• Anonym (?)

Iranier som snabb gifter sig med svanks för medborgarskap. Hört om det.

Är det vanligt att Iranier kommer till Sverige genom bröllop med svenska för att sedan skilja sig snabbt?

Hört om det.

• Svar på tråden Iranier som snabb gifter sig med svanks för medborgarskap. Hört om det.
  • Anonym (Regler)
    Anonym (?) skrev 2025-01-25 10:52:43 följande:
    Lagligt?
    Självklart inte.

Det finns lagar kring folkbokföring. Man ska vara folkbokförd där man har sin stadigvarande vila (dvs där man bor och sover).

Det finns regler hos bostadsbolag kring att äga bostadsrätt samtidigt som man hyr alternativt ha två hyresrätter.

Det finns regler kring vilken rätt man har att hyra ut i andra hand, både för hyresrätter och för bostadsrätter.

Så självklart är det inte lagligt att göra så.
    Lägger till att det förmodligen finns en och annan "svensson" som gjort så här genom åren, varit lite kreativ med hur man bott osv för att kunna få bostadsbidrag. MEN absolut inte i de volymer som sker i skuggsamhället just nu. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (?)
    Anonym (Josef) skrev 2025-01-25 13:14:25 följande:
    TS, är du själv iranier?
    Jag är svenska sedan generationer. 110%. Lång, blont hår, blå ögon. Föddes på Danderyds sjukhus.
  • Raggartjejen
    Anonym (?) skrev 2025-01-25 16:57:44 följande:
    Jag är svenska sedan generationer. 110%. Lång, blont hår, blå ögon. Föddes på Danderyds sjukhus.
    På vilket sjukhus du föddes är ointressant. 
    Alla svenskar har inte blont hår, jag & maken är brunhåriga.
    Långt hår - är det verkligen bara svenskt? Jag är svensk men har kort hår.
    Känner invandrare med långt hår.

Är du den där "svenskan med blont hår och ny bikini "?
    Det verkar så på dit sätt att skriva. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eli)
    Anonym (?) skrev 2025-01-25 16:57:44 följande:
    Min väninna som är från Iran är också lång med blont hår och blå ögon så det säger faktiskt inte mycket alls.
  • Anonym (Vart har du hört det?)

Vart har du hört det att det är vanligt?
    Jag har två kollegor, två kvinnor som kommer ifrån Iran men aldrig hört
    dom eller någon säga att det kommer många från Iran som gifter sig och sen skiljer sig snabbt.
    Så det vore intressant att höra från vem  du har fått informationen alltså inte personens namn utan hur den personen vet det eller om det är ifrån något ställe du fått den informationen. 

• Anonym (I)

Varför startat du så många trådar just om iranier?

• Anonym (?)

Den här Iranien vågar ej förnya sitt pass (besöka Irans ambassad i Sverige då han är rädd för att bli förgiftad.)

Det gör att vi ej kan resa tillsammans då han bara är i Sverige. Han har bara varit i Iran och i Sverige hela sitt liv l.  Snart 40 år. Jag har flängt runt i världen sedan kag föddes typ och älskar att resa??

• Anonym (Jag med)
    Raggartjejen skrev 2025-01-25 17:03:52 följande:
    På vilket sjukhus du föddes är ointressant. 
    Alla svenskar har inte blont hår, jag & maken är brunhåriga.
    Långt hår - är det verkligen bara svenskt? Jag är svensk men har kort hår.
    Känner invandrare med långt hår.

Är du den där "svenskan med blont hår och ny bikini "?
    Det verkar så på dit sätt att skriva. 
    Haha jag läste först likadant som dig, men sen såg jag att ts skrivit lång ( med) blont hår. Komma emellan 😊
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (I) skrev 2025-01-25 17:38:01 följande:

Hundraelfte tråden bara 😂
  • EpicF
    Anonym (I) skrev 2025-01-25 17:38:01 följande:

Därför att ts har en hang-ups på rökande, alkoliserande iranier.
  • Anonym (L)
    EpicF skrev 2025-02-07 17:25:26 följande:
    Därför att ts har en hang-ups på rökande, alkoliserande iranier.
    Inte bara det. Även om iranier som lyckas i USA och andra typer av iranier. Väntar bara på att de animerade iranskorna ska dyka upp.
  • Desperado

Det spelar ingen roll om Du är gift eller sambo, samma regler och inget "snabbspår" för att Du är gift.

I dag krävs det två på varandra följande TUT, temporära uppehållstillstånd om två år vardera, sedan ett permanent uppehållstillstånd innan det går att söka ett svenskt medborgerskap.

Tid att få det första uppehållstillståndet, typ ett år, kanske ett halvår för att få medborgarskapet, så fem och ett halvt år, dvs inte så snabbt ovsett vad Du hört

Svar på tråden Iranier som snabb gifter sig med svanks för medborgarskap. Hört om det.