• nannylovisa

Hur långt efter ÄL plussade ni?

Tokblankt test idag på ÄL +9. Med testa tidigt test. Magkänslan säger att det är kört. När plussade ni? Någon som plussat senare än så? (som alltså testat negativt dagarna innan) 

Förra graviditeten plussade jag inte förens ÄL +12 men den slutade också i MF så tänker att det nog påverkade att hcg-ökningen var långsam 

• Svar på tråden Hur långt efter ÄL plussade ni?
  • Zelda21

Jag valde att vänta till bim. plussade svagt då, men har senaste dagarna skett en bra ökning på testen, men är fortfarande orolig att det är dåligt. Förra gången jag plussade hade jag ganska tydligt positivt 3 dagar innan beräknad mens (Som slutade i missfall ändå v12)Men jag tror nog det kan vara olika , har läst många olika svar där det slutat med en lyckad graviditet. 

• nannylovisa
    Zelda21 skrev 2025-01-26 15:10:44 följande:

Jag valde att vänta till bim. plussade svagt då, men har senaste dagarna skett en bra ökning på testen, men är fortfarande orolig att det är dåligt. Förra gången jag plussade hade jag ganska tydligt positivt 3 dagar innan beräknad mens (Som slutade i missfall ändå v12)Men jag tror nog det kan vara olika , har läst många olika svar där det slutat med en lyckad graviditet. 

Ja men så är det ju säkert! Det är bara att på den enda av mina graviditeter som gått vägen (min son) plussade jag på ÄL +9. Så jag har bara dåliga erfarenheter av att plussa senare än så😂

Men man vet ju egentligen att det är jätteindividuellt och kan skilja jättemycket även från graviditet till graviditet för samma kvinna 
  • Memmannn
    Zelda21 skrev 2025-01-26 15:10:44 följande:

Är lite i samma situation som du. Hur ser dina test ut nu? ????
  • Zelda21
    Memmannn skrev 2025-02-04 20:21:08 följande:
    Är lite i samma situation som du. Hur ser dina test ut nu? ????
    Mina test blev lika starka som kontroll testet ca 6 dagar efter bim. Är i v7 nu: men är så ofantligt rädd för nytt missfall. Har inte blött något , men tycker inte jag har särskilt mycket symtom heller . Känner mig trött och lätt yr bara . Molvärken har helt avtagit. vilken dag är du på? 
  • Memmannn
    Zelda21 skrev 2025-02-04 20:37:52 följande:
    Mina test blev lika starka som kontroll testet ca 6 dagar efter bim. Är i v7 nu: men är så ofantligt rädd för nytt missfall. Har inte blött något , men tycker inte jag har särskilt mycket symtom heller . Känner mig trött och lätt yr bara . Molvärken har helt avtagit. vilken dag är du på? 
    Okej, då kanske jag kan vara lite lugnare? är på BIM + 1 idag och strecket är ganska svagt, men man ser det.
    Förstår dig? i den veckan du är i har man inte direkt någon trygghet förutom symtomen. Försök ta en dag i taget och var glad för varje dag som gått bra. Hoppas Allt fortsätter gå bra för dig :)
  • Anonym (Preggo)

Jag har plussat svagt ÄL+9 alla gånger. Starkt ÄL+12 som också är BIM för mig. Det där är nog väldigt individuellt hur ens cykel är och när ägget fäster osv. Det är ju inte kört förrän mensen dyker upp :).

• valkyrian

Satt precis och kollade mina noteringar från förra gången jag plussade och då testade jag varje dag från äl+7 (man är ju lite dum i huvudet). Pluset kom ÄL + 11, tokblankt innan. Då testade jag med ett digitalt CB ultra tidigt. Var nog lite olika test dagarna innan, men ett var CB ultra tidigt typ äl + 8. 

trots att jag varit så snäll mot mig själv att jag dokumenterat detta sitter jag här äl + 9 och tycler det är kört för att jag inte plussat än 😂😂 trots att jag aldrig plussat före BIM med nått av mina barn (äl + 11 är BIM för mig pga kort lutealfas. Hysteriskt. får väl se vad de närmsta dagarna har i sitt sköte. Har till och med skrivit med alla symptom och kan konstatera Att jag har samma denna gång. Fast de beror nog på progestoronet så jag får nog samma oavsett om jag är gravid eller ej. 

• Anonym (ÖnskarSladdis)

Hej!
    Jag är på ÄL+5 och mår lite lätt illa, haft molvärk igår och idag. Håller mig för att inte börja testa

Däremot så mår dottern också illa, och kräktes idag så blir dubbel ångest..

Jag hade kemisk graviditet i januari, o känner igen känslan av illamåendet.. Jag har ökad aptit och har inte kräkts eller blivit dålig i magen, tänker att en magsjuka hade väl dundrat igång vid det här laget?

Svar på tråden Hur långt efter ÄL plussade ni?