Anonym (tjej32) skrev 2025-01-31 11:56:50 följande:
Pratade ut med honom igår och han erkände att han runkar men sa att han tittar inte på porr. Först var jag dock övertygad om att han tittar på porr. Blev skitledsen men sedan sa han att han hade inte förstått att jag menade porr. Han tyckte det var skamfullt att han ens runkar utan mig. Han tycker man ska göra det med sin partner. Han har egentligen ingen sexuell lust längre men gör det för att han är rädd att få prostatacancer som sin farfar. Detta vet jag att han nämnde för några år sedan. Så jag tror på argumentet. Han sa att han gör det inte för njutningens skull utan för att få det "överstökat" när han känner att kroppen vill få ut det liksom. Att han gjorde det senast för en månad sedan. Och ibland några dagar i rad. Men väldigt sällan. Och enbart för att bli av med det som vill ut.
En morgon vaknade han med utlösning som kommit ut för att han inte runkat. Kroppen liksom löste det själv. Han sa också att han någon gång runkat i duschen. Jag frågade om han hade telefonen med sig då men han sa återigen att han behöver inte titta på något. Han gör det snabbt avklarat på nån minut. Han var ledsen (ser han aldrig gråta) och tyckte att han svikit mig/sårat mig för att han borde frågat om min hjälp. Men det kommer inte naturligt då vi inte har något sexliv sedan länge.
Jag antar att jag måste kunna lita på honom nu. Alla kanske inte tittar på porr? Han berättade att han har haft det jobbigt i början av sitt sexliv med en flickvän som pressat honom och att han därför har svårt med sex. Jag berättade då om mina problem för jag har liknande upplevelser som tyvärr gjort att jag inte heller kan ha ett normalt sexliv.
Jag kan ju välja att fortsätta tro att han tittar på porr, men jag vet inte om det är rätt väg att gå. Det är såklart tråkigt för mig OM han ljuger.
Men det är väl desto värre att jag anklagar honom? Han talar förmodligen sanning. Det är i så fall väldigt synd om honom att han hållit ut så länge för att han skäms över att runka i sin ensamhet. Att han inte ens tillåter sig att njuta.
Jag erkände att jag också onanerat men utan porr, och frågade om han inte var besviken på mig, varpå han svarade "jo lite" men vi pratade inte så mkt mer om det.
Först trodde jag att han erkände att han tittar på porr, men det var nog mest för att jag själv var så inställd på att han tittar. Jag blev helt nere och ledsen och jag tänker att han kanske ändrade sitt svar och sa då att han "runkar bara men kollar inte porr" men han sa att han fattade aldrig att jag menade porr. Jag sa det aldrig rakt ut utan pratade bara i gåtor så det blev tydligen ett missförstånd.
Är jag naiv som tror? Eller bara elak om jag fortsätter älta? Skulle du litat på svaret och gå vidare?
Känner att OM han skulle ljuga är jag djupt besviken, men talar han sanning så växer mina känslor för honom. Jag tycker synd om honom som stått ut såhär. Jag sa till honom att jag tycker det är bra att han runkar, att det är bra! Och att han bör fortsätta.
Jag VET att många tycker porr är ok i förhållande - men för mig sårar det! Han sa att han också skulle ogilla om jag tittade på porr.
Jag tycker nästan lite synd om er båda. I mina öron låter det som de där religiösa samhällena där onani kallas självbefläckelse och ses som en synd.
Jag kan överhuvudtaget inte förstå syftet med detta. Tvärtom ser jag det som direkt kontraproduktivt och destruktivt. Det låter helt förfärligt hur ni liksom skäms inför varandra för att ni gör nåt som är helt naturligt och som nog de flesta människor gör utan att ens reflektera över det. Hur kommer det sig? Är ni väldigt religiösa, är det därför? Religioner har ju förstört människors liv i alla tider. . .
I en annan tråd skrev jag nyss att många relationer skulle må bättre av en friare syn på saker och ting. Jag tog som exempel att en kvinna vars man inte vill ge oralsex kommer att bli mindre intresserad av sex, och då kan man öppna upp så att mannen tar till sig detta och lär sig att ge oralsex, eller att kvinnan får ha en slickvillig älskare. Eller att om den ena i relationen med tiden blir intresserad av leksaker, bdsm, trekant eller nåt annat så blir det en obalans om inte den andra är med på det, inte vill prata om det eller skammar sin partner.
Det här tycker jag är lite samma sak. Din man masturberar (vilket är HELT naturligt). Du onanerar, men kan trots det inte hantera din mans runkande på ett naturligt sätt, utan det blir en grej, vilket skapar en klyfta mellan er.
Jag vet att du är emot porr, men det finns porr och porr. Kolla xconfessions, som är jämställd porr gjord av en svensk kvinna bosatt i Spanien. Det är den enda porr jag ser på numera.
Kan inte du försöka öppna dig för tanken att ni onanerar tillsammans nån kväll? Att ni gör det till nåt gemensamt och fint?
Ett annat förslag är att du kanske kollar sajten först och väljer ut en snutt du gillar, så att det är du som valt den, och sen tittar på den med din man. Kanske medan ni smeker varandra.
Det finns mycket för er att upptäcka, och det är ett stort mentalt arbete, men värt det, tror jag.