• Anonym (X)

Ni som har Ikea KURA som loftsäng...

... Hur gammalt är barnet? Det är ju bara 85 cm höjd under, min treåring är ju 20 cm längre än det, så jag funderar på om det utrymmet kommer användas eller kännas för trångt liksom? Känns ju lite väl lågt tilltaget???

• Svar på tråden Ni som har Ikea KURA som loftsäng...
  • Anonym (Mica)

VI har inte den, men en från Mio med ungefär samma mått. Femåringen är ungefär 115 centimeter lång. Han tycker att det är mysigt att sova där under. Han använder den inte dagtid till annat än att ligga i sängen och läsa eller vila

• Anonym (X)
    Anonym (Mica) skrev 2025-01-28 17:01:01 följande:

VI har inte den, men en från Mio med ungefär samma mått. Femåringen är ungefär 115 centimeter lång. Han tycker att det är mysigt att sova där under. Han använder den inte dagtid till annat än att ligga i sängen och läsa eller vila

Ok. Det låter ändå lovande - min farhåga är ju att det skulle kännas för trångt och att barnet vägrade vara där alls 
  • Anonym (Mica)
    Anonym (X) skrev 2025-01-28 17:02:21 följande:
    Ok. Det låter ändå lovande - min farhåga är ju att det skulle kännas för trångt och att barnet vägrade vara där alls 
    Nejdå, sonen dekorerade undersida med klistermärken och trivs jättebra där under. Men visst, det är ju så klart inte en lösning som håller hela uppväxten.
  • Anonym (Em)

Vi hade en mysig koja därunder och brukade ligga där och läsa eller kolla film på paddan. Han kunde fästa fodralet under ribborna så det blev en ?takupphängd? iPad :)
    Senare fick han en högre loftsäng där skrivbordet kunde vara under. 

• Anonym (M)

Min 10-åriga son har den sängen, däremot har vi vänt på den numera, då utrymmet under mest blev en tråkig förvaringsplats. Så numera är den gjord som en koja, med typ gardiner hängda över den. Vilket sonen tycker är jättemysigt. Har funderat över en ny säng, men han är nöjd för tillfället så han får nog ha kvar den så länge han är nöjd. 

• Anonym (X)
    Anonym (M) skrev 2025-01-28 18:33:37 följande:

Min 10-åriga son har den sängen, däremot har vi vänt på den numera, då utrymmet under mest blev en tråkig förvaringsplats. Så numera är den gjord som en koja, med typ gardiner hängda över den. Vilket sonen tycker är jättemysigt. Har funderat över en ny säng, men han är nöjd för tillfället så han får nog ha kvar den så länge han är nöjd. 

Hur lång var han när ni bytte?
  • Anonym (M)
    Anonym (X) skrev 2025-01-28 18:49:31 följande:
    Hur lång var han när ni bytte?
    Vi har inte bytt, men vände på den, gjorde det ganska nyligen. Då var han väl ca 140 lång. Och det var väl kanske därför utrymmet under mest blev förvaring, där det tyvärr blev lätt att slänga in saker när man "städade". Så nu blir det ju som en låg himmelssäng istället, vilket han tycker är toppenmysigt. En riktig himmelssäng hade kanske varit något men det skulle aldrig gå plats, den han har nu går i princip precis in under snedtaket som det är. 
Svar på tråden Ni som har Ikea KURA som loftsäng...