vet att du är emot porr, men det finns porr och porr. Kolla xconfessions, som är jämställd porr gjord av en svensk kvinna bosatt i Spanien. Det är den enda porr jag ser på numera.

Kan inte du försöka öppna dig för tanken att ni onanerar tillsammans nån kväll? Att ni gör det till nåt gemensamt och fint?

Ett annat förslag är att du kanske kollar sajten först och väljer ut en snutt du gillar, så att det är du som valt den, och sen tittar på den med din man. Kanske medan ni smeker varandra.

Det finns mycket för er att upptäcka, och det är ett stort mentalt arbete, men värt det, tror jag.
  • Anonym (låt honom va)

Jag har faktiskt ganska svårt att förstå dig och dina reaktioner. Och även svårt att förstå vad du egentligen vill med ditt agerande. 

Varför är du så obsessed över att veta om din man onanerar, det är som att du vill sätta dit honom. Varför? Du är ju inte intresserad av något sexliv med honom iaf, så bara låt den stackarn vara och sköta sitt sexliv bäst han kan (på egen hand), precis som du själv gör. 

Samma sak med porren, vem är du att bestämma vad han får och inte får göra. Särskilt när du inte själv är intresserad av något gemensamt sexliv. 

Jag tycker att du gör detta till en alldeles för stor grej, drar kortet att du tappar förtroende för honom för att han inte vil berätta om sin onani för dig. Återigen, du vill inte ha något gemensamt sexliv, du är nöjd som det är (antar jag? känns lite oklart vad du vill). Låt bara den stackars mannen vara!

• Anonym (tjej32)
    Anonym (låt honom va) skrev 2025-01-31 13:35:38 följande:

Jag har faktiskt ganska svårt att förstå dig och dina reaktioner. Och även svårt att förstå vad du egentligen vill med ditt agerande. 

Varför är du så obsessed över att veta om din man onanerar, det är som att du vill sätta dit honom. Varför? Du är ju inte intresserad av något sexliv med honom iaf, så bara låt den stackarn vara och sköta sitt sexliv bäst han kan (på egen hand), precis som du själv gör. 

Samma sak med porren, vem är du att bestämma vad han får och inte får göra. Särskilt när du inte själv är intresserad av något gemensamt sexliv. 

Jag tycker att du gör detta till en alldeles för stor grej, drar kortet att du tappar förtroende för honom för att han inte vil berätta om sin onani för dig. Återigen, du vill inte ha något gemensamt sexliv, du är nöjd som det är (antar jag? känns lite oklart vad du vill). Låt bara den stackars mannen vara!

Vet du vad... jag ångrar att jag ens började fråga om det. Men gjort är gjort. Dels är jag svartsjuk av mig pga låg självkänsla. Mina problem jag vet. Men vad jag vill är egentligen att testa tilliten. Kan jag lita på honom? Jag känner mig inte säker i denna frågan. Så det handlar väl mest om att jag vill ha ett ärligt svar. Sanningen må svida, men så får det vara. Det sårar mig mer om man ljuger för mig. Hellre sårad av sanningen än lycklig i en lögn.

Men det är så dubbelt att han å ena sidan påstår att jag är tråkig som inte vill ha sex, sedan plötsligt säger han att han själv har låg sexlust och undrar om vi ens måste hålla på med sex. Alltså va? Hur vill han ha det? Han säger ibland att han gärna vill ha mer närhet med mig men samtidigt att han är så osäker på sin kropp så han vill helst inte hålla på med sånt utan enbart runkar för hälsans skull (inte av lust). Jag är så förvirrad.

Porr är väl mer ett svek, han vet att det sårar. Men han säger att "jag tror inte andra killar som faktiskt kollar på porr köper blommor som jag gör till dig o är med familjen så mycket som jag är". Jag vet inte om han vill stilla samvetet genom att säga så. Att han liksom ändå gör allt för sin familj (för det gör han) men att han ändå vill kolla på porr. Han menade ju på att han gör inte sånt, och en kille som gör är nog inte så nära sin familj som min kille är.

Han sa att onani är intimt för honom, precis som att han skulle inte fråga mig hur det gått hos gynekologen för han antar att jag inte vill prata detaljer om det. Han menar väl att han vill inte heller få frågor om detaljer kring hans runkande. Jag förstår honom. Måste han ljuga för att jag ska sluta tjata kanske? Det värsta han vet är ju långa diskussioner med mig. 

Jag har inte jobbat på något sexliv nej tyvärr..
  • Anonym (tjej32)
    beli skrev 2025-01-31 13:22:02 följande:
    Jag tycker nästan lite synd om er båda. I mina öron låter det som de där religiösa samhällena där onani kallas självbefläckelse och ses som en synd.

Jag kan överhuvudtaget inte förstå syftet med detta. Tvärtom ser jag det som direkt kontraproduktivt och destruktivt. Det låter helt förfärligt hur ni liksom skäms inför varandra för att ni gör nåt som är helt naturligt och som nog de flesta människor gör utan att ens reflektera över det. Hur kommer det sig? Är ni väldigt religiösa, är det därför? Religioner har ju förstört människors liv i alla tider. . .

I en annan tråd skrev jag nyss att många relationer skulle må bättre av en friare syn på saker och ting. Jag tog som exempel att en kvinna vars man inte vill ge oralsex kommer att bli mindre intresserad av sex, och då kan man öppna upp så att mannen tar till sig detta och lär sig att ge oralsex, eller att kvinnan får ha en slickvillig älskare. Eller att om den ena i relationen med tiden blir intresserad av leksaker, bdsm, trekant eller nåt annat så blir det en obalans om inte den andra är med på det, inte vill prata om det eller skammar sin partner.

Det här tycker jag är lite samma sak. Din man masturberar (vilket är HELT naturligt). Du onanerar, men kan trots det inte hantera din mans runkande på ett naturligt sätt, utan det blir en grej, vilket skapar en klyfta mellan er.

Jag vet att du är emot porr, men det finns porr och porr. Kolla xconfessions, som är jämställd porr gjord av en svensk kvinna bosatt i Spanien. Det är den enda porr jag ser på numera.

Kan inte du försöka öppna dig för tanken att ni onanerar tillsammans nån kväll? Att ni gör det till nåt gemensamt och fint?

Ett annat förslag är att du kanske kollar sajten först och väljer ut en snutt du gillar, så att det är du som valt den, och sen tittar på den med din man. Kanske medan ni smeker varandra.

Det finns mycket för er att upptäcka, och det är ett stort mentalt arbete, men värt det, tror jag.
    Jag har dock börjat misstänka att denna versionen inte stämmer. Jag tror han tittar på porr ändå. För hans reaktion var så kraftig i förhållande till den oskyldiga handlingen (om han nu onanerar för hälsans skull, inte av lust och inte till porr). Jag hade själv inte känt mig dum för en sån sak, speciellt inte när vår relation är dålig som den är för tillfället och varit ett tag tillbaka.

Vill först reda ut detta ordentligt. Inte så sugen på närhet med honom om han nyligen tittat på porr. Det sårar mig som sagt. Jag behöver tid o bearbeta i så fall.
  • Anonym (Pam)

Jag skulle tänka att han vill dölja något. Svårt att tro att en man i den ålder är aldrig intresserad av sex. Min nuvarande partner som är nästan 60 vill ha sex väldigt ofta. Det är något som inte stämmer med din partner och hans reaktion, tyvärr men det är inte ditt fel. Jag var i liknande situation där mitt ex och jag hade sex typ var 3:e månad. Sen efter några år upptäckte jag att han var otrogen och hade sex med andra. 
    Kanske inte så hos er  men jag skulle försöka prata med honom igen. Är han intresserad av kvinnor  överhuvudtaget?
    Lycka till!

• Anonym (tjej32)
    Anonym (Pam) skrev 2025-01-31 17:15:31 följande:

Jag skulle tänka att han vill dölja något. Svårt att tro att en man i den ålder är aldrig intresserad av sex. Min nuvarande partner som är nästan 60 vill ha sex väldigt ofta. Det är något som inte stämmer med din partner och hans reaktion, tyvärr men det är inte ditt fel. Jag var i liknande situation där mitt ex och jag hade sex typ var 3:e månad. Sen efter några år upptäckte jag att han var otrogen och hade sex med andra. 
    Kanske inte så hos er  men jag skulle försöka prata med honom igen. Är han intresserad av kvinnor  överhuvudtaget?
    Lycka till!

Han blånekar tyvärr och pratar om att jag är så jobbig och konstig osv. Han blir upprörd när jag tar upp samtalsämnet igen. Han säger ju att han runkar utan porr - jag säger då att jag är inte sur på något sätt över det - men jag har också erkänt att jag onanerar (utan porr) och då undrar jag ju varför han inte reagerar med besvikelse på mig? För han tycker ju att hans eget runkade är så "hemskt" att han inte ens vågade berätta. Men det jag håller på med då? Om han inte tycker att man gör en sån sak bakom ryggen på sin partner är ju nu JAG skurken, förklarade jag. 

Ja han är intresserad av kvinnor och jag har alltid uppfattat honom som väldigt intresserad av sex. Men igår skulle han "prata ut" om sin bakgrund (såhär efter 12 år ihop) och sa att han alltid varit väldigt obekväm med sex och att han egentligen inte är så intresserad....." Jag tror verkligen inte på honom. Allt är så konstigt. 

Jag berättade om mina tonår igår med t ex att jag haft klamydia. Idag när jag tog upp frågan om porr igen så sa han "jag önskar att du hade fått en obotlig könssjukdom och blivit våldtagen på festen du va hos för några år sen så hade vi inte suttit här idag"....

Känner mig förstås väldigt ledsen. Han säger att jag bara är en människa som aldrig kan sluta älta. Men jag är ju inte nöjd med svaret. Han tycker jag ska acceptera det jag får höra. Men jag vill ju höra SANNINGEN.
  • Anonym (tjej32)

Jag blir inte klok... Häromdagen när jag pratade i gåtor så sa jag att "det finns ju killar som tittar på barn" och då stoppade han mig och sa "sånna borde man döda!" (han är såklart emot barnpornografi) men jag fortsatte och sa "och så finns det killar som gillar o titta på gamlingar och sånna som gillar o titta på vuxna" då sa han "jag tittar inte på gamlingar".

Sen en stund senare pratade vi vidare och han bad mig förklara i klarspråk vad jag misstänker. Då sa jag rakt ut "jag tror du åker till jobbet och rubkar till porr" och då sa han "jag tittar inte på något!" varpå jag sa "men va?! du har ju precis erkänt, vi vet ju att det är det jag är ledsen över" eller något i den stilen. Då sa han "men jag fattade aldrig att du menade att jag tittade på porr, för det gör jag inte"

Det konstiga med detta är att första stunden vi pratade då sa han ju att sånna som tittar på barn ska dödas, alltså fattade han ju mkt väl att jag pratade om porr. Och han förnekade inte heller att han inte tittar på vuxna.

En annan konstig sak är att jag sa att han kan väl titta på porr på datorn på jobbet, och då sa han att det kan han inte för de har något program så att alla kan se historiken (familjeföretag med några datorer för de i familjen) och då sa jag att "men du har ju din telefon" varpå han svarar något om att den minsann också är kopplad till den programmet, så han skulle inte ens vilja porrsurfa på den. 

Då ifrågasätter jag hur han ens vågar skicka privata sms med den, för allt vill man ju inte heller att andra ska läsa. Hur vågar han det men inte porrsurfa? Och vad spelar det någon roll om hans bror eller pappa som ev skulle kunna se lägger märke till det?

Dagen efter frågar jag om detta med hur mobilen kan va kopplad till jobbet o då säger han att "det är ju en företagsmobil" jo det vet jag, den står på företaget, men det kom fram till att den är ju självklart fri som vilken mobil som helst att man kan radera historiken om man så vill. Alltså skulle han kunna porrsurfa, men dagen innan lät det ju som att det var en omöjlighet.

Jag fattar att jag är sjukt jobbig som håller på, han har till o med hotat om självmord för han tycker detta är droppen i allt, finns andra problem med.

Men jag förstår honom liksom ändå inte för han säger att killar som tittar på porr eller på annat sätt är otrogna och sedan är snälla mot sin flickvän är helt sjuka i huvudet typ. Och att han skulle inte göra något bakom min rygg.

Först sa han att han runkar nångång ibland och gjort det senaste för att inte få prostatacancer. Han nämnde 2-3 år, men sedan handlade det plötsligt om ca 7-10 år tillbaka. Jag är så jävla förvirrad för han säger så olika.

Jag har bara svårt o tro att han gör detta utan porr eftersom han sa sådär om sin mobil, och att han innan det låtsades om som att han inte fattat att jag pratat om porr när han redan hade erkänt vad han gjort. Han trodde bara jag pratade om onani typ.

Men sen vet jag att han vill skydda mig o inte såra mig. Men saker går inte ihop. Jag tror han ljuger. Det är DET jag vill få fram. Även om jag enligt vissa inte har med hans privatliv att göra. Han tkr inte han ska behöva berätta HUR han runkar. Men jag tycker fortfarande inte han har rätt att ljuga mig rakt upp i ansiktet och berätta hur sviniga andra killar är om han är precis likadan, och dessutom blånekar allt. Och kommer med blommor till mig men ändå har en hemlighet för mig.

Det är ok för mig om han kysser granntjejen på munnen, om det inte involverar känslor i form av kärlek eller sexuell attraktion. Men att använda sina sinnen o njuta till någon annan människas könsorgan, där har man enligt mig gått över gränsen. När man får sexuella känslor (eller kärlekskänslor) men en annan person inblandad, vare sig det är i verkliga livet eller genom media.

Svar på tråden Man utan sex/onani på flera år