• Anonym (Linda)

Mens kondom avbrutet

ska sätta i spiral men idag är det 1-2 dagar till mens o vi har kondomer tänkte köra avbrutet ändå o iom att mensen kommer om 1 dag o alltid håller på 5 dagar är det väl säkert. Särskilt med avbrutet med kondom?

• Svar på tråden Mens kondom avbrutet
  • Anonym (H)

Så länge kondomen inte spricker är det 100% säkert oavsett om han kommer i dig och du har ägglossning eller inte. Inget att oroa sig för 

• Anonym (Linda)
    Anonym (H) skrev 2025-01-25 18:45:12 följande:

Så länge kondomen inte spricker är det 100% säkert oavsett om han kommer i dig och du har ägglossning eller inte. Inget att oroa sig för 

men hur vet man att den inte är sönder kan väl vara ett millimeter stort hål? 
  • Anonym (s)
    Anonym (H) skrev 2025-01-25 18:45:12 följande:

tills den spricker hahaha

• Anonym (H)
    Anonym (s) skrev 2025-01-25 19:20:33 följande:
    tills den spricker hahaha
    Händer det så finns alltid dagen efter piller, men det är inte så sannolikt att den spricker. Det har bara hänt mig en gång. och till TS så märks det tydligt om den spruckit, det blir inte bara ett millimeter stort hål. Du nojjar för mycket kring detta.
  • Anonym (Linda)

Vi ska ha avbrutet behöver man ta dagen efter piller även om han inte kommit i kondomen o om man är någon dag innan mens? Ja jag nojjar 😜

• hmm77
    Anonym (Linda) skrev 2025-01-25 18:22:00 följande:
    Mens kondom avbrutet

ska sätta i spiral men idag är det 1-2 dagar till mens o vi har kondomer tänkte köra avbrutet ändå o iom att mensen kommer om 1 dag o alltid håller på 5 dagar är det väl säkert. Särskilt med avbrutet med kondom?

Hej Linda! hur gammal är du? är du ung så ska du verkligen inte köra avbrutet. Är du attraktiv och han tycker om dig så kommer han få försperma det kan göra att du bli gravid. Har han dessutom en lång kuk som når fram bra så är risken att du bli gravid
  • Anonym (Linda)
    hmm77 skrev 2025-01-25 21:10:41 följande:
    Hej Linda! hur gammal är du? är du ung så ska du verkligen inte köra avbrutet. Är du attraktiv och han tycker om dig så kommer han få försperma det kan göra att du bli gravid. Har han dessutom en lång kuk som når fram bra så är risken att du bli gravid
    avbrytet med kondom menar du att man ska undvika det oxå? Jag vill inte ha barn men vill inte heller nojja om jag inte behöver. Avbrutet samlag kan ge försats men har man kondom så tar den väl det ? Dessutom 1-2 dagar innan min mens o då är det väl inte någon chans knapp o. Dessutom med kondom?
  • Anonym (H)
    Anonym (Linda) skrev 2025-01-25 21:40:06 följande:
    avbrytet med kondom menar du att man ska undvika det oxå? Jag vill inte ha barn men vill inte heller nojja om jag inte behöver. Avbrutet samlag kan ge försats men har man kondom så tar den väl det ? Dessutom 1-2 dagar innan min mens o då är det väl inte någon chans knapp o. Dessutom med kondom?
    Börjar tro att du trollar med denna tråden. om inte så måste du läsa på om olika preventivmedels säkerhet. Kondom är det mest säkra preventivmedlet om ni använder den från start till slut oavsett hur akten utförs och var han kommer (om den inte spricker, men då finns dagen efter piller som gör preventivmedlet mycket säkert). Om du nojjar över kondom, vänta bara tills du får reda på att spiral inte är 100% säkert. 
  • hmm77
    Anonym (Linda) skrev 2025-01-25 21:40:06 följande:
    Du skriver att avbrutet? det uppfattar jag utan kondom. Det finns ingen mening att avbryta när ni använder kondom.
  • Anonym (Hh)

Ha inte sex innan insättning av spiral  eftersom det finns risk att de "skapar en graviditet" när de för in spiralen var rådet jag fick. Fick avstå sex en vecka innan samt ta ett gravtest där innan se satte in den.

Svar på tråden Mens kondom avbrutet