• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • WaterAnimal
    Noor8 skrev 2025-05-28 10:18:42 följande:

Hej,
    jag kännner att jag vill dela med er också eftersom många går samma resa som jag, jag är 36 år, har börjat med ivf resa för första gången nu i år 2025,  idag är dag 14 av återförening av embryon, jag testade idag och det visar negativ, min planerat test dag är 2/6 , jag tar cykologest  
    känner lite  smärtor som mens smärta mest ingen Anna symtom kan det visa sig negativ om några dagar tror ni ? Finns det flera här som testet visade negativ i dag 14 ?

Hej,
    Det finns ju en anledning till att de vill att man testar på test dagen, så kanske finns det en chans ❤️ 

Jag håller tummarna för din skull.

Om det inte går vägen så ska du veta att det är vanligt att man behöver göra flera IVF cykler/insättningar. De behöver ju hitta den bästa medicineringen för just dig.

Lycka till! 
  • starrsky
    Anonym (LXLX) skrev 2025-05-28 08:27:28 följande:
    Detta är andra insättningen. 2 ägg kvar i frysen.

Har läst lite utomlands hur klinker utreder där och funderar på att åka till en annan klinik bara för att få en second opinion liksom. Ja de kostar väl lite pengar men det skulle få min hjärna att lugna sig om jag tex gjorde en dna fragmentering på mina spermier.

Och kan inte för mitt liv inte förstå varför PGT-a inte görs inte Sverige. 

Tisdag. Ingen mens än så länge, knappt mensvärk förutom på en dag. Annars sticker det då och då i typ livmodern.

Håller 👍 för er också :)
    Gör ni via regionen nu? Jag tänker också att om dessa 3 försök inte funkar åker vi till Spanien el liknande, så kan man göra MR, kromosomanalys osv. Att de inte hittat något 'fel' kan kännas frustrerande, men oftast är det ett gott tecken och högre chans att man lyckas då iaf. Är ju ca 30% chans per insättning, så hoppas nu detta är er tur! 

Även i Finland gör de ju PGTA, tror Sverige bara är sena på bollen som vanligt ...

När är testdag? Vi har testdag 11/6, känns som världens längsta väntan. Tack ❤️
  • EJT

Ni som satt in blastocyst (5 dagars), när efter äggplock börjar ni ta progresteron? 

På CVL har jag fått instruktion om att börja kvällen två dagar edter äggplock, men det känns sent. Undrar därför hur ni andra har fått instruktion?

• Anonym (LXLX)
    starrsky skrev 2025-05-28 22:42:14 följande:
    Gör ni via regionen nu? Jag tänker också att om dessa 3 försök inte funkar åker vi till Spanien el liknande, så kan man göra MR, kromosomanalys osv. Att de inte hittat något 'fel' kan kännas frustrerande, men oftast är det ett gott tecken och högre chans att man lyckas då iaf. Är ju ca 30% chans per insättning, så hoppas nu detta är er tur! 

Även i Finland gör de ju PGTA, tror Sverige bara är sena på bollen som vanligt ...

När är testdag? Vi har testdag 11/6, känns som världens längsta väntan. Tack ❤️
    Aa regionen . Reproduktionscenter. Men vi har pratat om att eventuellt göra en undersökning på någon annan klinik. För att få liksom en second opinion. Eller som sagt åka utomlands direkt och göra alla deras tester. 

Tanken har även gått åt fertilysis och beställa hem deras tester. 
     Det var negativt igen... testade idag.

Aja bara fortsätta spela glad på jobbet och bland vänner...😩
  • EJT

Nu är jag igång med stimuleringssprutor igen. Dag 5. Hur ligger ni andra till? 

• MrsHoppas

Fattar ingenting 😱 

Tog precis ett tidigt graviditetstest för att bara få det ur systemet och veta att det är för tidigt för att testa.

Men tror fan jag ser ett streck?? Kan man lita på det så här tidigt?

Är på ruvardag 5 efter FET med blastocyst. Har inte tagit någon ÄL spruta eller nåt sånt.

• Solrosen96
    MrsHoppas skrev 2025-06-05 07:15:42 följande:

Fattar ingenting 😱 

Tog precis ett tidigt graviditetstest för att bara få det ur systemet och veta att det är för tidigt för att testa.

Är på ruvardag 5 efter FET med blastocyst. Har inte tagit någon ÄL spruta eller nåt sånt.

Jag ser också strecket! 😊 ja har du inte tagit någon ÄL spruta som kan spöka så är det ju ett plus 😊
  • EJT
    MrsHoppas skrev 2025-06-05 07:15:42 följande:

Fattar ingenting 😱 

Ååhhhh vad spännande! Borde ju vara ett ett plus då tänker jag 😍 Wow håller tummarna! 

• starrsky
    Anonym (LXLX) skrev 2025-06-01 16:58:01 följande:
    Aa regionen . Reproduktionscenter. Men vi har pratat om att eventuellt göra en undersökning på någon annan klinik. För att få liksom en second opinion. Eller som sagt åka utomlands direkt och göra alla deras tester. 

Tanken har även gått åt fertilysis och beställa hem deras tester. 
     Det var negativt igen... testade idag.

Aja bara fortsätta spela glad på jobbet och bland vänner...😩
    Jag tror att efter 4 insättningar gör de någon extra utredning men vet inte riktigt vad det innebär, kan vara skönt att utreda vidare själv privat redan nu (om ekonomin tillåter). 

Vad ledsamt att höra att det inte fäste :(  

Är det någon på jobbet/i vänskapskretsen ni pratat med? Jag berättade faktiskt för min chef o närmsta kollegor (så de förstår varför jag plötsligt har sjukdagar o läkartider här o där), det var faktiskt rätt skönt så man slipper låtsas som att allt är tipptopp hela tiden. Blev överraskad om att fler dela med sig om att vara/varit i liknande sits, detta är så mkt vanligare än man tror. Sen behöver det inte betyda att man behöver uppdatera folk mer än så. 

Ta hand om varandra. Förr eller senare är det er tur också ❤️
  • Solrosen96

Nu har jag varit på tidigt ultraljud och där såg vi ett hjärta ticka hihi! 😍 allt såg jättebra ut och växer precis som det ska 😊 vecka 7+1 nu 

Har fortfarande inga symtom i princip, känner mig inte sugen på mat men har inga problem att äta. Kanske något svagt illamående på morgonen ibland men inte så att det stör mig direkt. 

• VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-06-09 12:49:24 följande:

Nu har jag varit på tidigt ultraljud och där såg vi ett hjärta ticka hihi! 😍 allt såg jättebra ut och växer precis som det ska 😊 vecka 7+1 nu 

Har fortfarande inga symtom i princip, känner mig inte sugen på mat men har inga problem att äta. Kanske något svagt illamående på morgonen ibland men inte så att det stör mig direkt. 

Vad spännande och kul!! Grattis 😍 och skönt att symptomen är så få och små! 

• Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-06-09 12:49:24 följande:

Va skönt att allt såg bra ut  ! Stort grattis igen 🤗
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-06-09 17:26:37 följande:
    Vad spännande och kul!! Grattis 😍 och skönt att symptomen är så få och små! 

Hur går det för dig? Har du fått några symptom sen sist? 😊 
  • Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-06-09 20:41:54 följande:
    Va skönt att allt såg bra ut  ! Stort grattis igen 🤗
    Tack fina du! 🥰
  • MrsHoppas

Min testdag är egentligen på måndag, men jag har ju redan testat flera gånger och det är positivt och blir starkare varje dag 😁 

Jag tänkte ringa IVF kliniken på fredag och berätta att jag fått positivt. Vad brukar dom tycka om det? Är det okej eller kommer dom ändå vilja ha ett test på måndag?

Jag har svårt att ta ett test och ringa på måndag så är därför.. 

• Solrosen96
    MrsHoppas skrev 2025-06-11 09:35:26 följande:

Min testdag är egentligen på måndag, men jag har ju redan testat flera gånger och det är positivt och blir starkare varje dag 😁 

Jag tänkte ringa IVF kliniken på fredag och berätta att jag fått positivt. Vad brukar dom tycka om det? Är det okej eller kommer dom ändå vilja ha ett test på måndag?

Jag har svårt att ta ett test och ringa på måndag så är därför.. 

Vad kul att det fortsätter öka i styrka, grattis! 😊

Jag tror att dom ändå vill ha ett test på måndag, men testa o ring på fredag och hör med dom. Kan du ringa på tisdag o meddela resultatet då kanske? 😊 
  • MrsHoppas
    Solrosen96 skrev 2025-06-11 10:13:17 följande:
    Vad kul att det fortsätter öka i styrka, grattis! 😊

Jag tror att dom ändå vill ha ett test på måndag, men testa o ring på fredag och hör med dom. Kan du ringa på tisdag o meddela resultatet då kanske? 😊 
    Tack! 😊 

Problemet är att jag är bortrest med familjen hela veckan och vill inte berätta än. Men har svårt att komma iväg och ringa och så utan att det märks haha
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-06-09 21:36:09 följande:
    Hur går det för dig? Har du fått några symptom sen sist? 😊 
    det går bra tack, idag fick vi se det lilla hjärtat slå 🥰 Ja jo en del, det mest märkbara är illamåendet som har slagit till. Vissa dagar är värre än andra, men som tur är har det inte varit så jobbigt (än) att jag behöveer vara sängliggandes eller inte orkar jobba. Särskilt förmiddag mår jag illa och är jag mer hungrig än vad jag brukar, och då är jag som sagt en hungrig person normalt haha. Jag försöker äta regelbundet för att hålla det i styr samtidigt som jag inte vill lägga på mig allt för mycket vikt då det inte ska vara bra? Ömma bröst och oljig i pannan. Magen är svullen men det är nog progestoronet. 
Svar på tråden IVF 2025