• Anonym (Matsen)

"Inte ikväll, jag är trött"?!

Jag har svårt att förstå hur man kan avvisa sex för att man "är trött". Jag tycker att det är skönt att ha sex när jag är trött, lite tillbakalutad, bara slappa med en annan människa nära. 

"Trött" tolkar jag som att något annat ligger bakom. Vill inte, har inte lust, har haft en konflikt på jobbet, bråkat med barnen etc.

Det är viktigt att åtminstone för sig själv gå lite mer på djupet än "trött". På djupet hittar man kanske ett problem som går att åtgärda. Eller förlåt - utmaning heter det ju nu för tiden.

• Svar på tråden "Inte ikväll, jag är trött"?!
  • Anonym (M)
    Anonym (Suck) skrev 2025-01-26 12:32:25 följande:

Så om du är trött en kväll och någon ber dig dra på dig träningskläderna och gå till gymmet i 2 timmar och styrketräna och springa på löpband, vill du det? Typ samma grej. Låt din partner vara när den behöver vila.

Ja sex är ju så jobbigt och tråkigt, man måste vara pigg och stark för att klara av pinan 
  • Anonym (Gäsp)

Låter som att du aldrig har varit riktigt trött.

Kul för dig :)

• Anonym (M)
    Anonym (Gäsp) skrev 2025-01-26 14:33:28 följande:

Låter som att du aldrig har varit riktigt trött.

Kul för dig :)

Om du menar mig så jo, men just då är det jätteskönt att bara ligga där och låta partnern ta hand om en, om han vill.
  • Anonym (Matsen)

Efter de första nedlåtande inläggen om "är du på riktigt eller" och "skämtar du eller", så har det kommit en hel del intressanta svar på min tråd, som visar att tanken om trötthet är något att fundera på.

Nästa vecka: "Inte ikväll, jag har ont i huvudet"...

• Anonym (TRÖTT!!)
    Anonym (Matsen) skrev 2025-01-26 17:09:51 följande:

Nästa vecka: "Inte ikväll, jag har ont i huvudet"...

Du vet väl att man kan ha ont i huvudet på riktigt?
    *Ätit  för dåligt 
    *Druckit för lite
    *Sovit för lite
    *Högt/lågt blodtryck 
    *Högt/lågt blodsocker 
    *Stress
    *Tjatande gubbar som tror att kvinnan ska ställa upp på sex bara för att gubben är kåt - det kan man bli stressad av & få ont i huvudet när den kåta gubben inte förstår vad nej betyder. 
  • Anonym (Less)
    Anonym (Suck) skrev 2025-01-26 12:32:25 följande:

Så om du är trött en kväll och någon ber dig dra på dig träningskläderna och gå till gymmet i 2 timmar och styrketräna och springa på löpband, vill du det? Typ samma grej. Låt din partner vara när den behöver vila.

Man behöver inte alltid ha svettig maratonsex vet du.
    Om min partner ( och förhållandet..) skulle må jättebra av en lugn promenad runt kvarteret, så skulle jag nog bita ihop och övervinna min trötthet!
  • New  Dawn
    Anonym (Anonym) skrev 2025-01-26 12:01:13 följande:
    Precis, det är stor skillnad på dessa situationer. Har man en kolikbebis hemma är det inte så konstigt om man är för trött för sex under en period, men om man under flera års tid säger sig vara för trött för sex bör man göra ett ordentligt försök att ta reda på orsaken. Ts verkar dock inte göra någon skillnad på dessa fall.
    Exakt, TS beskriver trötthet generellt. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Ascendere skrev 2025-01-26 10:17:09 följande:

Man behöver förstå skillnaden mellan en överlag bra relation med ett bra sexliv där ena parten vid något enstaka tillfälle verkligen är för trött, men tar igen det med partnern så snart han/hon vilat ut. 

Å andra sidan en relation som befinner sig på ett sluttande plan utför där den ena parten inte längre vill ha sex med sin partner men använder "för trött" som en svepande ursäkt för att slippa ta itu med den verkliga orsakerna, som kanske inte ens har någon lösning utan skulle innebära slutet på relationen om de verkligen kom upp i ljuset. 

Det är två helt olika situationer med helt olika ingångsvärden och även helt olika lösningar för att komma vidare även om just "för trött"-biten råkar vara densamma, i alla fall ytligt sett.  

Man kan vara för trött av en mängd anledningar, lusten går ofta upp och ner.

Men det behöver inte vara så svårt att avgöra vem som verkligen är för trött / sjuk / stressad / whatever, och vem som mest använder det som svepskäl.

Hint:

Scrollar hon hellre i mobilen är hon inte för trött, bara ointresserad.

Sitter han hellre vid datorn och spelar, är han inte för trött, bara ointresserad. 

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Less) skrev 2025-01-26 17:58:34 följande:
    Om min partner ( och förhållandet..) skulle må jättebra av en lugn promenad runt kvarteret, så skulle jag nog bita ihop och övervinna min trötthet!
    Vettiga partners kräver inte att man följer med om man är för trött.

Det är inget problem att promenera själv.

Om partnern sällan eller aldrig vill följa med, är det en annan sak. Det klart att relationen tar stryk då.

Fullt jämförbart med sex och intimitet alltså. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Less) skrev 2025-01-26 17:58:34 följande:
    Ibland kan man vara för trött för en lugn promenad runt kvarteret också.
  • Thypathfinder

Helt ny och skapade ett konto för detta!

Helt ärligt jag fattar inte grejen?
    Har du aldrig varit trött eller har du aldrig varit i ett förhållande? Jag hade en underbar dam som väckte mig nästan varje morgon men en fin avsugning, men det hände att jag har så trött att jag fick säga nej och ville sova vidare.
    Detta är ju ett drömscenario för många så ville påbörja med detta. Klart man kan vara trött och sliten och inte orka engagera sig i sex? Det ska vara fint och en gemensam aktivitet, då vill man såklart vara 100% med också! Trött sex går ju menar det är inte samma sak och ibland vill man bara helt enkelt spara sig. 

?
Svar på tråden "Inte ikväll, jag är trött"?!