• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-06-09 12:49:24 följande:

Nu har jag varit på tidigt ultraljud och där såg vi ett hjärta ticka hihi! 😍 allt såg jättebra ut och växer precis som det ska 😊 vecka 7+1 nu 

Har fortfarande inga symtom i princip, känner mig inte sugen på mat men har inga problem att äta. Kanske något svagt illamående på morgonen ibland men inte så att det stör mig direkt. 

Vad spännande och kul!! Grattis 😍 och skönt att symptomen är så få och små! 

• Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-06-09 12:49:24 följande:

Nu har jag varit på tidigt ultraljud och där såg vi ett hjärta ticka hihi! 😍 allt såg jättebra ut och växer precis som det ska 😊 vecka 7+1 nu 

Har fortfarande inga symtom i princip, känner mig inte sugen på mat men har inga problem att äta. Kanske något svagt illamående på morgonen ibland men inte så att det stör mig direkt. 

Va skönt att allt såg bra ut  ! Stort grattis igen 🤗
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-06-09 17:26:37 följande:
    Vad spännande och kul!! Grattis 😍 och skönt att symptomen är så få och små! 

Hur går det för dig? Har du fått några symptom sen sist? 😊 
  • Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-06-09 20:41:54 följande:
    Va skönt att allt såg bra ut  ! Stort grattis igen 🤗
    Tack fina du! 🥰
  • MrsHoppas

Min testdag är egentligen på måndag, men jag har ju redan testat flera gånger och det är positivt och blir starkare varje dag 😁 

Jag tänkte ringa IVF kliniken på fredag och berätta att jag fått positivt. Vad brukar dom tycka om det? Är det okej eller kommer dom ändå vilja ha ett test på måndag?

Jag har svårt att ta ett test och ringa på måndag så är därför.. 

• Solrosen96
    MrsHoppas skrev 2025-06-11 09:35:26 följande:

Min testdag är egentligen på måndag, men jag har ju redan testat flera gånger och det är positivt och blir starkare varje dag 😁 

Jag tänkte ringa IVF kliniken på fredag och berätta att jag fått positivt. Vad brukar dom tycka om det? Är det okej eller kommer dom ändå vilja ha ett test på måndag?

Vad kul att det fortsätter öka i styrka, grattis! 😊

Jag tror att dom ändå vill ha ett test på måndag, men testa o ring på fredag och hör med dom. Kan du ringa på tisdag o meddela resultatet då kanske? 😊 
  • MrsHoppas
    Solrosen96 skrev 2025-06-11 10:13:17 följande:
    Vad kul att det fortsätter öka i styrka, grattis! 😊

Jag tror att dom ändå vill ha ett test på måndag, men testa o ring på fredag och hör med dom. Kan du ringa på tisdag o meddela resultatet då kanske? 😊 
    Tack! 😊 

Problemet är att jag är bortrest med familjen hela veckan och vill inte berätta än. Men har svårt att komma iväg och ringa och så utan att det märks haha
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-06-09 21:36:09 följande:
    Hur går det för dig? Har du fått några symptom sen sist? 😊 
    det går bra tack, idag fick vi se det lilla hjärtat slå 🥰 Ja jo en del, det mest märkbara är illamåendet som har slagit till. Vissa dagar är värre än andra, men som tur är har det inte varit så jobbigt (än) att jag behöveer vara sängliggandes eller inte orkar jobba. Särskilt förmiddag mår jag illa och är jag mer hungrig än vad jag brukar, och då är jag som sagt en hungrig person normalt haha. Jag försöker äta regelbundet för att hålla det i styr samtidigt som jag inte vill lägga på mig allt för mycket vikt då det inte ska vara bra? Ömma bröst och oljig i pannan. Magen är svullen men det är nog progestoronet. 
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-06-11 14:16:16 följande:
    det går bra tack, idag fick vi se det lilla hjärtat slå 🥰 Ja jo en del, det mest märkbara är illamåendet som har slagit till. Vissa dagar är värre än andra, men som tur är har det inte varit så jobbigt (än) att jag behöveer vara sängliggandes eller inte orkar jobba. Särskilt förmiddag mår jag illa och är jag mer hungrig än vad jag brukar, och då är jag som sagt en hungrig person normalt haha. Jag försöker äta regelbundet för att hålla det i styr samtidigt som jag inte vill lägga på mig allt för mycket vikt då det inte ska vara bra? Ömma bröst och oljig i pannan. Magen är svullen men det är nog progestoronet. 
    Åh! Grattis vad roligt! 😍

Skönt att ändå ha lite symtom men inte så att det stör vardagen. 😊 så glad för dig 😊

Jag tycker fortfarande allt känns för normalt, kommer på mig själv ibland med att jusste jag är gravid. 😂 har faktiskt bokat in ett till ultraljud om typ 2.5 vecka bara för att känna mig lugn i allt. 
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-06-11 16:07:24 följande:
    Åh! Grattis vad roligt! 😍

Skönt att ändå ha lite symtom men inte så att det stör vardagen. 😊 så glad för dig 😊

Jag tycker fortfarande allt känns för normalt, kommer på mig själv ibland med att jusste jag är gravid. 😂 har faktiskt bokat in ett till ultraljud om typ 2.5 vecka bara för att känna mig lugn i allt. 
    Tack snälla 🥰😍 ja, jag förstår dig, var ändå ?skönt? när de kom för att på någon sätt bekräfta graviditeten men ska säga att det var skönt i helgen när illamåendet låg på en låg nivå haha men har det nog väldigt lindrigt jämfört med andra ändå så jag ska verkligen inte klaga.

åh det är nog klokt, om man är en orolig typ. Vad kostar det? Ska du göra KUB också?
  • VSGJ2025
    MrsHoppas skrev 2025-06-11 09:35:26 följande:

Grattis! 🥰😍 Rätt säker på att de kommer vilja att du väntar till testdag ändå (fråga mig inte varför)
  • Doris2024

Vi var in och träffade vår bm igår, tog blodprov och fick lite info. ☺️ Bokade in för kub test så det skulle komma hem en kallelse för den. 
    Jag tänker det är lika bra att göra testet även om jag inte är helt säker på var det kommer innebära. 
    Fick också ul via Livio onsdag efter midsommar så det känns skönt. Vill gärna få bekräftelse och se så allt rullar på 😅😊 just nu känns det inte som man fattat. 

• MrsHoppas
    VSGJ2025 skrev 2025-06-11 17:55:38 följande:
    Grattis! 🥰😍 Rätt säker på att de kommer vilja att du väntar till testdag ändå (fråga mig inte varför)
    Tack, haha åh nej blir svårt för mig 😅 så här ser testet ut idag så känns verkligen positivt (17 DPO). 
  • Llojsan

Hoppar in i tråden! 
    Är 35, på första IVF försöket, har i lördags återfört en 5 dagars blastocyst som såg fin ut. Är nu extremt nervös för att det inte ska funka och de första stickningarna jag känt har precis avtagit. Vet att dessa kan bero på själva ägguttaget också så försöker att inte tappa hoppet.
    Borde ju vara glad att alla stegen har gått bra och vi försöker se det hela som en "testrunda" och räkna med att det ändå inte kommer gå på första försöket. 
    Men man blir ju galen ändå som man blivit varnad för av den här väntan, har testdag 23/6....
    Har inget fryst.

Ni som gjort fler rundor, hur lång tid har ni behövt vänta emellan? Vore skönt att veta ungefär när man kan köra igång igen. Man känner ju varje månad att tiden bara tickar på...

• VSGJ2025
    MrsHoppas skrev 2025-06-12 07:55:59 följande:
    Tack, haha åh nej blir svårt för mig 😅 så här ser testet ut idag så känns verkligen positivt (17 DPO). 

ser väldigt positivt ut om du frågar mig 😁 kul och grattis igen! ❤️ alltså det skadar ju inte att testa att ringa redan imorgon och förklara situationen. men om det är så att de ändå ber dig vänta till testdag, har du ingen möjlighet alls att smita utan från familjen? Samtalet pågår inte alls länge. Kanske kan du säga att du ska ta ett snabbt jobbsamtal eller boka en tandläkartid eller något? ☺️

• MrsHoppas
    VSGJ2025 skrev 2025-06-12 13:01:39 följande:

ser väldigt positivt ut om du frågar mig 😁 kul och grattis igen! ❤️ alltså det skadar ju inte att testa att ringa redan imorgon och förklara situationen. men om det är så att de ändå ber dig vänta till testdag, har du ingen möjlighet alls att smita utan från familjen? Samtalet pågår inte alls länge. Kanske kan du säga att du ska ta ett snabbt jobbsamtal eller boka en tandläkartid eller något? ☺️

Jag ringde redan idag och det gick jättebra 😁 dom var bara superglada så känns jätteskönt 
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-06-11 17:54:43 följande:
    Tack snälla 🥰😍 ja, jag förstår dig, var ändå ?skönt? när de kom för att på någon sätt bekräfta graviditeten men ska säga att det var skönt i helgen när illamåendet låg på en låg nivå haha men har det nog väldigt lindrigt jämfört med andra ändå så jag ska verkligen inte klaga.

åh det är nog klokt, om man är en orolig typ. Vad kostar det? Ska du göra KUB också?
    Jag hoppas att de håller sig på en lindrig nivå för dig, nu när det är blir varmt o man vill vara ute 😊

Det kostade 890kr men för mig är det värt det. Ja de vill jag nog göra, har inte tänkt så långt än 😊

I onsdags kväll fick jag lite panik för det var brunt i trosan, alltså gammalt blod men efter det har jag inte haft något mer. Ringde BM som trodde de var pga ultraljudet, hon höll ju på en del med staven för hon trodde de var två foster först. Jag hade lite värk efter ultraljudet också så jag väljer att tro att det var nåt gammalt blod efter att hon rotat runt. Nu känns det ännu mera skönt att jag har det där extra ultraljudet inbokat om 2 veckor 😊 förhoppningsvis är allt okej vilket det borde vara när hon sa att allt såg så starkt och utvecklat ut på VULet. 

Kommer man någonsin vara lugn känner jag nu? 😅 kommer ju säkerligen hända massa grejer under veckorna som gör en nojig i onödan. 
  • EJT

När börjar ni ta progresteron efter äggplock? Sätter ni in blastocyst eller 2-3 dagars ägg?

Svar på tråden IVF 2025